کد خبر: 646454
تاریخ انتشار :

اعلام زمان و مبلغ یارانه جدید | تصمیم دولت برای واریز یارانه جدید

سازمان هدفمندی یارانه ها از واریز یارانه معیشتی در روز نهم اسفندماه خبر داده اما اعلامی در مورد پرداخت یارانه جدیدی که چند ماه است بحث آن مطرح شده، نیست.

اعلام زمان و مبلغ یارانه جدید | تصمیم دولت برای واریز یارانه جدید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین تاکنون عملی نشده است. تاکنون هیچ مسئولی زمان دقیق پرداخت یارانه جدید را اعلام نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است. حال زمان واریز یارانه نقدی است  و از یارانه جدید خبری نیست و همان مقدار قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

 بعد از اینکه در دو ماه گذشته احتمال پرداخت یارانه جدید مطرح بود، فعلا با منتفی شدن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در مجلس، دیگر احتمال پرداخت جدید برای امسال به صفر رسیده است؛ اینکه درنهایت حذف ارز  ترجیحی در بودجه سال آینده قرار بگیرد و یا دولت برنامه دیگری داشته باشد، می تواند احتمال پرداخت در سال جدید را قوت ببخشد.

بعد از تاکید و اعلام هایی که دولت درمورد حمایت از دهک های پایین و مدیریت یارانه‌های پنهان داشت، اعلام رسمی از سوی معاون اقتصادی رئیس جمهوری برای پرداخت یارانه جدیدی که می توانست مجموع دریافتی یک خانوار را تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش دهد، صورت گرفت ولی در ادامه درباره زمان اجرای آن اظهارات متناقضی مطرح بود.

به هر حال دولت این تصور را داشت که حتی قبل از پایان سال جاری دست به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی می‌زند و وعده پرداخت یارانه جدید که گفته می‌شد رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان هم است را بر مبنای همین حذف داده بود، اما شاید تصور نکرده بود که مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه اینگونه مخالفت کرده و برنامه را منتفی کند؛ دولت حتی در لایحه‌ بودجه هم  ارز ترجیحی را نیاورده بود. 

وعده پرداخت یارانه جدید که از دی ماه به بهمن و اسفند منتقل شده بود، در نهایت برای امسال منتفی شده است و اینکه در سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، به تصویب نهایی بودجه ۱۴۰۱ بستگی دارد؛ هرچند تاکنون رای بر ادامه پرداخت ارز ترجیحی بوده و حتی ۹ میلیارد دلاری هم برای تامین ارز کالای اساسی در نظر گرفته شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها