کد خبر: 647460
تاریخ انتشار :

​مدیرعامل یکتانت در نشستی خبری از خرید 70% سهام ایران سامانه خبر داد

​مدیرعامل یکتانت در نشستی خبری از خرید 70% سهام ایران سامانه خبر داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کامل‌تر شدن پازل یکتانت با سرمایه‌گذاری در ایران سامانه

نشست خبری سرمایه‌گذاری یکتانت در ایران سامانه با حضور سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت، محمدمهدی دانا، مدیر کسب‌وکار ایران سامانه، عادل خالقی، بنیان‌گذار، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر فنی ایران سامانه و رضا جمیلی، سردبیر کارنگ به عنوان مدریتور برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت در خصوص جزئیات سرمایه‌گذاری یکتانت بر روی ایران سامانه اظهار داشت: «یکتانت از سال‌های پیش به دنبال یک سری همکاری‌ها با ایران سامانه بوده زیرا از همان ابتدا می‌دیدیم که ایران سامانه خدمات متنوعی ارائه داده و این خدمات از سوی یک تیم قوی صورت می‌گیرد. اینکه یک مجموعه می‌تواند 16 سال خدمات متنوعی را به تعداد بالایی از وب‌سایت‌ها ارائه دهد، نشان‌دهنده بزرگی کار آنها است. دلیل اصلی سرمایه‌گذاری ما، وجود تیمی حرفه‌ای به مدیریت آقای خالقی بوده که منجر به زیرساخت‌های فنی ایران سامانه شده است.»

photo_2022-03-07_12-57-06

مدیرعامل یکتانت با اشاره به دیگر دلایل سرمایه‌گذاری گفت: «از دیگر مزیت‌های ایران سامانه اینکه با استفاده از تحلیل کلان داده‌ها و توسعه روش‌های جدید تبلیغاتی و به این ترتیب کسب‌وکارهای همکار می‌توانند نتایج بهتری از تبلیغات خود بگیرند. یکپارچه‌سازی‌های بین یکتانت و ایران سامانه بسیار می‌تواند به ما کمک کند. با یکپارچگی بین ایران سامانه و شرکت‌های زیرمجموعه ما مثل نجوا و تریبون هم می‌توانیم شاهد رد این کسب و کارها شویم و خدماتجذابی را به مشتریان ارائه بدهیم. همه این موارد منجر به این شد که با یک ارزش‌گذاری ۱۸ میلیاردی، ۷۰ درصد از سهام ایران سامانه را خریداری کنیم. لازم به توضیح است که ترکیب مدیریتی ایران سامانه هیچ تغییری بعد از این سرمایه‌گذاری نداشته و در کنار آقای خالقی و تیم ایشان، مسیر توسعه ایران سامانه با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.»

photo_2022-03-07_12-57-10

عادل خالقی، بنیان‌گذار، رئیس هیئت‌مدیره و مدیر فنی ایران سامانه نیز در ابتدا با اشاره به شکل‌گیری این شرکت اظهار داشت: «از سال ۸۴ شرکت ایمن سامانه سپهر را با عنوان ایران سامانه تأسیس کردیم که شروع خوب آن در حوزه رسانه باعث شد تا تمرکز خود را بر روی رسانه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مجازی قرار دهیم. با توجه به حساسیت مشتری‌ها تلاش کردیم با طیف‌های فکری مختلف کشور همکاری داشته و از این نگاه حرفه‌ای خود هیچ‌گاه خارج نشویم. گواه این ادعا، عمده سایت‌های پربازدید کشور هستند که مشتری‌های قدیمی ایران سامانه بوده و گاهی سابقه همکاری بیش از ۱۵ سال را با ما دارند. در این سال‌ها توانستیم نیروهای متخصص خوبی در حوزه فنی تربیت کنیم که خود این موضوع یکی از نقاط قوت شرکت است.»

بنیان‌گذار ایران سامانه با تأکید بر اینکه این شرکت در چارچوب مجوزهای رسمیِ فعالیت رسانه‌ای، خدمات خود را ارائه می‌کنند خاطرنشان کرد: «برخی از رسانه‌هایی که ما با آن‌ها کار کرده‌ایم ممکن است در میانه راه فعالیت آن متوقف شده باشد. بااین‌وجود ما امروز با ۷۰۰ رسانه همکاری داریم و به آنها خدمات ارائه می‌دهیم. رسانه‌های همکار ما جزو مهم‌ترین و پربازدیدترین رسانه‌های کشور در حوزه‌های خود هستند. رسانه‌هایی همچون تابناک، عصر ایران، فرارو، انتخاب، باشگاه خبرنگاران، شبکه خبر، خبرگزاری صداوسیما، خبرگزاری میزان و...»

محمدمهدی دانا، مدیر کسب‌وکار ایران سامانه نیز در ادامه نشست خاطرنشان کرد: «دلیل اینکه ایران سامانه در سال‌های زیاد گذشته پایدار بوده و خدمات زیادی را از 16 سال پیش ارائه کرده این بوده که یک پایداری و امنیتی را برای مشتری‌ها ایجاد کرده که توانسته در این بازه زمانی همراه آنها باشد. برخی از سایت‌ها ۱۵ سال است که با ایران سامانه کار می‌کند. ایران سامانه تیم فنی بسیار قدرتمندی داشته که مسیر پیش روی ما را برای انجام کارهای متنوعی که در ذهن داریم هموار می‌سازد.»

هنوز تکه‌های زیادی از این پازل باقی‌ مانده است

رضا جمیلی، سردبیر هفته‌نامه کارنگ، که در زمینه اقتصاد نوآوری منتشر می‌شود، به‌عنوان شروع بخش دیگری از نشست خبری، درباره اهداف پیش روی ایران سامانه پس از این سرمایه‌گذاری پرسید و مؤمنی در پاسخ به این سؤال گفت: «ما مدل‌های مختلفی از سرمایه‌گذاری را تا امروز تجربه کرده‌ایم. تا امروز ۲۱ مجموعه را به‌عنوان بیزینس لاین در کنار یکتانت به‌عنوان تکه‌هایی از یک پازل قرار داده‌ایم. سرمایه‌گذاری‌های پیش‌ازاین ما از نوع ایران سامانه، چند مورد بوده که مهم‌ترین آن نوین هاب بوده است. این مدل سرمایه‌گذاری‌ها از سال آینده نیز بیشتر از این خواهد شد چرا که ویژن ما «تبدیل شدن به مقصد دیجیتال مارکتینگ ایران» بوده و در این مسیر لازم است تا تکه‌های مختلف پازل دیجیتال مارکتینگ را کامل کنیم و هنوز فکر می‌کنیم تکه‌های زیادی از این پازل باقی مانده است.»

photo_2022-03-07_12-56-51

مدیر کسب‌وکار ایران سامانه نیز در خصوص مسیر پیش روی ایران سامانه گفت: «ما از این به بعد به سمت مسیرهای تازه‌ای می‌رویم. آنچه در قبل گفتیم، ظرفیتی است که ایران سامانه تا امروز ایجاد کرده است. ظرفیتی بر مبنای خدمات ارائه شده نرم‌افزار خبری، پشتیبانی هاستینگ و سرور وب‌سایت‌ها. برخی از این وب‌سایت‌ها از لحاظ فنی کاملاً به ایران سامانه وابسته هستند، بنابراین تمرکز اصلی ما در افق کوتاه‌مدت، مشتریانی هستند که هم اکنون داریم و خدماتی که ارائه می‌دهیم است اما به‌تدریج در بلندمدت می‌توانیم کارهای جدیدتر و خدمات متنوع‌تری را ارائه می‌دهیم و از دانشی که در یکتانت وجود دارد استفاده خواهیم کرد.»

بنیان‌گذار ایران سامانه نیز در این بخش اظهار داشت: «ظرفیت من به‌عنوان سهام‌دار عمدۀ شرکت در این سال‌ها برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایران سامانه و به بلوغ رساندن آن در مقاطع مختلف متغیر بوده است. همکاری مشترک با یکتانت از جایی شکل گرفت که ارتقای این ظرفیت‌ها و بهره‌برداری از آن در اوج خودش بود و به نظرم رسید که من نمی‌توانم بیشتر از این شرکت را بالاتر ببرم. هم‌افزایی با یکتانت منجر به این خواهد شد که این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها به ثمر نشسته و ازاین‌جهت آینده شرکت بسیار مثبت و روبه‌رشد خواهد بود. امروز ایران سامانه متشکل از 40 نفر نیروی متخصص است و این همکاران همچنان در کنار ما خواهند بود.»

پس از این سخنان، بخش پرسش‌وپاسخ خبرنگاران حاضر در نشست مجازی آغاز شد. در این بخش، خبرنگار کارنگ، پرسشی مبنی بر اینکه آیا این همکاری باعث می‌شود که گرایش رسانه‌ها به دیجیتال مارکتینگ بیشتر شده و کار رسانه‌ای کم‌رنگ‌تر شود یا خیر را مطرح کرد. خالقی در پاسخ به این سؤال گفت: «این اتفاق نمی‌افتد. یکتانت در زمینه توسعه تخصصی دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته و ایران سامانه نیز مزیت‌های اصلی خودش را حفظ خواهد کرد. در کنار آن، به دنبال این هستیم که فرصت‌های ایجاد شده در کنار مزیت‌های اصلی را شناسایی کرده و به نتیجه برسانیم. به‌هیچ‌عنوان ایران سامانه وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ نمی‌شود اما با یکتانت هم‌افزایی داشته تا برای هر دو مجموعه مفید باشد.»

photo_2022-03-07_12-57-22

مؤمنی نیز در پاسخ به این سؤال گفت: «قرار نیست تمرکز رسانه‌ها تغییر کند. ما فقط به آنها کمک می‌کنیم تا بتوانند بخشی از مسائل خود را بهتر و راحت‌تر حل کنند.» دانا نیز در این بخش خاطرنشان کرد: «دیجیتال مارکتینگ چند کلیدواژه ساده دارد. یکی زیرساخت که می‌خواهیم از زیرساخت ایران سامانه استفاده کنیم. دیگری دانش اجرایی که ما می‌خواهیم از توانایی‌های یکتانت در حوزه دیجیتال مارکتینگ و شبکه ارتباطی ای که با کسب‌وکارها دارد استفاده کنیم. موضوع دیگر، ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بوده که در این حوزه نیز از توانایی‌های یکتانت استفاده کرده تا در این عرصه حضور پررنگ‌تری داشته باشیم. شاید بتوان جواب این سؤال را به این شکل داد که ما به سمتی می‌رویم که این ابزارها را گسترش داده و ابزارهایی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم که راحت‌تر در این فضا فعالیت کنند.» 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها