کد خبر: 653767
تاریخ انتشار :

کدام مشکلات پوستی بر لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد ؟

کدام مشکلات پوستی بر لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

با محبوبیت روزافزون لیزر موهای زائد در جهان ، از روشهای دیگر اصلاح دردناک و یا طاقت فرسا که به سرعت رشد موها ادامه پیدا می کرد ، رهایی می یابیم. با وجود ایمن بودن لیزر موهای زائد ، باز هم نگرانی در بین مراجعین وجود دارد که آیا می توانند لیزردرمانی را انجام دهند یا خیر. پزشکان متخصص لیزر اذعان داشته اندکه هر نوع و رنگ پوستی که از سلامت برخوردار باشد برای انجام لیزر موهای زائد مناسب می باشد. اما این مطلب بدین معنا نیست که افراد با بیماریهای خاص پوستی نمی توانند از لیزر بهره مند شوند بلکه تنها شرط اینست که باید پوست مقاومت کافی در برابر حرارت و گرمای ایجاد شده توسط لیزر را داشته باشد. پوست تحریک شده و ضعیف یا بیمار در مقابل پوست سالم ، نمی تواند گرمای تولید شده توسط لیزر را تحمل کرده و دچار آسیب می شود. در صورت داشتن مشکلات پوستی ، در قدم اول با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی ، ابتدا مشاوره با پزشک متخصص لیزر باید انجام پذیرد.

افراد با بیماری های پوستی که برای لیزر موهای زائد مناسب نیستند ، نظیر آکنه فعال ، پسوزیاریس ، سرطان پوست ، رنگدانه یا هر نوع عفونت قارچی و باکتریایی به عنوان ممنوعیت لیزردرمانی شناخته می شوند. بیماری های پوستی معمولی هم وجود دارد که امکان لیزر موهای زائد را زیر نظر متخصص پوست و با تایید وی فراهم کرده که در ادامه به آنها می پردازیم.

اولین مورد می توان به انواع خال اشاره داشت که تقریباً همه افراد چند خال در روی پوست خود دارند. لکه های کوچک و قهوه ای رنگ که ترکیبی ازسلولهای رنگدانه ای است که بعضی از بدو تولد وجود داشته و برخی دیگر در طی سالها رشد می کنند. با توجه به اینکه لیزر موهای زائد بر روی خال مناسب نیست ، اما با پوشاندن خال در حین لیزر درمانی می توان تحت تاثیر نور و گرمای لیزر قرار نگیرد. دومین مورد برچسب ها ، تگ یا منگوله های پوستی هستند که به عنوان مزاحمینی خوش خیم شناخته می شوند. بعضی از افراد خصوصاً افراد بالای 50 سال چه بانوان و چه آقایان از این منگوله ها در بدن بیشتر در ناحیه گردن و صورت و شکم دارند که رشدی بی ضرر روی پوست دارند. این منگوله های پوستی توسط متخصص پوست قابل برداشتن بوده ، اما در صورت داشتن آن هم می توان در اطراف ناحیه مورد نظر لیزر موهای زائد انجام داد.

مورد بعدی اگزما یا حساسیت است که با نام درماتیت آتوپیک از آن یاد می شود و با خارش پوست در هر ناحیه از بدن دیده می شود. در صورت ابتلا به اگزما در طول لیزر درمانی می توان از لیزر ناحیه مبتلا خودداری کرد تا درمانی بدون تاثیر بر منطقه دارای اگزما و بی خطر داشت. از موارد دیگر می توان به کبودی یا بریدگی اشاره داشت. در درمان با لیزر می توان از نواحی آسیب دیده دوری کرد تا توسط گرمای لیزر بدتر نشود. می توان روی سایر قسمت های بدن لیزر انجام داد تا نواحی آسیب دیده بهبود یافته و آماده انجام لیزر موهای زائد گردد.

از کک و مک به عنوان گزینه بعدی می توان نام برد. کک و مک ، لکه های کوچک قهوه ای با تولید ملانین یا رنگدانه بیش از حد ، در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد گشته که بدون ضرر هستند. اگرچه این لکه های کوچک با لیزردرمانی تداخلی ندارند. اما مراقبت های بعد از لیزر درمانی نظیر استفاده منظم از کرم ضدآفتاب یا دوری از نور خورشید نقش تعیین کننده در نداشتن عوارض بعد از لیزر دارد. امکان این نیز وجود دارد که کک و مک ها چند درجه تیره شوند که بخودی خود در عرض یکی دو هفته به رنگ اصلی خود برمی گردند.

ویتیلیگو یا پیسی یا برص ، بیماری خود ایمنی به دلیل کمبود ملانین در بدن ، با ایجاد لکه های سفید کم رنگ روی پوست شکل می گیرد و طولانی مدت است. تغییر رنگ پوست در نواحی خاص بدن شکل می گیرد ، بدین ترتیب که سلولهای مسئول ملانین یا رنگدانه عملکرد خود را متوقف کرده و دیگر رنگدانه نمی سازند. در صورت ابتلا به ویتیلیگوی خفیف ، انجام لیزر موهای زائد در نواحی غیر مبتلا بی خطر است.

مشکلات پوستی و لیزر موهای زائد : لیزر پرتوی نور شدید و هدفمند با ایجاد گرما که به پوست جایی که فولیکول مو در آن پنهان است ، نفوذ کرده و فولیکول ها را از بین می برد. با از بین رفتن فولیکولها عملاً رشد مو متوقف می شود و البته چند جلسه لازم است تا اشعه لیزر به همه فولیکول ها برسد. فاصله بین جلسات لیزردرمانی بدن بین 4 تا 6 هفته و صورت 4 هفته می تواند باشد. در صورت مواجه شدن با جوش یا بثورات پوستی ، باید درمان با لیزر متوقف شده تا مشکلات پوستی برطرف گردند، چرا که برای ادامه درمان ، سالم بودن پوست امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.  در صورت مصرف داروهای خاص برای مشکلات پوستی نظیر راکوتان حتماً با متخصص پوست خود برای شروع لیزردرمانی مشورت کنید. همچنین از مصرف غذاهای و شرایط محیطی که باعث بدتر شدن شرایط پوستتان می گردد ، پرهیز کنید تا بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد به دست آورید.

از نکاتی که باید در زمینه لیزردرمانی مطرح شود این است که برای جلوگیری از امکان عوارض پوستی ، از انجام همزمان خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد پرهیز کنید. برای مثال بین هایفوتراپی (لیفت صورت) و جلسات لیزر فاصله یک هفته ای در نظر بگیرید. البته بهتر است ابتدا جلسات لیزر صورت خود را به اتمام رسانده و سپس اقدم به انجام هایفوتراپی کنید.

در پایان باید گفت که در صورت داشتن یک بیماری پوستی شناخته شده و خاص نظیر پسوزیاریس ، نباید لیزر موهای زائد انجام دهید. و قبل از مراجعه به مرکز لیزر موهای زائد و انجام هر اقدامی با پزشک متخصص مشاوره کرده و از او راهنمایی بخواهید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها