کد خبر: 649257
تاریخ انتشار :

نقش حاکمیت شرکتی در توسعه بنگاه¬های اقتصادی ایرانی در اولین جشنواره فجر مدیریت ایران تشریح و تبیین شد

نقش حاکمیت شرکتی در توسعه بنگاه¬های اقتصادی ایرانی در اولین جشنواره فجر مدیریت ایران تشریح و تبیین شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نقش حاکمیت شرکتی در توسعه بنگاه­های اقتصادی ایرانی در اولین جشنواره فجر مدیریت ایران در پانلی تخصصی به ریاست رییس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران تشریح و تبیین شد.

در اولین جشنواره فجر مدیریت ایران که در تاریخ 16 اسفند ماه در محل مرکز همایش های صدا و سیما توسط موسسه مطالعات اقتصاد خلیج فارس و با مشارکت وزارت صمت و اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید موضوعات مهم مدیریتی کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفن.

در این مراسم پنل ویژه مدیریت و حاکمیت شرکتی با ریاست آقای دکتر محمود اولیایی رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران و با حضور آقایان دکتر سید امیر جان نثاری مدیر حسابرسی داخلی شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت  ،دکتر نظام الدین رحیمیان عضو هیئت علمی دانشگاه خاتم  و دکتر شاهرخ شهرابی مدیر حسابرسی داخلی گروه اسنپ  بعنوان اعضای پنل برگزار گردید.

5

دکتر اولیایی دراین پنل گفت:چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی باید با تفکر سیستمی و تجزیه و تحلیل سیستمی در سازمان آشناییت داشته باشند و بلد باشیم که چطور بنگاه های خود را اداره کنیم تا بهره وری در سازمان شکل گیرد. همچنین ایشان حاکمیت شرکتی را تنظیم روابط بین مدیریت، سهامداران، هیئت مدیره و سایر ذینفعان دانست و طرح ریزی ساز و کاری برای اینکه هدفگذاری مناسبی برای سازمان ایجاد کند.

دومین سخنران این پنل دکتر جان نثاری گفت: بحث هیئت مدیره کلیدی ترین بخش های نظام راهبری شرکتی است و به شدت احتیاج داریم در خصوص تعریف نقش جدید هیئت مدیره بی اندبشیم و اگر میخواهیم در عرصه های بین المللی فعال باشیم قطعا باید بین المللی فکر کنیم.

6

دکتر رحیمیان بعنوان سومین سخنران این پنل عنوان کردند: در کشورهای مختلف دنیا بورسها مشوق این هستند که اصول حاکمیت شرکتی در شرکتها ایجاد شود و مدیران حسابرسی در شرکتها کمک میکنند تا این فرآیندها در شرکتها عملی گردد.

و در پایان آقای دکتر شاهرخ شهرابی بعنوان آخرین سخنران پنل گفت:حسابرسی داخلی به فرآیندهای عملیاتی می پردازد و با بررسی ساز و کارهای اجرایی شرکت سعی میکند نقاط ضعف را شناسایی و پیشنهاداتی برای رفع این موارد ارائه دهد.

در اختتامیه این رویداد ملی 90 مدیر منتخب ملی از صنایع و اصناف مختلف بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط دانشگاه صنایع و معادن ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و از ایشان در قالب اهدای نشان لیاقت در مدیریت قدردانی شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها