کد خبر: 650727
تاریخ انتشار :

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت | زمان ثبت نام سهام عدالت مشخص شد

​پیرو پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس شورای اسلامی و با موافقت آقای رییسی رییس جمهور موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به نتیجه رسید

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت | زمان ثبت نام سهام عدالت مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 سهام عدالت  سهام شرکت های دولتی است که با تصمیم دولت در اختیار افراد کم توان جامعه قرار داده شده است. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید نیمی از جمعیت ایران دارای سهام عدالت هستند با آزاد سازی سهام عدالت مالکیت آن بر عهده افراد گذاشته تا سهام خود را بفروشند یا سهامداری کنند.مهمترین تیتر‌های روزنامه‌های اقتصادی سه شنبه ۲۳ فروردین به بیان مسائلی همچون گام عملیاتی برای مبارزه با فساد، جاماندگان امسال سهام عدالت می گیرند، فعلا نرخ کرایه ها افزایش نمی یابد، قطب نمای تورم ملکی ۱۴۰۱، پای وزارت اقتصاد در کفش بانک مرکزی، می پردازد. مهدی مسکنی در مورد اینکه برای دریافت سود سال ۹۹ سهام عدالت و توزیع آن بین ۴۹ میلیون نفر از  مشمولان سهام عدالت چه برنامه‌ای دارید.

پیرو پیگیری‌های انجام شده از سوی مجلس شورای اسلامی و با موافقت آقای رییسی رییس جمهور موضوع تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به نتیجه رسید.

سازوکار اولیه ثبت نام ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت از خرداد آغاز شده و از اواخر خرداد اعلام می‌شود این افراد باید به کدام سامانه برای نام نویسی مراجعه کنند.

ستادی باید تشکیل شود تا افرادی که در حاشیه شهر‌ها هیچ گونه لیست بیمه‌ای ندارند شناسایی شوند. پیش بینی می‌شود که این ستاد از اواخر خرداد شکل گیرد که از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود.

مردم خبر‌های مربوط به سهام عدالت را فقط از صداوسیما و خبرگزاری‌های معتبر داخلی دریافت کنند و یا از زبان رییس جمهور، وزرای اقتصادی مربوطه و دست اندرکاران سهام عدالت بشنوند.

۲۱ فروردین ماه، پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، از آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در امسال خبر داد و گفت: از خردادماه، فراخوان واگذاری سهام به این مشمولان انجام می‌شود.

به گفته رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند. اما این سهام را دریافت نکرده‌اند و دولت باید اقدام به واگذاری سهام عدالت به آن‌ها کند.

لازم به ذکر است که به گفته رییس شرکت تعاونی سهام عدالت کشور مردم به خبر‌های دروغ و جعلی برخی سایت‌ها و کانال‌های غیر معتبر توجهی نکنند و نیازی نیست به این کانال‌ها شماره ملی و برخی مشخصات شخصی را ارائه دهند.

جاماندگان سهام عدالت سریع تر ثبت نام کنند

۱۸ میلیون نفر جامانده از سهام عدالت در کشور شناسایی شده است که این دسته از مشمولان می‌توانند از خردادماه سال جاری، اقدام به ثبت‌نام برای دریافت سهام عدالت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها