کد خبر: 648065
تاریخ انتشار :

عیدی 150 میلیونی رئیسی به سهام عدالتی ها

دریافت وام با وثیقه قراردادن سهام عدالت جزو موضوعاتی است که از ماه‌ها قبل مطرح شده است. حالا نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفته از سال ۱۴۰۱ می‌توان از سهام عدالت به‌عنوان وثیقه وام استفاده کرد. اما مبلغ وام سهام عدالت چقدر است؟


عیدی 150 میلیونی رئیسی به سهام عدالتی ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهامداران سهام عدالت پس از آزاد سازی سهام عدالت مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزییات دارایی خود را مشاهده کنند.درباره این سود سهام عدالت باید گفت که البته این ارزش یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود.برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود.سهامی که در روزهای نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. سهام عدالت در ابتدا سهم 1000000 میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به 500 واحد سهم شد.

 نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفته تاکنون حداقل و حداکثری برای دریافت وام سهام عدالت در نظر گرفته نشده و این امر وابسته به سیاست‌های مربوط به بانک‌هاست.

رئیس کل بانک مرکزی هم پیش از این گفته بود در حال فراهم‌‌سازی زیرساختی هستیم که مردم بتوانند با سیم‌کارت، سهام عدالت یا کارت یارانه خود، وام خرد به ویژه وام ازدواج بگیرند.

 

اشاره رئیس بانک مرکزی به وام خرد و یا وام ازدواج در حالی مطرح می‌شود که مبلغ وام ازدواج برای سال آینده به ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان رسیده و بانک‌ها برای پرداخت این وام چندین ضامن معتبر می‌خواهند. اگر وعده صالح‌آبادی درست باشد از سال آینده باید سهام عدالت ودیعه وام ازدواج قرار بگیرد. اما باید دید بانک‌ها چنین ودیعه‌ای را می‌‌پذیرند یا نه.

چون ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۱ میلیون تومان است و ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲۲ میلیون تومان. یکی یک ششم ارزش وام ازدواج. برای همین بعید است بانک‌ها چنین وثیقه‌ای را بپذیرند. آن هم در حالی که ارزش سهام عدالت مدام در حال کاهش است. به همین دلیل یا بانک‌ها زیر بار وام اعتباری سهام عدالت نمی‌روند یا اینکه مبلغ وامی که می‌دهند متناسب با ارزش سهام عدالت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها