کد خبر: 648011
تاریخ انتشار :

میزان حقوق بازنشستگان در سال جدید چقدر است؟

بازنشستگان کارگری از کسر دو درصد سهم درمان از مستمری‌های خود انتقاد دارند.


میزان حقوق بازنشستگان در سال جدید چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به خاطر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توسط دولت و براساس آمارهای رسمی سازمان برنامه و بودجه، متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری در سال گذشته و امسال، مجموعا ۱۲۰ درصد و متوسط حقوق بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی در همین دوره زمانی، مجموعا ۱۳۸ درصد افزایش یافته است.براساس همین آمارها، دولت برای اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یا همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، در سال ۹۹ بالغ بر ۴۵.۵ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سازمان تامین اجتماعی قرار داده و این رقم در سال جاری به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.در این گزارش با استناد به اینکه منابع پایداری برای این موضوع که هزینه بالایی هم به کشور تحمیل می‌کند، پیش‌بینی نشده است تاکید شده است: افزایش حقوق بازنشستگان منجر به تشدید کسری بودجه شده از محل ایجاد تورم تامین می‌شود.حقوق بازنشستگان در 1401 افزایش می یابد. بازنشستگان در انتظار افزایش حقوق بازنشستگان در 1401 هستند. حقوق بازنشستگان هر سال افزایش می یابد. باید منتظر ماند و دید حقوق بازنشستگان در 1401 چقدر افزایش می یابد. جدیدترین اخبار درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان را در این خبر بخوانید.

مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان کشوری تخصیص داده می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعتقاد داریم و همسان‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم اجرا خواهد شد.

وی افزود: بر اساس قواعدی که در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تصویب شده، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال اجراست.

 بر این اساس مبلغ ۹ هزار میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی کشوری بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح بابت استمرار همسان‌سازی بازنشستگان لشکری.

وزیر کار درخصوص اینکه آیا همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز هم اجرا می‌شود یا خیر، گفت:این موضوع را از سازمان تامین اجتماعی پیگیر باشید، اتفاقات خوبی رقم خورده که جزئیات آن را مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها