کد خبر: 660647
تاریخ انتشار :

مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی به چه دلیلی است + راهکار پیشنهادی

مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی به چه دلیلی است + راهکار پیشنهادی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گوشی های شیائومی امروز به عنوان گوشی های پرفروش در بازار شناخته می شوند که به دلیل قیمت اقتصادی و امکاناتی که بر روی آنها قرار گرفته است طرفداران بسیار زیادی را پیدا کردند. یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربران این برند با آن دست و پنجه نرم می کنند مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی است که برای برخی از مدل ها باعث ایجاد دغدغه هایی برای کاربران شده است و حتی در برخی از موارد باعث شده است تا کاربران به فکر خرید گوشی از دیگر برند ها نیز باشند.

در مواردی که با چنین مشکلاتی روبرو شد این نیازی به تعمیر گوشی شیائومی ندارید و باید در سریع ترین زمان ممکن برای برطرف کردن مشکلات به وجود آمده از طریق راه کارهایی که در ادامه به شما می گوییم اقدام نمایید.

اگر از ترفند هایی که در ادامه به شما گفته شد استفاده کردید و مشکلات به وجود آمده برای باتری گوشی شیائومی شما برطرف شد بهتر است حتماً با کارشناسان با تجربه ای که در نمایندگی شیائومی به آدرس mi-repair.ir فعالیت می کنند صحبت کنید تا دلایل دیگری که برای کاهش کیفیت باتری شما ممکن است وجود داشته باشد از نظر سخت افزاری و با دستگاه و ابزار بروز و پیشرفته مورد بررسی قرار بگیرد تا گوشی شما می تواند سلامت باتری خود را دوباره به دست بیاورد.

استفاده مداوم از اینترنت و وای فای

اگر جزو کسانی هستید که از اینترنت گوشی خود استفاده می کنید یا گوشی خود را در محیط کاری و درمان خانگی به وای فای وصل می کنید باید این نکته را در نظر داشته باشید که گوشی متصل شده به اینترنت و وای فای مصرف باتری بیشتری دارد و یکی از دلایل کاهش و مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی می تواند روشن بودن دائمی وای فای و اینترنت گوشی شما باشد.

برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد می‌شود زمانی که با اینترنت گوشی خود کاری ندارید یا از وای فای استفاده نمی کنید این بخش را خاموش کنید تا باتری گوشی شما بتواند شارژدهی مناسب تری برای شما داشته باشد.

روشن بودن مکان یاب و لوکیشن گوشی

امروزه بسیاری از سایت‌ها در هنگام خرید اینترنتی بسیاری از اپلیکیشن ها در هنگام استفاده، از شما می خواهند تا مکان یاب و لوکیشن گوشی خود را روشن کنید تا از طریق جی پی اس روشن شده گوشی شما بتواند به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد و آدرس مورد نظر را بر روی سیستم خود ذخیره نماید.

بسیاری از کاربران زمانی که جی پی اس گوشی خود را روشن می کنند فراموش می کنند تا آن را خاموش کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا جی پی اس برای مدت زمان بسیار زیاد روشن بماند و روشن شدن این قسمت نرم افزاری باعث می‌شود تا شارژ بیشتری از باتری شما مصرف شود که در بلند مدت می تواند باعث کاهش راندمان و کیفیت باتری گوشی شیائومی شود.

 

استفاده از شارژر فرعی و فیک

استفاده از شارژر فرعی و فیک

استفاده از شارژر اصلی گوشی های شیائومی یکی از مهمترین مواردی که در هنگام شارژ گوشی ها باید در نظر داشته باشید.

اگر شارژر اصلی گوشی شیائومی شما به دلایل مختلف خراب شده و یا گم شده است پیشنهاد می شود به هیچ عنوان از شارژر های فرعی و فیک برای شارژ کردن طولانی مدت گوشی خود استفاده نکنید زیرا علاوه بر کاهش میزان شارژدهی باتری باعث صدمه زدن به سلامت باتری مورد نظر نیز می شوند.

این موضوع تا زمانی که شما از شارژر دیگر گوشی ها نیز استفاده میکنید به وجود می آید و باعث می‌شود تا مشکلات از نظر سلامت باتری برای دستگاه شما به وجود بیاید.

پس پیشنهاد می شود به هیچ عنوان از شارژر های فرعی و فیک و یا شارژر دیگر مدل های گوشی شیائومی برای شارژ گوشی خود استفاده نکنید زیرا علاوه بر کاهش راندمان گوشی باعث به خطر افتادن سلامت باتری گوشی شیائومی و دیگر قسمت‌های سخت افزاری نیز می شوند.

بستن برنامه هایی که از باتری استفاده زیادی دارند

یکی از روش هایی که شما می توانید برای کاهش مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی استفاده نمایید، بستن و پیدا کردن برنامه هایی که از باتری شما استفاده بیش از حد و زیادی دارند.

در برخی از موارد شما از برخی برنامه ها در طول روز استفاده نمی کنید و استفاده خیلی کمی دارد ولی این برنامه ها در طول روز در پس زمینه گوشی شما اجرا شده و مصرف باتری بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

برای جلوگیری از مشکلاتی مانند مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی بهتر است این برنامه ها را پیدا کرده و در پس زمینه تمامی آنها را خاموش و غیر فعال کنید.

کاهش مصرف باتری گوشی شیائومی

کاهش نور صفحه نمایشگر و استفاده از تم تیره

زمانی که از تم تیره بر روی گوشی شیائومی خود استفاده کنید نیازی به بالا بردن نور گوشی شیائومی ندارید و این موضوع باعث می‌شود تا مصرف باتری گوشی شیائومی شما نیز به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.

بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که کاهش نور صفحه نمایشگر با توجه به اینکه نمایشگر به عنوان یکی از اعضای اصلی و مصرف کننده باتری گوشی های شیائومی می تواند نقش بسیار زیادی در شارژدهی گوشی شیائومی برای مدت زمان طولانی داشته باشد.

مراجعه به مرکز تعمیرات نمایندگی شیائومی

در صورتی که مشکل مصرف زیاد باتری گوشی شیائومی شما با راه حل هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم برطرف نشد و همچنان شاهد مصرف بسیار زیاد باتری گوشی شیائومی بر روی دستگاه خود بودید می توانید با در دست داشتن گوشی به مرکز معتبر مانند نمایندگی شیائومی در ولیعصر مراجعه کنید تا مشکلات مختلفی که برای گوشی شما و باتری آن به وجود آمده است از نظر ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته تست شده و در سریعترین زمان ممکن برای برطرف کردن آنها اقدام شود.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تعویض باتری گوشی شیائومی را به عنوان آخرین راهکار و راه حل در نظر بگیرید و در همان گام اولیه به سراغ تعویض باتری گوشی شیائومی خود نروید زیرا ممکن است علاوه بر هزینه های گزاف باعث خراب شدن برخی از قسمت‌های سخت افزاری دیگر گوشی شما نیز شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها