کد خبر: 648207
تاریخ انتشار :

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان

به گفته ویس کرمی نماینده مجلس در قانون رتبه بندی معلمان همه مدارک تحصیلی فرهنگیان بدون هر گونه محدودیتی اعمال می شود.

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بعد از این شبهه افکنی ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند که حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از رتبه بندی ۸ میلیون تومان است، اما برخی افراد و جریانات در شبکه‌های اجتماعی این موضوع را انکار کرده و از اعداد و ارقام پایین تری خبر دادند.

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بعد از این شبهه افکنی‌ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده و ردیف‌های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

فلاحی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پروش کمبود معلم است که برنامه ریزی برای استخدام‌های جدید در دستور کار قرار دارد. وی در این راستا گفت: حداقل نیاز آموزش و پرورش برای تامین معلم، بیش از ۲۲۰هزار نیرو است که در سال آینده با افزایش بازنشستگی معلمان این عدد بالاتر نیز می‌رود.

سخنگوی شورای نگهبان خبر از تایید لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان داد.با تأیید شورای نگهبان مطالبه ۱۰ ساله فرهنگیان در زمینه اجرای لایحه رتبه بندی معلمان محقق و بالاخره این لایحه تبدیل به قانون شد.

طبق قانون رتبه بندی معلمان، آن دسته از کارکنان آموزش و پرورش که در حکم کارگزینی شان معلم درج شده، این لایحه شامل شان می گردد. تغییراتی در این قانون صورت گرفته و بر اساس آن، آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد افزایش دارد.

پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد افزایش حقوق را خواهند داشت که این افزایش در سه شاخصه حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه بندی لحاظ می‌شود. ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ و نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها