کد خبر: 646859
تاریخ انتشار :

سود سهام عدالت چه کسانی کامل واریز نمی‌ شود؟ + جزئیات

وزیر اقتصاد اعلام کرد واریز سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه آغاز می‌شود. اما نکته مهم این است که کل سود سهام عدالت یکجا واریز نمی‌شود و احتمالا مشمولان در چند مرحله بتوانند سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.

سود سهام عدالت چه کسانی کامل واریز نمی‌ شود؟ + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهام عدالت را همه مردم ثبت نام نکرده اند.سهام عدالت فعلا خرید و فروش نمی شود.ارزش سهام عدالت هرروز اعلام می شود.سود سهام عدالت هر چند وقت یکبار واریز می شود. سهام عدالت در چند سال اخیر طرفدار زیادی داشته.

قرار بود از هفته سوم اسفند ماه سود سهام عدالت سال ۹۹ به مشمولان سهام عدالت پرداخت شود. اما واریز این سود، مشروط به این بود که شرکت‌ها، سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی واریز کنند که هنوز واریز نکرده‌اند.

همین مساله سبب شده بود که زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص نباشد. اما حالا وزیر اقتصاد خبر داده که واریز سود سهام عدالت سال ۹۹ باید از ۲۱ اسفند ماه آغاز شود

​به همین دلیل گویا قرار است پرداخت سود سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه شروع شود و هر میزان سود که به حساب شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی پرداخت شده، به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود و مابقی آن هم به مرور زمان به حساب مشمولان واریز شود. بر این اساس می‌توان گفت مشمولان سهام عدالت می‌توانند از ۲۱ اسفند ماه منتظر دریافت سود سهام خود باشند، اما نه به طور کامل!

واریز چند مرحله‌ای سود سهام عدالت برای سهامداران، موضوع تازه‌ای نیست. سال گذشته هم سود سهام عدالت سال ۹۸ در چند مرحله واریز شد و حتی بخشی از این سود، نقدی واریز شد و بخش دیگری از آن به صورت غیرنقدی و در قالب سهام به مردم واگذار شد.

سود سهام چه کسانی کامل واریز نمی‌شود؟

براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت، ۷ شرکت هنوز سود سهام عدالت سال ۹۹ را واریز نکرده‌اند. آن هم در حالی که حدود ۷ ماه از مهلت قانونی واریز سود گذشته است.

مخابرات، گروه صنعتی مپنا و صنایع سیمان دشستان سه شرکتی هستند که هنوز هیچ مبلغی را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکرده‌اند. فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز هم تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کرده‌اند.

به همین دلیل می‌توان گفت افرادی که سهامدار این هفت شرکت هستند، نباید منتظر دریافت سود سهام عدالت خود به صورت کامل باشند. اما بقیه دارندگان سهام عدالت می‌توانند امیدوار باشند که سود خود را به صورت کامل دریافت کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها