کد خبر: 651239
تاریخ انتشار :

​سقوط ناگهانی قیمت طلا | قیمت طلا وارد کانال جدیدی شد

قیمت هر اونس طلا در روز پایانی معاملات هفته با حدود ۲ دلار و ۸۹ سنت کاهش نسبت‌به روز قبل به ۱۸۹۶ دلار و ۹۳ سنت رسید.

​سقوط ناگهانی قیمت طلا | قیمت طلا وارد کانال جدیدی شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به این که قیمت طلا در بازار دائما در نوسان است. همچنین تمامی نوسانات  قیمت طلا بر گرفته از قیمت دلار و عوامل و شرایط موجود در محیط است. به طور مثال اخیر تاثیرات مستقیم جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلا را همه ما مشاهده کرده ایم. اما امروز قیمت طلا بعد از مدت ها وارد کانال جدیدی شد. در ادامه می توانید قیمت طلا را مشاهده نمایید.

به‌ گزارش خبر ملت، قیمت هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با حدود 2 دلار و 89 سنت کاهش نسبت‌به روز قبل به 1896 دلار و 93 سنت رسید. به‌این‌ترتیب طلا دومین هفته پیاپی کاهش قیمت خود را ثبت کرد و بیشترین کاهش ماهانه را در آوریل از سپتامبر 2021 داشت. طبق گفته متخصصان بازار کالا، اصلی‌ترین دلیل کاهش ارزش فلز زرد افزایش شاخص دلار بوده‌است. ارزش دلار به بالاترین رقم طی 20 سال گذشته رسیده‌است.

به‌علاوه، نزدیک شدن به اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا و اطلاعیه مقامات این بانک در مورد افزایش نرخ بهره مانع هر گونه بالا رفتن قیمت طلا شده‌است.

در این بین متخصصین طلا عقیده دارند ورود جنگ روسیه و اوکراین به ماه سوم، قیمت کالاها را بالا برده‌است. از طرف دیگر پایین آمدن قیمت طلا فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران در این فلز گران‌بهاست. این متخصصان قیمت طلا را تا قبل‌از اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا بین 1870 تا 1960 دلار در هر اونس پیش‌بینی می‌کنند.

خبر راکد شدن غیرمنتظره اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی هم بر قیمت کالاها ازجمله طلا تاثیر گذاشته‌است، آن‌هم در شرایطی که بازار همین حالا هم تحت تاثیر کند شدن رشد اقتصاد در اروپا و چین قرار دارد.

اما تحلیلگران دورنمای قیمت طلا را مثبت ارزیابی می‌کنند. آخرین اطلاعات شورای جهانی طلا نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای این فلز گران‌بها 34 درصد افزایش سالانه داشته و به 1234 تن در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رسیده‌است که نشان می‌دهد طلا همچنان مورد علاقه بسیاری از سرمایه‌گذاران است که آن را یک سرمایه‌گذاری ایمن در برابر تورم و چالش‌های ژئوپلیتیکی می‌دانند.

سقوط آزاد قیمت طلا در بازار

قیمت طلا روز پنجشنبه پایین‌تر آمد و نزدیک به پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته‌ای که پیش از این لمس کرده بود، رسید، زیرا دلار قوی بر نگرانی‌های ناشی از انقباض رشد اقتصادی ایالات متحده در سه ماهه اول سایه انداخت.

طلای نقطه ای با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۵.۱۱ دلار رسید. قیمت طلا به ۱۸۷۱.۸۱ دلار نیز در روز گذشته رسید که پایین ترین سطح از ۱۷ فوریه بود. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۸۸۶.۰۰ دلار رسید.

به تازگی با افزایش شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه، قیمت طلا بیشتر نزولی شده است. اقتصاد در وضعیت بسیار خوبی باقی مانده است و تورم باید تحت کنترل باشد.

اقتصاد آمریکا به طور غیرمنتظره ای در سه ماهه اول در بحبوحه ظهور مجدد موارد کووید-۱۹ و کاهش کمک های مالی دولت برای بیماری همه‌گیر کاهش یافت، در حالی که تقاضای داخلی همچنان قوی بود. در همین حال، مطالبات بیکاری هفتگی با ۵ هزار دلار کاهش به ۱۸۰ هزار رسید. طلا در این ماه حدود ۲.۷ درصد کاهش یافته است که می تواند بزرگترین افت ماهانه آن از سپتامبر تا کنون باشد.

پیش بینی قیمت طلا

 جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد اکثر تحلیلگران بازار و سرمایه گذاران خُرد نسبت به افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند. اگرچه این نگرانی وجود دارد که کاهش تنشها میان آمریکا و روسیه، تقاضا برای خرید دارایی امن را کمتر خواهد کرد اما تحلیلگران می گویند طلا در هر بار کاهش قیمت، پشتیبانی می شود.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ گفت: نیروی صعودی فنی قوی در طلا وجود دارد به طور که قیمتها مقاومت در سطح ۱۹۰۰ دلار را امتحان کرده اند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر معادل ۷۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و همزمان سه نفر معادل ۲۲ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند. یک تحلیلگر معادل پنج درصد نظری نداشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها