کد خبر: 651584
تاریخ انتشار :

پرداخت یارانه جدید 700 هزارتومانی به این خانوارها | یارانه بگیران به گوش باشند

​وزیر اقتصاد با بیان اینکه تورم جهانی پس از جنگ اوکراین و افزایش قیمت نهاده‌های تولید، موجب افزایش قیمتها در فروردین امسال شد، گفت: سیاست دولت برای حفظ قدرت خرید کالاهای اساسی درحال جمع‌بندی است.

پرداخت یارانه جدید 700 هزارتومانی به این خانوارها | یارانه بگیران به گوش باشند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت در سال جدید با حذف ارز ترجیحی پیشنهاداتی برای  یارانه جدید دارد. به تازگی پرداخت یارانه گوشت به عنوان یارانه جدید توسط دولت مردان مطرح شده است.این یارانه جدید بر اساس گمانه زنی ها به 300 هزار تومان می رسد. یارانه جدید به گفته برخی از نمایندگان به صورت کالا پرداخت خواهد شد.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

سید احسان خاندوزی در گفت و گویی، تصریح کرد: اگرچه رفع تحریم می تواند به دولت در کنترل تورم کمک کند، اما برخلاف دیدگاه گذشتگان ما در دولت حل مشکلات معیشتی مردم را به رفع یا عدم رفع تحریم های ظالمانه بین المللی گره نزده ایم.

خاندوزی در پاسخ به سؤالی در خصوص ریشه اصلی گرانی های اخیر، با تأکید بر ضرورت تمایز قائل شدن بین دو مفهوم گرانی و تورم ، اظهار داشت: تورم به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و گرانی به کاهش قدرت خرید مردم برای چند کالا اطلاق می‌شود، درحالی‌که مردم مفهوم گرانی و تورم را معادل یکدیگر دانسته و وقتی بحث کاهش نرخ تورم به میان می‌ آید، آن را نه تنها احساس نمی‌کنند حتی به آمار و ارقام ارائه شده نیز تردید می‌کنند. 

وی افزود: به همین دلیل با وجوداین‌که بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، در چند ماه اخیر تورم روندی کاهشی در پی گرفته (جز فروردین ۱۴۰۱)، همچنان دولت با این سوال از سمت مردم مواجه است که چرا قیمت اجناس گران شده است؟

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها