کد خبر: 654552
تاریخ انتشار :

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟

چگونه سایت خود را سئو کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

طبق گزارش HootSuite، 61 درصد از کسب‌وکارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهم‌ترین روش بازاریابی خود می‌دانند. پایداری بالا، افزایش ورودی هوشمندانه، هزینه نسبتاً مناسب و از همه مهم‌تر، یادگیری آسان، سئو را به یکی از محبوب‌ترین روش‌های موفقیت در دنیای وب تبدیل کرده است.

بنابراین بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا، با یادگیری مبانی سئو، سعی می‌کنند هزینه‌های خود را تا حد ممکن کاهش دهند.

اگر شما هم ابتدای مسیر ورود به دنیای دیجیتال هستید و سوال «چگونه سایت خود را سئو کنیم» شما را کلافه کرده است، در این مقاله همراه ما باشید. به شما اطمینان می‌دهیم پس از مطالعه این مقاله می‌توانید برای سئو کسب‌وکار خودتان اقدام کنید.

مثلث طلایی سئو؛ چطور به صدر نتایج جستجو برسیم؟

سئو یک مثلث طلایی از فعالیت‌هایی با هدف بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو است. این مثلث طلایی از سه ضلع محتوا، لینک‌سازی و سئو تکنیکال تشکیل شده است.

قواعد سئو در طول دو دهه زندگی گوگل، بارها دچار تغییر شده‌اند. بنابراین برای آن که بتوانیم وبسایت بهینه و قدرتمندی داشته باشیم، باید این مبانی را از برترین و مورد اعتمادترین منابع بیاموزیم. البته در ابتدای راه نیاز به صرف هزینه زیادی نیست.

در سال‌های اخیر وب‌سایت‌های فارسی و انگلیسی زیادی برای آموزش رایگان سئو شکل گرفته‌اند. یکی از باکیفیت‌ترین منابع یادگیری سئو در زبان فارسی سایت آکادمی وبسیما است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اموزش سئو از منابع رایگان و حرفه‌ای برای یادگیری سئو استفاده کنید.

سئو تکنیکال؛ رعایت استانداردهای سئو در پیاده‌سازی سایت

اولین ضلع این مثلث طلایی، بخش تکنیکال و فنی سایت است. سئو تکنیکال به شما کمک می‌کند زبان مشترکی میان سایت و ربات‌های گوگل ایجاد کنید تا درک درستی از محتوای سایت به وجود آید. در بخش سئو تکنیکال، به بهبود نکات زیر می‌پردازیم.

  1. معماری سایت و ساختار آدرس‌دهی سایت
  2. مدیریت بودجه خزش یا Crawl Budget
  3. شناخت نحوه صحیح استفاده از تگ‌ها
  4. سرعت سایت و تجربه کاربری
  5. ایندکس محتوای منتشرشده

یک استراتژی صحیح در طراحی سایت و انتشار محتوا، ارتباطی معنادار میان صفحات سایت شما ایجاد می‌کند. بنابراین یادگیری سئو تکنیکال می‌تواند شرایط فنی سایت شما را تا حد زیادی ارتقاء داده و سنگ بنای موفقیت را بگذارد.

محتوا؛ پراهمیت‌ترین ضلع مثلث سئو

یکی از مهم‌ترین اضلاع مثلث سئو، محتوا است. محتوا پل محکم و قدرتمندی است که شما و کاربران‌تان را به هم می‌رساند.

اگرچه تولید محتوا در فضای وب قوانین مختلفی دارد، با این حال سال‌هاست که یک اصل ثابت، چهارچوب تولید محتوا در فضای وب را برای ما تعیین می‌کند؛ جلب رضایت کاربر اولین و آخرین هدف ما است!

یک محتوای ارزشمند، نیاز و هدف از جست‌وجوی کاربران شما را در بر می‌گیرد. اگر موفق شوید یک تجربه کاربری خوشایند را برای مشتریان بالقوه خود رقم بزنید، به‌تدریج توسط گوگل وبسایتی مورد اعتماد و بهینه شناخته می‌شوید و صعود در صفحه نتایج را تجربه می‌کنید.

8

با شرکت در دوره تولید محتوا آکادمی وبسیما می‌توانید تمام اصول و قواعد لازم برای نگارش و انتشار محتوا در فضای وب را یاد بگیرید. این دوره به صورت کاربردی تهیه‌شده و از صفر تا صد تولید محتوا در آن آموزش داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه این دوره می‌توانید بخشی از محتوای کارگاه را به صورت رایگان مشاهده کنید.

لینکسازی؛ ضلع سوم مثلث طلایی SEO

سومین مبحثی که در سئوکردن سایت باید یاد بگیرید، نحوه لینک‌سازی است. لینک‌سازی سایت می‌تواند به دو صورت لینک‌سازی داخلی (ایجاد ارتباط معنایی میان صفحات مختلف سایت) و لینک‌سازی خارجی (دریافت بک‌لینک از وب‌سایت‌های معتبر) باشد.

تعیین یک استراتژی قدرتمند و هوشمندانه برای لینک‌سازی سایت، اعتبار شما را نزد گوگل افزایش می‌دهد. علاوه‌بر آن تجربه کاربری بازدیدکنندگان صفحات‌تان را به شکل قدرتمندی، بهبود خواهد داد.

شرکت در دوره آموزش سئو؛ بهترین روش یادگیری SEO

تا این قسمت از مقاله در کنار هم خواندیم که برای یادگیری سئو به آموزش چه مباحثی نیاز داریم. برای یادگیری این مباحث، روش‌های مختلفی وجود دارد. آموزش خصوصی سئو، شرکت در وبینارهای آموزشی و مطالعه مقالات و کتب تخصصی، می‌توانند به شما در یادگیری سئو کمک کنند.

9

با این حال اگر می‌خواهید صفر تا صد آموزش سئو را تجربه کنید و با کم‌ترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن که بهره‌برداری از دانش خود برسید، بهترین روش برای شما شرکت در دوره‌های آموزشی سئو خواهد بود. اما چطور بهترین دوره سئو را انتخاب کنیم؟

چه نکاتی در انتخاب بهترین دوره آموزش سئو در ایران اهمیت دارد؟

همین حالا با یک جست‌وجوی ساده در گوگل، با ده‌ها دوره آموزش سئو ایرانی و خارجی مواجه خواهید شد. بنابراین تصمیم گرفتیم برای آن که راهنمای کاملی از نحوه سئوکردن سایت در دست داشته باشید، در همین مطلب 3 تا از مهم‌ترین نکات انتخاب بهترین دوره آموزش سئو را نیز به شما ارائه دهیم.

1.تجربه مدرسین دوره را در نظر بگیرید؛ چه کسانی به شما آموزش می‌دهند؟

مهم‌ترین نکته در انتخاب دوره آموزش سئو، مدرس دوره است. شرکت در یک دوره آموزش سئو، امکان بهره‌مندی از تجربیات اساتید کارکشته را فراهم می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید به سطح قابل قبولی از دانش دنیای وب برسید؛ بدون آن که نیازی به آزمون و خطا داشته باشید.

بنابراین پیش از شرکت در هر دوره آموزشی سئو، ابتدا سوابق کاری مدرس را بررسی کنید. اساتید خوشنام سئو در کشور، درک صحیح و کاملی از سئو داشته و نحوه موفقیت در گوگل را به شما منتقل خواهند کرد.

2.پشتیبانی دوره را بررسی کنید؛ آیا فرصتی برای پاسخگویی به سوالات وجود دارد؟

دومین نکته در انتخاب یک دوره آموزش سئو حرفه‌ای، نحوه پشتیبانی دوره است. معمولاً دانشجویان پس از دوره و با حضور در یک پروژه واقعی، با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. در این مواقع حضور و استفاده از تجربیات مدرس می‌تواند مسیر موفقیت را کوتاه‌تر کند. در هنگام انتخاب دوره سئو حتماً به پشتیبانی دوره توجه داشته باشید.

3.آپدیت دائمی مطالب را بسنجید؛ سئو دانشی پویا است!

سومین و مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب یک دوره آموزش سئو باید رعایت کنید، به‌روزرسانی مطالب دوره است. سئو علمی پویا است و با کوچک‌ترین دگرگونی در الگوریتم‌های گوگل، دستخوش تغییرات عظیم می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم دوره‌ای را انتخاب کنید که به صورت منظم به‌روزرسانی می‌شود.

10

دوره‌های آموزش سئو آکادمی وبسیما؛ از نقطه صفر تا هیولای سئو

در این مقاله با مثلث طلایی سئو و نحوه انتخاب یک دوره مناسب برای یادگیری سئو آشنا شدیم. برای این‌که مسیر یادگیری و موفقیت را کوتاه‌تر و با هزینه کم‌تر دنبال کنید، یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم؛ آکادمی وبسیما.

دوره آموزش سئو آکادمی وبسیما حاصل 10 سال تجربه تیم وبسیما در همکاری با بزرگ‌ترین برندهای ایرانی است. در دوره‌های آکادمی وبسیما، تمامی مطالب به صورت کاربردی و از صفر تا صد آموزش داده می‌شود. برای شروع می‌توانید همین حالا به سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید.

پس از ورود به وبسایت آکادمی، می‌توانید از بخش «دوره جامع سئو» با دوره‌های آموزشی آکادمی وبسیما آشنا شوید، قسمتی از محتوای آموزشی وبینارها را ببینید و نظرات شرکت‌کننده‌های پیشین را بخوانید. پس از خرید اولین دوره آموزشی از آکادمی، دسترسی نامحدود و مادام‌العمر شما به محتوای دوره فعال می‌شود و برای همیشه به‌صورت کاملاً رایگان از آپدیت و کارگاه‌های تکمیلی آن بهره‌مند خواهید شد. هم‌چنین پس از شرکت در دوره با حضور در گروه آموزشی می‌توانید به صورت مستقیم با مدرس دوره در ارتباط باشید. با آکادمی وبسیما آزموده‌ها را بیاموزید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها