کد خبر: 645966
تاریخ انتشار :

دستگاه های cnc چطور فلزات را برش می دهند؟

دستگاه های cnc چطور فلزات را برش می دهند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

برش فلزات:

برش فلزات مختلف اعم از استیل، آهن، فولاد و ... امکان استفاده از آن ها را برای موارد مختلف مصرفی امکان پذیر می سازد. در گذشته برش آهن و برش فولاد و دیگر فلزات به وسیله روش های مکانیکی انجام می شد. همگام با پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها، صنایع فرآوری و برش فلزات نیز از این پیشرفت­ها بهره­مند شده و با پیدایش دستگاه ها و روش های نوین شاهد سادگی در ضمن دقت بالا در برش استیل، فولاد، آهن و دیگر فلزات هستیم.

امروزه دستگاه ها و روش های نوین و متداولی برای برش فلزات وجود دارد، دستگاه های برش cnc یکی از برترین این روش ها برای برش فلزات است که تحولی عظیم را در صنایع برش فلزات ایجاد کرده است.

عملکرد دستگاه های cnc:

cnc مخفف عبارت"computer Numerical control" به معنای کنترل عددی به وسیله کامپیوتر می باشد. در این دستگاه ها کامپیوتر و اعداد از پیش تعیین و برنامه ریزی شده دستگاه اصلی برش را کنترل و به وسیله آن برش آهن و برش فولاد و دیگر فلزات انجام می شود.

برای استفاده از دستگاه های cnc کسانی که ماشین کاری انجام می دهند باید ضمن آشنایی با دستگاه دارای مهارت برنامه نویسی و فلز کاری نیز باشند. با استفاده از این دستگاه ها شکل برش از پیش تعیین و به نرم افزار مربوطه در کامپیوتر وارد می شود و سپس دستگاه ها با دستورالعمل های کامپیوتری فلزات مورد نظر را برش می دهد.

7

نحوه برش فلزات با دستگاه های cnc:

چنانچه پیش از این گفته شد برای برش آهن و برش فولاد، برش استیل و همچنین دیگر فلزات به وسیله دستگاه های برش فلز cnc در گام نخست باید طراحان و برنامه نویسان با استفاده از نرم افزار های مربوط به نقشه و طراحی، طرح، شکل و ابعاد مربوط به آن را با کاربرد ابزار خط، طراحی و تهیه کنند. توجه داشته باشید که خطوط طراحی شده نمایانگر محل برش فلز هستند. در گام دوم کاربران و یا کارشناسان دستگاه، تنظیمات مربوط به برش را با توجه به نوع فلز مورد برش، دقت عملکرد و برش، تعیین سرعت مناسب و بهینه در برش را با توجه به قدرت و ظرفیت دستگاه تعیین و تنظیم می کنند تا بهترین و با کیفیت ترین نتیجه را از برش استیل، آهن و یا دیگر فلزات دریافت کنند. پس از بارگذاری طرح و تنظیمات در گام سوم ورقه ها یا قطعات فلز را با توجه به ظرفیت دستگاه در آن قرار می دهند و سپس با توجه به نوع برش مانند لیزر، پلاسما و ... فرآیند برش انجام می شود. در برخی از موارد برای افزایش دقت میزان اشعه، شعله و ... را نیز با استفاده از ابزار مناسب کنترل می کنند تا برش آهن و برش فولاد و دیگر فلزات با ظرافت و دقت بسیار بالا انجام شود.

در پایان گازهای حاصل از فرآیند تصعید و براده های ایجاد شده در اثر برش استیل، فولاد، آهن و دیگر فلزات به شیوه مناسب جمع آوری می شود و قطعات فلزی با برش دقیق، صاف و تمیز حاصل می شود.

8

انواع دستگاه های cnc:

دستگاه های cnc دارای انواع مختلفی می باشند از جمله:

  • دستگاه cnc روتر (مسیریاب): این دستگاه  برای برش و حکاکی روی فلز، پلاستیک و چوب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • دستگاه cnc برش پلاسما: این دستگاه ها با استفاده از مشعل پلاسما برای برش چوب، برش آهن و برش فولاد یا دیگر فلزات به صورت ورقه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دستگاه cnc برش لیزر: از این دستگاه ها با استفاده از لیزر در برش استیل و دیگر فلزات، برش چوب و حتی پلاستیک در صنایع مختلف استفاده می شود.
  • دستگاه فرز cnc: در این سری از دستگاه های برش بجای شعله و اشعه از وسایل و ابزارهای براده­بردار استفاده می شود و به وسیله آن می توان انواع فلز، سنگ و چوب را مورد برش و حکاکی قرار داد.
  • دستگاه cnc واتر جت: در این دستگاه ها برای برش از فشار بالای آب استفاده می کنند و به طور معمول در صنایع ساختمانی، خودرو سازی، ساخت قطعات، برق، شیشه و ... کاربرد دارد.
  • دستگاه cnc هوا برش: در این نوع از دستگاه در کنار گاز سوختی از اکسیژن برای برش استیل، فولاد، آهن و ... استفاده می شود.
  • دستگاه pick & place (گزینش و مکان دهی) و دستگاه پرینتر سه بعدی cnc  نیز از دیگر دستگاه های cnc هستند.

دستگاه های برش cnc پلاسما، لیزر، فرز، روتر، هوابرش و واتر جت از جمله متداول ترین دستگاه هایی هستند که می توان به وسیله آن ها به برش آهن و برش فولاد، برش استیل و دیگر فلزات پرداخت.

9

 "رادوکس" راهکاری مناسب برای بهره برداری از دستگاه های cnc:

شرکت رادوکس یکی از برترین و معتبرترین مجموعه های تولید کننده انواع دستگاه cnc برش برای برش استیل، فولاد، آهن و دیگر فلزات است که محصولات تولیدی خود را با توجه به نیاز مخاطبان در بالاترین سطح کیفیت تولید و در اختیار آن ها قرار می دهد. پیشنهاد می کنیم برای بازدید از انواع دستگاه ها و مدل های مختلف آن، به وب سایت رادوکس مراجعه کنید و از خدمات مختلف کارشناسان آن در زمینه آشنایی با دستگاه های برش آهن و برش فولاد و دیگر مواد، نحوه عملکرد آن ها، مشاوره در خرید و ... استفاده کنید.

10

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها