کد خبر: 647677
تاریخ انتشار :

هوشنگ ابتهاج شاعر معروف عزادار شد

همسر هوشنگ ابتهاج شاعر بلند آوازه ایران آلما مایکیال دارفانی را وداع گفت.

هوشنگ ابتهاج شاعر معروف عزادار شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج شاعر کیست ماجرای آشنایی و فرزندان را در مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج

هوشنگ ابتهاجهمسر او یکی از شاعران ارمنی تبار که در سال 1337 با آهنگ ابتهاج شاعر بزرگ ایرانی ازدواج کرده است و صاحب 4 فرزند به نام های آسیا، یلدا، کیوان و کاوه میباشد.

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج و دخترش

هوشنگ ابتهاجیلدا «متولد 1338»، کیوان «متولد 1339»،آسیا « متولد 1340»، و کاوه «متولد 1341» می‌باشد . لام زبه ذکر است که ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی به نام گالیا شد که در رشت ساکن بود و این عشق دوران جوانی دست‌مایه اشعار عاشقانه‌ای شد که در آن ایام سرود. بعدها که ایران غرق خون‌ریزی و جنگ و بحران شد، ابتهاج شعری به نام (دیرست گالیا…) با اشاره به‌همان روابط عاشقانه‌اش در گیرودار مسائل سیاسی سرود.

بیوگرافی الما مایکیال همسر هوشنگ ابتهاج و دخترش کیست

هوشنگ ابتهاجامیر هوشنگ ابتهاج روز یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۰۶ در رشت متولد شد. پدرش آقاخان ابتهاج از مردان سرشناس رشت , و مدتی رئیس بیمارستان پورسینای این شهر بود. برادران ابتهاج عموهای او بودند.

هوشنگ ابتهاج دوره تحصیلات دبستان را در رشت و دبیرستان را در تهران گذراند و در همین دوران, اولین دفتر شعر خود را به نام نخستین نغمه‌ها منتشر کرد. ابتهاج در جوانی دلباخته دختری ارمنی شد, که در رشت ساکن بود و این عشق دوران جوانی دست مایه اشعار عاشقانه‌ای شد که در آن ایام سرود.

ابتهاج مدتی بعنوان مدیر کل شرکت دولتی سیمان تهران بکار اشتغال داشت و از سال1350 تا 1356 سرپرست برنامه گل‌ها در رادیوی ایران، پس از کناره گیری داوود پیرنیا و پایه‌گذار برنامه موسیقایی گلچین هفته بود. تعدادی از غزل‌های او توسط خوانندگان ترانه اجرا شده ‌است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها