کد خبر: 648184
تاریخ انتشار :

زمان دقیق واریز یارانه معیشتی عید اعلام شد

دو هفته قبل وزیر کار وعده پرداخت بسته معیشتی نوروز را داده و گفته بود مردم منتظر خبرهای خوش باشند. اما تنها یک هفته تا نوروز باقی مانده و هیچ خبری از یارانه یا بسته معیشتی نوروز نیست.


زمان دقیق واریز یارانه معیشتی عید اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی برای کمک به قشر خاص پرداخت شد. یارانه معیشتی در زمان مشخصی بحساب سرپرستان خانوارها واریز می شود. مبلغ دقیق یارانه معیشتی اعلام شد.اخبار جدیدی از واریز یارانه معیشتی در فروردین به گوش می رسد که با هم می خوانیم.

۱۴ اسفند ماه حجت عبدالملکی از طراحی بسته معیشتی عید خبر داد و گفت: پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌داد لیست مشمولان یارانه نوروز هم آماده شده و این طرح برای تصویب و اجرا به پاستور رفته و منتظر تایید رئیس جمهور و معاون اول اوست. حالا ۱۰ روز از زمان وعده وزیر کار گذشته و هنوز هیچ خبری درباره پرداخت یا عدم پرداخت بسته معیشتی عید عنوان نشده است. با این تفاسیر این احتمال وجود دارد که دولت بر خلاف دو سال قبل، از پرداخت یارانه نوروز منصرف شده و مردم نباید منتظر واریزی و یارانه جدیدی باشند.

در دو سال گذشته، با شیوع کرونا دولت در آستانه نوروز به مردم یارانه نقدی جداگانه‌ای را پرداخت کرد. در آن زمان به دلیل شیوع کرونا بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شده بودند و افراد بسیاری بیکار شدند. برای همین دولت اعلام کرد که یارانه نقدی نوروز را در حمایت از معیشت مردم پرداخت می‌کند.

اما به نظر می‌رسد که امسال پرداخت یارانه نوروز از دستور کار دولت خارج شده است. آن هم به دو دلیل، یکی اینکه امسال بر خلاف دو سال قبل، کسب‌وکارها تعطیل نبودند و دوم اینکه دولت امسال فشار مالی زیادی را تحمل کرد.

البته همچنان یک هفته تا نوروز باقی مانده و ممکن است دولت در چند روز باقیمانده سال، یارانه یا همان بسته معیشتی نوروز را پرداخت کند. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از این بسته معیشتی منتشر نشده، اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌داد که دولت قصد دارد در اسفند ماه و در آستانه سال جدید، علاوه بر یارانه‌های معمول، مبلغی به‌عنوان عیدی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز کند.

همچنین پیگیری‌ها نشان می‌داد لیستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای واریز یارانه نوروز مشخص کرده، شامل چهار دهک اول درآمدی جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.

یعنی حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول بسته معیشتی عید می‌شوند. احتمالا اگر قرار بر واریز یارانه معیشتی نوروز باشد،همان افرادی که یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کردند، می‌توانند منتظر دریافت بسته معیشتی عید هم باشند. اما مبلغ یارانه نوروز هنوز مشخص نیست و منتظر دستور رئیس جمهور است

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها