کد خبر: 647702
تاریخ انتشار :

فوری؛ قیمت طلا سقوط کرد | شوک آمریکا به بازار طلا و سکه

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۹۸۸ دلار و ۴۶ سنت رسید.


فوری؛ قیمت طلا سقوط کرد | شوک آمریکا به بازار طلا و سکه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

افزایش قیمت طلا در بازار.تاثیر مستقیم جنگ اوکراین و روسیه بر روی قیمت طلا. آیا این افزایش قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟ قیمت طلا در هفته گذشته به بالاترین میزان خود در پنج ماه اخیر رسیده بود. کارشناسان میگویند این روند صعودی قیمت طلا تا بعد عید ادامه خواهد داشت.

در حالی که پس از اعلام رئیس جمهور روسیه مبنی بر پیشرفت در مذاکرات آتش بس با اوکراین و با توجه به احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یافته است، قیمت فلز زرد روز جمعه شاهد کاهش بود.

پوتین در نشستی با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروس خود بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: «مذاکره کنندگان ما به من گفته اند که تحولات مثبتی اتفاق افتاده است.»

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.43 درصد کاهش به 1988 دلار و 46 سنت رسید. با این وجود با توجه به تداوم نگرانی ها از جنگ اوکراین قیمت ها همچنان در مسیر ثبت رشد هفتگی حدودا 0.8 درصدی باقی ماند. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز نیز با 0.77 درصد کاهش به 1985 دلار رسید.

اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک در یادداشتی نوشت: «بحران اوکراین و روسیه همچنان موجب تقویت قیمت ها در بازار فلزات گرانبها خواهد شد.» به گفته وی این بحران تبعاتی همچون رشد تورم، کندی رشد اقتصادی و کاهش شتاب بالا بردن نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان خواهد داشت که همگی به نفع بازار طلاست.

بر اساس ارزیابی شاخص فدواچ، با توجه به ادامه روند افزایشی نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه، ارزیابی تحلیلگران و فعالان تجاری از شانس افزایش حداقل 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مارس به 94 درصد رسیده است.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در موسسه های ریج هم گفت: «بسیاری از عوامل افزایشی قیمت طلا مانند نرخ تورم و اختلال ها در زنجیره عرضه کالاها... کوتاه مدت هستند و احتمالا اثر این عوامل قبلا در بازار پیش خور شده است.»

در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا دیروز شاهد افزایش بود و موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

شوک آمریکا به بازار طلا و سکه

روز گذشته دولت آمریکا واردات نفت از روسیه را تحریم کرد، معامله گران بازار طلا این اقدام را افزایش تنش بین روسیه و آمریکا تلقی کردند و قیمت اونس طلا به یکباره جهش چشمگیری را تجربه کرد.

این فلز گران بهای جهانی دیروز در مقطعی به محدوده 2 هزار و 100 دلار هم نزدیک شد  و همین عامل باعث خوش بینی معامله گران به افزایش بیشتر قیمت طلا شد و ضربه محکمی به بازار سکه وارد شد.

احتیاط معامله گران سکه

ارزش ذاتی سکه به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نفوذ کرده است و این موضوع می تواند در ابتدای روز جاری زمینه ساز قدرت نمایی صعودی های بازار شود. البته دیشب در بازار پشت خطی معامله گران سکه رفتار احتیاطی داشتند. جمعی از سکه بازان تصور می کنند که ممکن است دلار در روز جاری کمی از مرز ۲۶ هزار تومانی عقب نشینی کند و به همین دلیل تمایل زیادی به خرید فلز گران بهای داخلی نداشتند.

اما در معاملات پشت خطی  شب گذشته  معامله گران قیمت سکه را برای امروز  18  اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

جهش چشمگیر قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در  معاملات پشت خطی شب گذشته  با 12  میلیون و 315  هزار تومان معامله شد.این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی دوشنبه شب  225 هزار تومان بالا رفته بود. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب قیمت سکه بر روی 12  میلیون و 90  هزار تومان قرار داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها