کد خبر: 647962
تاریخ انتشار :

خبر خوش برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان زیاد شد

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: همکاری خوبی با دولت شروع شده و با همراهی دولت و مجلس ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده است. البته رویه غلطی در دولت گذشته وجود داشت که برخی شرکت‌های زیان‌ده به سازمان واگذار شدند که به جای حل مشکلات سازمان، مشکلاتی هم اضافه کردند.

خبر خوش برای بازنشستگان | حقوق بازنشستگان زیاد شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: همکاری خوبی با دولت شروع شده و با همراهی دولت و مجلس ۹۰ هزار میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده است. البته رویه غلطی در دولت گذشته وجود داشت که برخی شرکت‌های زیان‌ده به سازمان واگذار شدند که به جای حل مشکلات سازمان، مشکلاتی هم اضافه کردند. اصلاح این رویه در دولت جدید آغاز شده و باید از شخص رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت تشکر کنم که در جلسه هفته گذشته مقرر کردند، شرکت‌های نسبتاً خوبی در مسیر واگذاری قرار بگیرند. امیدواریم این رویه تداوم داشته باشد و سازمان خصوصی‌سازی نیز با این رویه درست دولت، همراه شود.

میرهاشم موسوی اظهار داشت: سازمان تأمین‌اجتماعی به بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور خدمت‌رسانی می‌کند و خدمات متنوع این سازمان به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود. تأمین‌اجتماعی ۵۲ درصد از جمعیت کشور را تحت‌پوشش خدمات بیمه‌ای قرار داده و بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور محسوب می‌شود. در حوزه درمان نیز بعد از وزارت بهداشت دومین ارائه دهنده خدمات درمانی در سطح کشور هستیم.

موسوی در پاسخ به سئوالی پیرامون وضعیت رضایت مردم از سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: "با توجه به تنوع و تکثر خدمات و تعامل وسیع سازمان با مردم، طبیعی است مشکلات و نارضایتی‌هایی وجود دارد. با این حال تلاش داریم تا با توسعه کمی و کیفی خدمات رضایت مردم را افزایش دهیم. به طور کلی بهبود و ارتقاء مستمر خدمات در نقاط تماس با مردم یعنی در مراکز بیمه‌ای و درمانی، اولویت اصلی و محور تمامی برنامه‌ریزی‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی است. معیار موفقیت و پیشبرد برنامه‌ها نیز افزایش رضایتمندی مردم است و پیگیری طرح هوشمندسازی سازمان که باعث افزایش تسهیل‌گری و دسترسی آسان مردم به خدمات تأمین‌اجتماعی می‌شود، از دیگر اقداماتی است که رضایت مردم در مراجعات را افزایش می‌دهد و درحال حاضر بیش از ۸۰ درصد از خدمات بیمه‌ای به صورت غیرحضوری در دسترس مردم قرار دارد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی درباره مشکلات خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: سامانه ۱۴۲۰ برای پیگیری مشکلات و ایجاد زمینه حل آن در سازمان وجود دارد. در بخش نسخه الکترونیک نیز تقریباً قطعی و مشکلات به صفر رسیده و البته برخی از مشکلات مربوط به این سرویس به تعامل با سایر دستگاه‌های ذیربط بازمی‌گردد که در تعاملی که با سایر نهادها صورت گرفته به شرایط پایداری رسیده‌ایم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها