کد خبر: 653573
تاریخ انتشار :

در خرید خاک و خرید کود باید به چه مواردی توجه نماییم ؟

در خرید خاک و خرید کود باید به چه مواردی توجه نماییم ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

خرید خاک مناسب یکی از مواردی است که افراد باید توجه زیادی به آن داشته باشند. زیرا در صورتی که خاک متناسب با نیازهای گیاه خریداری نشود، می تواند چالش های زیادی را به وجود بیاورد. خاک باید بافت مناسبی داشته باشد و مواد مغذی اولیه را دارد باشد. ( البته پس از آن با خرید کود می توانید به تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان کمک کنید.). در ادامه تلاش می کنیم که اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

بافت خاک چگونه باید باشد؟

یکی از مواردی که در خرید خاک باید به آن توجه کنید، بافت آن است. بافت خاک هرگز نباید بسیار سبک باشد. در غیر اینصورت کود و آب از میان آن خارج می شود و دیگر نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز را به گیاهان برساند. از طرف دیگر، خاک نباید سنگین باشد. زیرا گردش هوا در آن به خوبی صورت نمی گیرد و این امر می تواند به ریشه گیاهان آسیب وارد کند. به همین دلیل، توصیه ما به شما این است در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید، قبل از خرید با افراد متخصص مشورت نمایید.

آیا خاک رطوبت را نگه می دارد؟

حفظ رطوبت یکی از مواردی است که در خرید خاک باید آن را مد نظر قرار دهید. برخی از خاک ها که کیفیت مناسبی ندارند، سریعا رطوبت خود را از دست می دهند و به عبارتی ظرفیت حفظ رطوبت آنها بسیار پایین است. این امر می تواند به ریشه گیاهان آسیب های جدی وارد کند. شما باید قبل از خرید خاک از ظرفیت و توانایی خاک برای حفظ رطوبت مطمن شوید. به همین دلیل، می توانید مقدار کمی خاک را به صورت تستی خریداری کنید و سپس در صورتی که مطمن شدید به خوبی رطوبت را نگه می دارد اقدام به خرید آن کنید.

آیا در خاک ضایعات وجود دارد؟

گاهی زمانی که شما اقدام به خرید خاک می کنید متوجه می شوید ضایعاتی مانند برگ گیاهان در آن وجود دارد و این برگ به طور کامل مشهود است. ممکن است پیش خود فکر کنید چون در این خاک از برگ گیاهان استفاده شده است نشان می دهد که ارگانیک است و کیفیت بالایی دارد. بهتر است بدانید گاهی این برگ ها می توانند حاوی حشرات و لاروهایی باشند که باعث می شوند به عمق خاک نفوذ کنند و به ریشه گیاهان آسیب برسانند. به همین دلیل حتما باید بررسی کنید که خاک حاوی ضایعات نباشد.

چگونه خاک خوب را تشخیص دهیم؟

اکنون که با موارد مهم در روند خرید خاک آشنا شده اید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه یک خاک استاندارد خریداری کنیم؟! روش زیر به شما کمک می کند تا برای خرید خاک مناسب اقدام کنید:

  • ابتدا مقداری از خاک را نم دار کنید ( به آن آب بزنید، خاک نباید خیلی خیس شود و از آن آب راه بیافتد)
  • سپس مشتی از خاک را در کف دستتان بریزید و دست تان را مشت کنید.
  • وقتی مشت را باز کردید مدل خاک را مشاهده کنید: اگر خاک از هم پاشیده است کیفیت آن مناسب است و بافت خوبی دارد، اگر خاک بهم چسبیده است کیفیت آن بسیار پایین است.

تا این قسمت سعی کردیم که به یک توضیح کلی در مورد خاک بپردازیم.

حال در ادامه به بررسی نکات مهمی که باید در خرید خاک و خرید کود به آن توجه شود را بررسی خواهیم نمود.

نکات مهم در خرید کود

افزایش روزافزون جمعیت و نیاز به تامین مواد غذایی آنها باعث کاهش باروی خاک به دلیل کشت های مداوم شده است. یکی از اقدامات کشاورزان و پرورش دهندگان گل و گیاه جهت تامین کمبودهای تغذیه ای گیاهان در اثر کم شدن حاصلخیزی خاک ، افزودن کود به بستر کشت ، با توجه به چرخه ی رشد گیاه است. به علت تنوع تولیدات کشاورزی انتخاب و خرید کود استاندارد و با کیفیت ممکن است کمی دشوار باشد. مجموعه ی تهران گرولایت با در نظر گرفتن مجموع نیازها و اهداف پرورش دهندگان و کشاورزان اقدام به ارائه ی انواع کود ارگانیک و غیر ارگانیک کرده است . شما می توانید با توجه به نوع گیاه ، نیاز تغذیه ای ، دوره رشد و یا با هدف تولید محصولات ارگانیک و یا غیر ارگانیک ، نسبت به خرید کود مورد نظر خود از طریق فروشگاه اینترنتی تهران گرولایت اقدام کنید.

17

خرید کود می تواند به شما کمک کنند گیاهان مناسبی را پروش دهید. برای خرید کود باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • برای خرید کود به برندهای معتبر مراجعه کنید، در این صورت می توانید مطمن باشید که تمامی استانداردها در تهیه کود رعایت شده اند.
  • برای خرید کود به نیازمندی های گیاه خود توجه داشته باشید و آن را متناسب با گیاه سفارش دهید.
  • برای خرید می توانید کود شیمیایی و یا ارگانیک سفارش دهید.

نکات مهم در خرید خاک

1- برای خرید خاک و بستر کشت مناسب ابتدا توجه به نوع گیاه و یا بذر توجه کنید. هر گیاه و یا نهالی در خاکی متناسب با زیستگاه اولیه خود به خوبی رشد خواهد کرد. و یا در هنگام کاشت بذر باید نوعی خاک و یا بستر کشتی انتخاب کنید که جوانه های بذر به راحتی در آن بستر رشد کنند. خاک و بستر کشتی که هم مواد مغذی مورد نیاز برای جوانه زنی و هم رطوبت و جریان تهویه هوا به خوبی تامین شود.

2- خاک بهداشتی و استریل انتخاب کنید. خاکی که تمیز و بدون آلودگی های قارچی و میکروبی باشد سلامت گیاهان شما را تضمین می کند.

18

3- خاک استاندارد و بدون گونه های مهاجمی همچون تخم علف هرز انتخاب کنید. زیرا علف های هرز با مصرف مواد مغذی خاک، قدرت رشد گیاه شما را کم می کنند.

4- خاکی که از مواد شیمیایی در ترکیبات آن استفاده نشده باشد انتخاب کنید. این نوع خاک، خاکی ارگانیک محسوب می شود و برای کشاورزی ارگانیک و تولید محصولات ارگانیک مناسب است.

خرید خاک نیز ار مهم ترین مراحل در پرورش گیاهان می باشد. بنابراین انتخاب فروشگاهی که بتواند متناسب با نیاز شما به معرفی و تهیه بهترین خاک برای شما بپردازد دارای اهمیت زیادی می باشد. مشاورین فروشگاه تهران گرولایت آماده مشاوره رایگان به شما عزیزان برای خرید خاک می باشند.

برای خرید خاک می توانید به لینک زیر مراجعه نموده و به خرید خاک مورد نظر خود بپردازید.

https://tehrantgl.ir/store-9/store-29

برای خرید خاک و خرید کود به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد خرید خاک و خرید کود در اختیار شما قرار دهیم.

اگر می خواهید برای خرید کود و یا خرید خاک با کیفیت اقدام کنید، می توانید به سایت فروشگاهی تهران گرولایت مراجعه کنید. کارشناسان این سایت به شما کمک می کنند تا کود و خاک مناسب نیازتان را خریداری نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با فروشگاه تهران گرولایت در ارتباط باشید.

https://tehrantgl.ir

ایمیل : info@tehrantgl.ir

تلفن تماس : 09001324050

آدرس : تهران، خیابان دامپزشکی ، بعد از جیحون - شرکت تهران گرولایت

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها