کد خبر: 659798
تاریخ انتشار :

باغ وحش وکیل آباد مشهد را بشناسید

باغ وحش وکیل آباد مشهد را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مشهد دومین شهر پرجمعیت در ایران است، که هر ساله گردشگران بسیاری برای بازدید به این شهر سفر می کنند. این شهر علاوه بر جاهای زیارتی دارای مراکز تفریحی نیز می باشد.

یکی از جاهای زیبا و دیدنی این شهر باغ وحش وکیل آباد مشهد است، این باغ وحش تنها باغ وحش در مشهد است که در کنار پارک وکیل آباد و انتهای بلوار وکیل آباد واقع شده است.

پارک وکیل آباد یکی از موقوفات حاج حسین ملک است که در سال 1348 وقف عموم شده است، و امروز از آن به عنوان مکانی برای نگهداری حیوانات استفاده می شود.

این باغ وحش از طیف وسیعی از حیوانات گوشتخوار، آبزیان و پرندگان مختلف تشکیل شده است. پارک جنگلی وکیل آباد در سال 1392 با مصالح طبیعی بازسازی شد.

این پارک به شهرداری مشهد واگذار شد و در حال حاضر زیر نظر منطقه 9 این سازمان می باشد. این پارک به دلیل داشتن مناظر بسیار دیدنی و رودخانه های فصلی میزبان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

تعداد زیادی از درختان از طریق قنات وکیل آباد حمایت می شوند، پارک وکیل آباد در گذشته به باغ وکیل نیز معروف بوده است این پارک به نام دیگری به نام میرتراز نیز شناخته می شده است.

 

عکس باغ وحش وکیل آباد در مشهد

درباره ی باغ وحش وکیل آباد در مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد از سال 1348 یکی از جاذبه های تفریحی مهم این شهر است. مساحت این باغ حدود 260 هزار متر مربع است که با آب قنات آبیاری می شود. این پارک به دلیل پوشش گیاهی گذشته یکی از قدیمی ترین مکان های جنوب غربی مشهد است و با بلوار وسیع و زیبای وکیل آباد به میدان آزادی پیوند می خورد.

این پارک محل زندگی انواع آبزیان، خزندگان، پرندگان، حیوانات علف خوار و گوشتخوار مانند شیر، ببر، خرس، خوک، گراز وحشی، شامپانزه، ببر، کروکودیل، مار، اویس اورینتالیس و غیره است.

باغ وحش وکیل آباد دارای 60 گونه پستاندار، 50 گونه پرنده و انواع خزندگان و آبزیان است. در این باغ وحش دو تالار از خزندگان وجود دارد که در آن انواع ماهی، کروکودیل و مار وجود دارد و تالار موزه حیات وحش که در این موزه وجود دارد حیوانات تاکسیدرمی را به نمایش می گذارد.

تیگون یکی از جالب ترین حیوانات این باغ وحش بحساب می آید. تیگون ها حاصل اتحاد ببر و شیر هستند که برای اولین بار 15 سال پیش در ایالات متحده ظاهر شدند.

قفس های تیگون در کنار ببر آفریقایی قرار دارند. این باغ وحش نه تنها یکی از جاذبه های مشهد، بلکه در ایران نیز بی نظیر است.

زیبایی طبیعی آن فضای بسیار خوبی را در پارک ایجاد کرده است و باغ وحش در تمام طول سال گروه های زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند.

این منطقه در ضلع غربی شهر قرار دارد و در مقایسه با ضلع شرقی از آب و هوا و آب و هوای بهتری برخوردار است. از سوی دیگر پارک جنگلی وکیل آباد مشهد به عنوان بزرگترین پارک تفریحی و گردشگری شهر نیز محسوب می شود.

امکانات باغ وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد واقع در کنار پارک جنگلی وکیل آباد تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی است.  این پارک به دلیل موقعیتی استثنایی، نزدیک به تفرجگاه معروف طرقبه و برخی امکانات رفاهی است، که در سال های اخیر به آن اضافه شده مانند بوفه، رستوران، ابزار بازی، استخرهای بازسازی شده، تفریحی و سرگرمی را می توان یکی از پرطرفدار ترین و شلوغ ترین تفرجگاه های این شهر دانست.

قابل ذکر است که شهربازی کوهستان، پارک شادی مشهد و باغ وحش مشهد نیز به این پارک نزدیک هستند. بیشتر قسمت های پارک به دلیل زیبایی و همچنین استحکام بالا از سنگ گرانیت ساخته شده است.

در این باغ وحش گردشگران می توانند از متنوع ترین پوشش گیاهی دیدن کنند. این پارک کوهستانی شامل انواع امکانات تفریحی، سرویس بهداشتی،شهربازی، بانک، فوریت های پلیسی، خدمات پزشکی، پارکینگ، فروشگاه های تنقلات، غذاخوری های متنوع، کافی شاپ و ... می باشد تا لحظات آرامش بخشی را برای گردشگران عزیز تضمین کند.

جاهای دیدنی اطراف باغ وحش وکیل آباد

در اطراف باغ وحش وکیل آباد جاهای دیدنی دیگری نیز وجود دارد، که از این باغ وحش فاصله ی کمی دارند در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم.

  • پارک آبی سرزمین موج ‌های خروشان

مشهد، ابتدای جاده شاندیز، پارک آبی سرزمین موج ‌های خروشان

  • ییلاقات طرقبه

مشهد، ۱۸ کیلومتری مسیر جاده جاغرق در جنوب غربی مشهد

  • ییلاقات شاندیز

مشهد، خیابان امام رضا، میدان ملک آباد، پل آزادی، ۱۸ کیلومتری بلوار وکیل آباد

  • پیست کارتینگ ارشاد

مشهد، انتهای بزرگراه وکیل آباد، قبل از سه راهی طرقبه و شاندیز

چگونه به باغ وحش وکیل آباد برویم ؟

برای رفتن به باغ وکیل آباد مشهد می توانم از چند روش استفاده کرد، استفاده از تاکسی، اتوبوس، مترو، خودروی شخصی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

با مترو

برای رفتن به باغ وحش وکیل آباد با مترو باید سوار خط 1 مشهد شده و از پایانه ی غدیر تنها پس از 7 دقیقه پیاده روی به باغ وحش وکیل آباد برسید.

با اتوبوس

اگر قصد دارید با اتوبوس به باغ وحش وکیل آباد بروید می توانید از طریق پایانه های اتوبوسرانی خود را به پایانه ی وکیل آباد برسانید. و از آنجا با کمی پباده روی به باغ وحش وکیل آباد می رسید.

با خودروی شخصی

اگر می خواهید با خودروی شخصی خود به باغ وحش وکیل آباد در مشهد بروید، ابتدا باید به بزرگراه کلانتریریال سپس به میدان جمهوری و میدان آزادی سمت چپ به بزرگراه وکیل بروید و در انتهای بزرگراه تابلوی باغ وحش وکیل آباد را خواهید دید.

اطلاعات مفید در مورد باغ وحش وکیل آباد مشهد

آدرس باغ وحش وکیل آباد مشهد دقیقا در 8 کیلومتری شمال غرب مشهد و در انتهای بلوار وکیل آباد  قرار دارد. برای رفتن به این باغ می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند ایستگاه مترو برای دسترسی آسان و کوتاه استفاده کنید.

ساعت کار باغ وحش وکیل آباد مشهد همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر بر روی عموم باز می باشد. قیمت بلیط باغ وحش وکیل آباد مشهد برای هر نفر 40 هزار تومان است.

شماره جدید باغ وحش مشهد : 35014433-051

برای تهیه انواع بلیط هواپیما، بلیط تهران مشهد، و اطلاع دقیق از قیمت بلیط هواپیما مشهد رفت و برگشت به سامانه ی رزرواسیون آنلاین تریپ مراجعه کنید. . سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ بلیط داخلی، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط استانبول و پرواز استانبول به تهران و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور خارجی را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها