کد خبر: 647818
تاریخ انتشار :

جنجال جدید برای حقوق بازنشستگان | نحوه شکایت بازنشستگان از میزان مستمری

یک فعال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نحوه اعتراض بازنشستگان نسبت به مبلغ مستمری خود را تشریح کرد.

جنجال جدید برای حقوق بازنشستگان | نحوه شکایت بازنشستگان از میزان مستمری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

شاهین نامداری (فعال حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی) نحوه اعتراض بازنشستگان نسبت به مبلغ مستمری خود را تشریح کرد:

چنانچه نسبت به مبلغ مستمری خود به لحاظ متناسب‌سازی و افزایش سال ۱۴۰۰ و سایر آیتم‌های تشکیل دهنده حقوق معترض هستید و تمایل به شکایت از سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خواسته تعدیل مستمری دارید، نکات ذیل و پست قبلی را به دقت مطالعه و پس از حصول رضایت و اطمینان، مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به شرح ذیل آماده فرمایید: 

اگر تاکنون در سامانه ثنا ثبت نام نکرده‌اید، در اولین فرصت نسبت به ثبت نام در این سامانه و درج امضای الکترونیکی خود اقدام نمایید.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی شهرستان تهران) ، از توقف روند پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی خبر داد و اعلام کرد: «در شرایطی که مجلس بر جداسازی ۶۴ درصد سهام سازمان تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه آن از بانک رفاه کارگران اصرار دارد، این سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد و ۸۹ هزار میلیارد تومان طلب خود از بودجه ۱۴۰۰ را دریافت نکرده است.» 

دهقان‌کیا به برخی شرکت‌هایی که واگذاری آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی از طریق سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود، اشاره کرد: «بر این اساس، ۳۸ درصد سهام شرکت مجتمع صنعتی اسفراین که ۶۵۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده، به ازای ۹۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی، در فهرست واگذاری قرار گرفته است. در واقع، قصد دارند که این شرکت را ۳۵۰۰ میلیارد تومان بالاتر از قیمت، به سازمان واگذار کنند.» 

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی شهرستان تهران، افزود: «۴۰ درصد سهام شرکت لوله گستر اسفراین که ۱۶۰۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده به ارزش ۳۷۷۰ میلیارد تومان یعنی تقریبا ۲.۵ برابر در فهرست واگذاری به سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است. همچنین ۱۵ درصد سهام شرکت اُپال که قیمتش ۶ هزار میلیارد تومان کارشناسی شده با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، در فهرست واگذاری قرار گرفته است. به هر صورت از محل این سه واگذاری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از سازمان تامین اجتماعی برمی‌دارند. در واقع به این میزان دست در جیب بازنشستگان و کارگران می‌کنند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها