کد خبر: 647846
تاریخ انتشار :

سود سهام عدالت میلیونی در جیب این افراد | سهام عدالت گرو بگذارید، وام بانکی بگیرید

اجرای وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود. نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

سود سهام عدالت میلیونی در جیب این افراد | سهام عدالت گرو بگذارید، وام بانکی بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

اجرای وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی می شود.  نایب رییس هیات مدیره سازمان بورس به وثیقه قرار دادن اوراق برای دریافت وام بانکی اشاره کرد و گفت: به‌طور قطع وثیقه سهام برای دریافت وام از سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بانک‌ها با ارتباطی که با شرکت سپرده‌گذاری دارند، این اقدام را قطعا انجام می‌دهند و سهام را به عنوان وثیقه می‌پذیرند. تاکنون حداقل و حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌ها است.

وی اعلام کرد: هر بانک با توجه به منابعی که در اختیار دارد می‌تواند به سهامداران وام دهد و سهام آن‌ها را به‌عنوان وثیقه بپذیرد؛ به همان صورت که اکنون کارت اعتباری سهام عدالت از طریق بانک‌ها به مشمولان این سهام اختصاص پیدا کرده است.

روابط عمومی سازمان بورس با انتشار پستی در توئیتر اعلام کرد، با پیگیری‌های سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی ۹۶ درصد از سود سهام عدالت از شرکت‌های سرمایه پذیر وصول شده و ان شاالله از فردا اطلاعات پرداخت سود به بانک‌ها جهت واریز سود به حساب سهامداران سهام عدالت ارسال می‌شود.

محسن خدابخشی شنبه شب در گفت‌وگویی افزود: از هفت شرکت، یک شرکت سود سهام عدالت را پرداخت کرده و سه شرکت بیش از نیمی از سود سهام را پرداخت کرده‌اند. سه شرکت مخابرات، شرکت گروه مپنا و گروه سیمان دشتستان نیز سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند که مورد قبول نیست و با آنها برخورد می‌شود.  

محسن انصاری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با بیان این مطلب گفت: پالایشگاه نفت بندر عباس و پالایشگاه تبریز هم سود مربوط به سهام عدالت را بطور کامل پرداخت نکرده اند.

وی افزود: با این حال ۹۴ درصد سود سهام عدالت وصول شده و شرکت مپنا هم امروز سود سهام خود را واریز کرد. انصاری گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان هفته ۹۹ درصد مطالبات در این زمینه وصول و سود سهام عدالت به حساب ذی نفعان واریز شود.

وی گفت: برای مدیران متخلف سابق پرونده قضایی تشکیل شده و مدیران جدید نیز اگر به تعهدات عمل نکنند به مراجعع قضایی معرفی می‌شوند.

مجید عشقی در حاشیه رونمایی از دیتاسنتر بازار سرمایه در جمع خبرنگاران در مورد اینکه برخی شرکت‌ها سود خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی جهت واریز سود مشمولان سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند، گفت: برخی شرکت‌ها با توجه به مشکلات مالی امکان پرداخت سود خود را ندارند، اما سازمان بورس باید به وظیفه خود عمل کرده و از مجاری مختلف این موضوع را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: بحث عدم پرداخت سود از سوی شرکت مخابرات مطرح است که باید گفت میزان این سود زیاد نیست و تاثیر زیادی روی میزان سود ندارد. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد زمان پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ گفت: این سود تا ۲۱ اسفند در حساب مردم است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها