کد خبر: 648032
تاریخ انتشار :

رشد چشمگیر قیمت مسکن

​اگر برای صاحبخانه شدن به شهر‌های اطراف تهران مثل اندیشه، رباط کریم، پرند و پردیس یا ورامین و پاکدشت فکر می‌کنید، خواندن این گزارش را توصیه می‌کنیم.

رشد چشمگیر قیمت مسکن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت مسکن  در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

اگر برای صاحبخانه شدن به شهر‌های اطراف تهران مثل اندیشه، رباط کریم، پرند و پردیس یا ورامین و پاکدشت فکر می‌کنید، خواندن این گزارش را توصیه می‌کنیم.

متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۳۳ میلیون تومان رسیده است؛ به این ترتیب یک خانه ۱۰۰ متری در تهران تقریبا سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌ارزد و برای خرید یک خانه ۵۰ متری باید یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پول داشته باشیم. حتما در جریان هستید که گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت‌ها حرف می‌زند و میانگین می‌گیرد. مثلا در این گزارش آمده متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه یک تهران ۷۰ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان است، پس متوسط قیمت خانه‌ای ۱۰۰ متری در شمال تهران می‌شود هفت میلیارد تومان!

 در منطقه ۱۸ اما هر متر واحد مسکونی به‌طور متوسط ۱۵ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان ارزش دارد تا برای خرید خانه‌ای ۱۰۰ متری در این منطقه بودجه‌ای حدود یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان کفایت کند. با همین شیوه محاسبه، متوسط قیمت یک خانه ۵۰ متری در منطقه ۱۸ زیر ۸۰۰ میلیون خواهد بود. اگر به‌عنوان یک زوج جوان اهل مدارا باشید، می‌توانید ۴۸۰ میلیون تومان وام مسکن بگیرید و در منطقه ۱۸ با آورده‌ای معادل نصف قیمت یک واحد مسکونی، صاحبخانه شوید. همین عدد و رقم‌ها بعضی‌ها را وسوسه می‌کند برای صاحبخانه شدن به شهر‌های اطراف تهران بروند و خرید خانه در شهر اندیشه، رباط کریم، پرند و پردیس یا ورامین و پاکدشت را بررسی کنند.

در شهر اندیشه اگر بخواهید یک واحد ۴۷ متری بخرید که پنج سال ساخت بوده و یک اتاق خواب دارد، باید ۳۷۰ میلیون تومان هزینه پرداخت کنید. این واحد در طبقه اول واقع شده و اسانسور و پارکینگ و انباری دارد. یک ۴۶ متری ۱۲ سال ساخت هم ۲۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است که در طبقه سوم واقع شده و پارکینگ دارد. اما باید بدون اسانسور از پله‌ها بالا بروید. گزینه دیگر در این شهر ۶۱ متری است که سال ۱۳۸۵ ساخته شده، دو اتاق خواب دارد و در طبقه سوم واقع شده و البته اسانسور ندارد. اما ماشین‌تان بیرون نمی‌ماند و می‌توانید آن را در پارکینگ بگذارید و قیمتش هم ۵۰۶ میلیون تومان است.

یک واحد ۴۳ متری با پارکینگ و آسانسور و چهار سال ساخت و در طبقه سوم واقع شده و برای خرید آن باید ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. در فاز یک اندیشه یک ۴۸ متری یم خوابه ساخت سال ۱۳۹۵، در طبقه سوم و البته بدون اسانسور ۶۳۰ میلیون تومان آگهی شده. این واحد پارکینگ دارد. در یک آگهی به یک واحد ۹۰ متری و سه خوابه برمی‌خوریم که در رباط کریم واقع شده، آسانسور و پارکینگ ندارد و در طبقه دوم واقع شده و از ساخت آن هشت سال می‌گذرد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت آن است. یک ۱۰۰ متری ساخت سال ۱۳۹۴ با دو اتاق خواب و در طبقه سوم ۸۴۰ میلیون است که البته پارکینگ و اسانسور ندارد. در بین آگهی‌های این شهر یک واخد ۵۵ متری است که پارکینگ دارد، یک خوابه است و در سال ۱۳۸۸ ساخته شده و قیمت آن ۴۹۰ میلیون تومان است. البته این واحد در طبقه چهارم واقع شده و اسانسور هم ندارد.

پرند و پردیس؛ از ۴۹۰ میلیون

در پرند برای خرید ۱۰۱ متر آپارتمان کاملا نوساز و دوخوابه که در طبقه همکف واقع است و پارکینگ و انباری ندارد، ۷۱۵ میلیون تومان پول لازم است. این اپارتمان البته حیاط اختصاصی هم دارد. مورد دیگر ۹۳ متری و در فاز سه مپسا واقع شده که دو اتاق خواب دارد و در طبقه دوم واقع شده، اما پارکینگ و آسانسور ندارد و قیمت آن ۵۸۰ میلیون تومان گذاشته شده. در فاز شش پرند، یک ۹۴ متری دو خوابه و نوساز با آسانسور، ۴۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگر بخواهید یک اپارتمان ۸۵ متری با پارکینگ مسقف و انباری و اسانسور بخرید که نوساز است و دو اتاق خواب دارد، باید ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. این آپارتمان مربوط به تعاونی مسکن شرکت نفت است. در فاز شش یک واحد ۸۵ متری و دوخوابه است که سال ۱۳۹۶ ساخته شده و طبقه دوم است و اسانسور و پارکینگ دارد و قیمت آن ۵۲۰ میلیون است.

در پردیس یک مورد ۸۵ متری وجود دارد، دو اتاق خواب دارد و همین امسال ساخته شده ودر طبقه نهم یک برج قرار گرفته و امکاناتش کامل است. برای خرید این واحد باید ۸۲۰ میلیون تومان پول داشت. مورد دیگر که در فاز هشت واقع شده، ۱۰۰ متری و نوساز بوده و دو خوابه است و برای خریدش باید ۹۹۰ میلیون تومان پول داشت. البته باید بدانید که این آپارتمان همه امکانات لازم را داشته و در طبقه چهارم واقع شده. یک ۸۸ متری در فاز ۱۱ این شهر که دو سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، ۹۷۰ میلیون تومان قیمت داشته و آسانسور و پارکینگ و انباری دارد و در طبقه ۱۲ واقع شده. بیشتر واحد‌های زیر یک میلیارد در پردیس در فاز ۱۱ واقع شده‌اند.

ورامین و پاکدشت؛ از ۱۹۵ میلیون

واحد‌های مسکن مهر در ورامین زیاد هستند و آگهی‌ها می‌گویند می‌توان با ۱۹۵ میلیون تومان یکی از آن‌ها را خرید. این قیمت یک آپارتمان ۵۷ متری است. شش سال از زمان ساخت این واحد می‌گذرد و در طبقه همکف واقع شده است. پارکینگ ندارد، اما دارای انباری است. مورد دیگر آپارتمانی ۱۰۰ متری با عمر شش سال ساخت است و پارکینگ هم دارد و قیمت آن ۷۲۰ میلیون تومان است. این واحد دو خوابه و در طبقه دوم یک ساختمان دو طبقه واقع شده. یک مورد دیگر ۶۸ متری و دو خوابه است که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد، درطبقه همکف قرار گرفته و، چون پارکینگ دارد، مشکلی برای جای پارک نخواهید داشت. قیمت این واحد ۲۸۰ میلیون تومان است. یک مورد دیگر ۱۰۰ متر بوده و سال ۱۳۹۶ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد، اما هیچ امکاناتی از جمله پارکینگ و اسانسور و انباری و بالکن ندارد و قیمت آن ۸۰۰ میلیون تومان است.

یک واحد ۷۵ متری یک خوابه در پاکدشت، که سال ۱۳۸۹ ساخته شده ۴۲۰ میلیون تومان است. این اپارتمان در طبقه چهارم است و اسانسور هم ندارد. یک تک واحدی یک خوابه ۱۲ سال ساخت است که در طبقه دوم واقع شده و یک اتاق خواب دارد و برای خرید آن باید ۵۱۵ میلیون تومان هزینه کرد. اگر یک خانه ۸۰ متری پنج سال ساخت بخواهید که در طبقه دوم واقع شده و دو خوابه است، ما در آگهی‌ها به موردی برخوردیم که قیمت آن ۶۹۰ میلیون تومان است، اما پارکینگ ندارد. یک مورد دیگر ۷۰ متربوده و یک خوابه است و پارکینگ داشته و در طبقه چهارم واقع است، اما اسانسور ندارد و با این حساب ۴۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت مسکن در چند سال اخیر روند روبه افزایشی داشته است.افزایش قیمت مسکن باعث شد بسیاری از مردم برای سکونت به حاشیه های شهر بروند.افزایش قیمت مسکن دلیل مشکلات بسیاری برای مستاجران شد.همچنین با افزایش چشمگیر قیمت مسکن خریدن خانه تبدیل به رویایی دست نیافتنی برای بسیاری شده است. در ادامه جزییاتی درباره روند قیمت مسکن را میخوانیم.

 در تدوین برنامه اجرایی ساخت چهار میلیون واحد مسکن، نزدیک کردن توان خانوار به قیمت تمام شده راهبرد اصلی دولت است.محمودزاده گفت: برای نخستین بار در طرح‌های حمایتی کشور میزان تسهیلات و کامزد تسهیلات متفاوت و بر اساس دهک درامدی است. در این طرح تنوعی در سود تسهیلات و مبلغ که ناشی از کمک دولت به خانوار است در نظر گرفته شده است. مطالعات ما در راستای کمک به دهک‌های پایین و حمایت دولت است که بیشترین کمک به دهک اول تا سوم است.

وی ادامه داد: در مدت کمتر از پنج ماهی که قانون جهش تولید مسکن به وزارت راه ابلاغ شده، ۹۸۰ هزار واحد زمین با کاربری مسکونی برای طرح تامین شده که کلنگ زنی ۳۲۰ هزار واحد آن انجام شده و ۱.۴ دهم میلیون اراضی زمین تعیین و در دست بررسی است. بر این اساس در کمتر از پنج ماه نزدیک به یک میلیون واحد زمین تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون بیش از سه میلیون و ۳۵۰ متقاضی در طرح ثبت نام کردند. در همه شهرها ثبت نام در حال انجام است، همچنین ۴۰۰ هزار متقاضی مجرد در این طرح ثبت نام کردند.

این مقام مسوول گفت: بیش از ۹۰ درصد پالایش ها انجام شده و به استان‌ها ارسال شده است تا شرط سکونت بررسی شود. این مهم در  زمان کوتاهی انجام خواهد شد و در ابتدای سال آینده نهضت بزرگ ساخت و ساز شروع خواهد شد.

یه کارشناس بازار مسکن پیش بینی کرد در صورت حصول توافق هسته ای در اردیبهشت و خرداد، به میزان کاهش نرخ ارز شاهد افت قیمت مسکن خواهیم بود.

 یک کارشناس بازار مسکن گفت: پیش‌بینی من این است که در صورت حصول توافق هسته‌ای در اردیبهشت و خرداد با افت قیمت مسکن به میزان کاهش نرخ ارز مواجه شویم که فرصت مناسبی برای خریداران مصرفی است؛ چون ریزش بازار مسکن، طولانی مدت نخواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها