کد خبر: 651320
تاریخ انتشار :

تصمیم جدید دولت برای این افراد | آغاز ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان

دکتر پور ابراهیمی گفت: فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان این طرح در دولت آغاز شده است.

تصمیم جدید دولت برای این افراد | آغاز ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز، از پیگیری ثبت‌نام مشمولان جدیدسهام عدالت  در کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: موضوع ثبت‌نام از مشمولان جدید توسط کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری است و باید منتظر ماند و دید خروجی تصمیمات نمایندگان در این کمیسیون چیست و تحت چه شرایطی و در چه زمانی ثبت‌نام از مشمولان جدید و جاماندگان سهام عدالت صورت می‌گیرد. در صورتی که کار ثبت‌نام از سهامداران عدالت به ثمر برسد و آغاز شود، بدون شک اعضای جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که سهام عدالت ندارند، باید در اولویت دریافت این سهام قرار گیرند.پیش از این دولت دوازدهم اعلام کرده بود که سهامی برای اعطا به جاماندگان سهام عدالت ندارد، اما به گفته مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس فهرستی از شرکت‌های دولتی که امکان واگذاری آنها وجود دارد، تهیه کرده است که دولت می‌تواند از این منابع برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان اقدام کند.

دکتر پور ابراهیمی گفت: فرآیند اختصاص سهام عدالت به جاماندگان این طرح در دولت آغاز شده است.

آقای محمدرضا پورابراهیمی در برنامه گفتگوی ویژه بخش خبری ۲۱ سیما که به موضوع «تکلیف قانونی جاماندگان سهام عدالت» اختصاص داشت، افزود: گزارش‌هایی که ما داشتیم تعداد زیادی از افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت بودند مثل افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، رزمندگان، ایثارگران، کارگران فصلی و خیلی از افرادی که جزو مجموعه‌هایی بودند که کاملاً در اولویت واگذاری بودند این‌ها از دریافت سهام عدالت محروم شده بودند.

وی گفت: کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم این را در دستور کار قرار داد و پس از بررسی و جلسات مشترک با دولت ظرفیتی را ایجاد کرد برای این که بتواند این واگذاری انجام شود.

آقای پورابراهیمی افزود: ظرفیتش به اندازه‌ای است که ما بتوانیم با اولویت‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را چهار میلیون تا پنج میلیون در نظر بگیریم و بقیه را اضافه کنیم، سقف آن حداکثر تا ۲۰ میلیون است، ولی طبیعتاً هر چه ما به انتها نزدیک می‌شویم اولویت‌های ما کاهش پیدا می‌کند یا درصد اعطای سهام هم می‌تواند تغییر پیدا کند.

وی گفت: عدد جا ماندگانی که باید احراز شوند، آن بانک اطلاعاتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هست عدد را احصاء کند، چون واگذاری هم بر اساس یک شرایطی است که انجام شود.

ثبت نام از جاماندگان سهام عدالت در هاله‌ای از ابهام و مسیری برای سوداگری قرار گرفته است.

«ثبت نام جاماندگان سهام عدالت کلید خورد.» این اخباری است که منجر به کنجکاوی جاماندگان سهام عدالت شده است.برای بررسی این موضوع اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت مطالبی را مطرح کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها