کد خبر: 648928
تاریخ انتشار :

اهمیت سئو در سایت: درامدتان را چند برابر کنید!

اهمیت سئو در سایت: درامدتان را چند برابر کنید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چند بار در طول روز عبارتی را در گوگل جستجو می کنید؟ همه ما برای دریافت قیمت روز طلا، دلار یا خرید هر چیزی که فکرش را بکنید، ابتدا جستجویی در گوگل می کنیم. اینکه چه سایت هایی را گوگل به ما در صفحه اول نشان دهد، مستقیما به سئو آن وبسایت ها بازمیگردد. در این مقاله به بررسی اهمیت سئو سایت می پردازیم و مهم ترین دلایل شروع بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو را بیان خواهیم کرد؛ با نامه نیوز همراه باشید.

سئو و جستجوی ارگانیک چیست؟

02

سئو (SEO) یا بهینه سازی وبسایت به زبان ساده معرفی اهمیت وبسایت و صفحات آن به گوگل برای نشان دادن آن در هنگام جستجوی کاربران در کلمات کلیدی مرتبط است. همانطور که گفتیم، به عنوان مثال اگر یک کلمه کلیدی مثل "خرید خودکار" را سرچ کنید، ممکن است 100 سایت صفحه ای برای خرید خودکار داشته باشند. خب گوگل چطوری از بین این 100 سایت، 10 تا را در صفحه اول نشان دهد؟ وبسایتی که رتبه 1 هست چه فرقی با رتبه 8 دارد؟ جواب این سوالات در نهایت به سئو وبسایت و بهبود تجربه کاربر باز میگردد.

و اما جستجوی ارگانیک: اگر تا به حال از دید کاربر به گوگل نگاه می کردید، کمی خودتان را جای صاحبان وبسایت ها بگذارید. برای معرفی کار خود، دیده شدن و طبعا فروش بیشتر چه کانال های بازاریابی آنلاینی را سراغ دارید؟ تبلیغ در سوشال مدیا؟ گوگل ادز؟ تبلیغات بنری یا نیتو؟ نکته مشترک همه این راه های بازاریابی، سرمایه گذاری هنگفت و پولی بودن تمام آنهاست.

اما سئو در رابطه با جستجوی ارگانیک است؛ دقیقا جایی که مشتری به دنبال خدمات شماست و شما به رایگان فرصت دیده شدن بین میلیون های سرچ را دارید.

اهمیت سئو و جستجوی ارگانیک

 

اهمیت سئو چیزی نیست که نادیده گرفه شود. با استفاده از ابزار های تحلیلی مانند semrush، سیمیلار وب و ... می توانید به راحتی میزان ورودی هر سایتی از طریق جستجوی ارگانیک گوگل را چک کنید و در اغلب موارد، این ورودی گوگل است که برای هر سایتی بیشترین ورودی را می آورد. حتی برند های بزرگ مانند دیجی کالا، ترب، اسنپ فود و ... هم بخش عمده ای از تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را روی سئو برای بدست آوردن ورودی ارگانیک صرف می کنند. برای شناخت بیشتر مفاهیم سئو و مشاهده اینفوگرافیک کامل آمار جستجوی گوگل، مقاله سئو چیست؟ بررسی تمام مفاهیم و اصول سئو را که بسیار جامع است، مطالعه کنید.

در این قسمت فقط به چند مورد از دلایل اهمیت سئو پرداختیم:

  • نسبت به تبلیغات با بازدهی مشابه، سرمایه گذاری بسیار منطقی تر و ارزان تری است.
  • با استفاده از ابزار های تحلیل رایگان گوگل مانند سرچ کنسول و آنالیتیکس می توانید بصورت دقیق میزان پیشرفت و رشد را مشاهده کنید.
  • سئو مناسب به همراه قیف فروش خوب، لیدجنریشن را افزایش می دهد.
  • افزایش اعتبار سایت و برند در دید مشتریان
  • جذب کاربران مرتبط و خواستار محصول یا محتوای ما

تفاوت میان ادز گوگل و سئو

03

اگر در کلماتی مانند بیمه ثالث، خرید بلیط هواپیما، یا خرید خودرو جستجو کرده باشید، در بالای نتایج جستجو چندین نتیجه را می بینید که کنار همه آن ها کلمه Ad ظاهر می شود. این وبسایت ها با پرداخت پول به پلتفرم گوگل ادز به ازای هر کلیک، در رتبه های بالا نمایش داده می شوند.

شاید بگویید که فردی که دنبال خرید یک وسیله خاص است، بدون توجه به نوشته Ad کنار لینک، روی آن کلیک می کند اما طبق آمار، بیش از 80 درصد کاربران روی تبلیغات گوگل ادز کلیک نمی کنند و دنبال کلیک روی نتایجی هستند که بصورت ارگانیک و از طریق سئو بالا آمده اند.

جستجو ارگانیک و دیجیتال مارکتینگ

 

اگر در مورد آژانس های دیجیتال مارکتینگ تحقیق کرده باشید، حتما می دانید یکی از خدمات اصلی که آن ها ارائه می دهند، سئو و بهینه سازی رتبه سایت در گوگل است. بازاریابی از طریق موتور های جستجو ممکن است کمی زمان ببرد و نیاز به صبر و مداومت داشته باشد، اما مطمئنا نتیجه کار شایسته صرف زمان و هزینه است.

حال که به اهمیت سئو در سایت پی بردیم، بهتر است کمی در مورد تکنیک های سئو صحبت کنیم:

چگونه سئو سایت را بهتر کنم؟

04

خوبی فرایند سئو این است که در رقابت با وبسایت های دیگر، هیچ چیز 0 یا 100 نیست و منطق فازی برای جنبه های مختلف سئو وجود دارد.

سئو یعنی اصلاح مداوم بدون دلسرد شدن.

در ادامه این مقاله، به بررسی مهم ترین و اصلی ترین تکنیک های سئو می پردازیم:

·قصد کاربر از جستجو (User Intent)

 

شناخت قصد کاربر از جستجو و نوع صفحه ای که نیاز دارد اولین نکته در شروع فرایند سئو، یعنی ایجاد صفحه با کلمه کلیدی مرتبط است. نیت کاربر از جستجوی خرید لباس چیست؟ با یک جستجوی ساده در گوگل می بینیم که با "خرید لباس" صفحات محصول و کتگوری بیشترین سهم از صفحه اول را دارند که درست هم هست: نیت کاربر از جستجو خرید لباس، دیدن محصول یا دسته بندی مرتبط است نه مقاله!

شناخت این موضوع روی تک تک صفحاتی که برای سئو ایجاد می کنیم تاثیرگذار و مهم است.

·تولید محتوای کاربر پسند و سئو شده

 

پس از تحقیق کلمات کلیدی و مشخص کردن کلمات مرتبط با آن حوزه، بهتر است کار تولید محتوای سئو شده را شروع کنید. ترجیحا پیش از شروع تولید محتوا، کلمه کلیدی را جستجو کرده و محتوای رقبا را چه از نظر حجم کلمات و چه عناوین مورد آنالیز قرار دهید.

سپس به سراغ مقالات خارجی بروید و اگر محتوای خوبی یافتید که ترجمه نشده تاکنون می توانید از آن هم استفاده کنید. (ترجیحا زبان هایی غیر از انگلیسی به دلیل زیاد شدن کپی کاری در محتوای انگلیسی به فارسی)

خب عناوین مشخص است، پایه اصلی محتوا ریخته شده و دیگر این شمایید که با لحن نگارش جذاب و زدن مقال های متعدد با تصاویر و ویدئو، دل کاربر و گوگل را بدست آورید.

·سئو تکنیکال

 

آشنا بودن به الگوریتم های گوگل مانند پاندا، پنگوئن، برت و ... یا بهینه سازی سرعت وبسایت، کار با افزونه های وردپرس رنک مث و معرفی نقشه سایت به سرچ کنسول گوگل، مواردی است که جزو سئو تکنیکال قرار می گیرد و یادگیری آن ها نیاز به مطالعه و تمرین دارد اما اگر به سئو علاقه مند باشید، مطمئنا سخت نیست.

 

·سئو خارجی و لینک سازی

 

برای بهتر کردن وضعیت سئو سایت، میبایست در مورد موارد مربوط به سئو خارجی و لینک بیلدینگ آگاهی داشته باشید. منطق لینک سازی نیز بسیار صحیح است: اگر محتوای شما دارای ارزش باشد، حتما از طریق وبسایت های معتبر دیگر در آن زمینه، لینک دریافت می کنید. البته که در دنیای واقعی لینک طبیعی بخصوص برای وبسایت های تازه کار به راحتی کسب نمی شود و ناچار باید از طریق تکنیک های لینک سازی دستی مانند رپورتاژ آگهی، UGC و ... لینک های معتبر و طبیعی کسب کنید.

قاعدتا تمامی تکنیک های سئو را در یک محتوای 1200 کلمه ای نمی توان گنجاند. بنابراین بهترین کار، شروع مطالعه در وبسایت هایی مانند MOZ، Backlinko، ahrefs، مشاهده ویدئو های سئو در یوتوب، ویمو و ... یا وبسایت های فارسی مانند ایران وب لایف مگ است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها