کد خبر: 646858
تاریخ انتشار :

گفتگوی گسترش نیوز با نماینده حامی طرح صیانت مجلس:

خط قرمز طرح صیانت از فضای مجازی

محمد تقی نقدعلی: طرح صیانت از فضای مجاری به‌هیچ وجه به کسب و کارهای اینترنتی آسیب نخواهد زد. خط قرمز نمایندگان و اعضای کمیسیون صیانت، کسب و کار و ایجاد شغل و اشتغال برای مردم است.

خط قرمز طرح صیانت از فضای مجازی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی ( طرح صیانت ) نام طرحی است که توسط نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ایران در حال بررسی است. این طرح یکی از خبرسازترین و پرحاشیه‌ترین طرح‌های مطرح شده در مجلس شورای اسلامی‌ است که با خود، انتقادات وسیعی را به همراه آورد. این طرح با ۱۸ رای موافق و ۱ رای مخالف در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک مجلس شورای اسلامی تصویب شد. ولی یک روز بعد هیات رئیسه مجلس تصمیم کمیسیون مشترک در تصویب این طرح را به دلیل ایرادات شکلی  طرح لغو کرد. بسیاری بر این اعتقاد هستند در شرایط اقتصادی دشوار کشور  جامعه بیش از هر چیز به به امید دارد و باید برنامه‌هایی ارائه داد که مردم احساس کنند اوضاع زندگی‌شان بهتر می‌شود. اما روز به روز شرایط کسب و کارها سخت‌تر می‌شود. کسانی که به سختی در اینستاگرام برای خو کسب‌وکاری ایجاد کرده اند در هراس به سر می‌برند. ابهام و عدم انتشار اطلاعات دقیق درباره طرح صیانت بر نگرانی‌ها افزوده است. جوانب طرح حتی برای متخصصان جامعه هم به‌درستی مشخص نیست. در همین راستا گفت‌وگویی داشتیم با یکی از رای دهندگان طرح صیانت. با گسترش نیوز همراه باشید.

نقدعلی

طرح صیانت با نظر تمام نمایندگان نهایی می‌شود

محمد تقی نقدعلی، نماینده حامی طرح صیانت در گفت‌وگو با گسترش نیوز اظهار کرد: کلیات طرح صیانت درحال‌حاضر فعلا در کمیسیون به تصویب رسیده است. معاونت قوانین هم نقطه نظراتی پیرامون طرح صیانت مدنظر دارد. اما در ادامه کار آنچه نیاز قانون باشد باید با نظر تمام نمایندگان به مرحله نهایی برسد.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ این سوال که همه مردم از اجرای طرح صیانت ناراضی هستند؛ آیا اصلا به حرف مردم توجه می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: به طور قطعی در ادامه روند کار به آنچه رضایت مردم را حاصل کند عمل خواهیم کرد. طوری عمل نمی‌شود که سبب نارضایتی مردم شود.

وی در پاسخ این سوال که آیا از مردم در مورد طرح صیانت از فضای مجازی، نظر خواسته شده است یا نه  اظهار کرد: تا الان بیشتر فعالان این عرصه به جلسات کمیسیون آمده‌اند و نظرات خودشان را بیان کرده‌اند. اما چون هنوز به جزییات نرسیده‌ایم منتظر خواهیم بود تا نظرات جمع بندی شود و آنچه مایه رضایت مردم است، به‌دست آید.

نقدعلی در پاسخ این سوال که آیا با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی، اپلیکیشن‌ها خارجی مسدود می‌شوند یا خیر اظهار کرد: فعلا تمامی اپلیکیشن‌های خارجی اعم از اینستاگرام، واتساپ و … به فعالیت خود در کشور ادامه می‌دهند. حتی در صورت اجرا طرح صیانت نیز همه این اپلیکیشن‌ها به کار خود با قوت ادامه خواهند داد. ضمن اینکه از اپلیکیشن‌ها داخلی هم حمایت خواهیم کرد تا آنها هم بتوانند به تراز اپلیکیشن‌های خارجی برسانند.

مردم نگران طرح صیانت هستند

نماینده خمینی شهر در پایان با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای اینترنتی اظهار کرد: طرح صیانت از فضای مجاری به‌هیچ وجه به این کسب و کارها آسیب نخواهد زد. خط قرمز نمایندگان و اعضای کمیسیون صیانت، کسب و کار و ایجاد شغل و اشتغال برای مردم است.

سخن پایانی: با تصویب طرح صیانت از فضای مجازی، شاهد موج اعتراضات ازجانب مردم بودیم. همچنین این طرح نگرانی‌هایی جدی برای افرادی که از طریق فضای مجازی کسب درآمد می‌کنند ایجاد کرده است. این نگرانی‌ها از طریق مردم به نمایندگان منتقل شد و تعدادی از نمایندگان بر اساس ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی تقاضا داشتند که طرح صیانت از کمیسیون مشترک به صحن ارجاع شود و در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی شود. نمایندگان مجلس باید تبلور خاص و اراده مردم باشند. درحال‌حاضر عده زیادی از مردم نگران اجرای طرح صیانت هستند و این نگرانی درست و منطقی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها