کد خبر: 660774
تاریخ انتشار :

کاربرد انواع میلگرد ساده کششی یا ترانس در صنایع مختلف

کاربرد انواع میلگرد ساده کششی یا ترانس در صنایع مختلف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میلگردهای ساده صنعتی یکی از کاربردی‌ترین و پرمصرف‌ترین مقاطع فولادی در پروژه‌های صنعتی و کارگاهی هستند. میلگرد ساده کششی یا ترانس نیز نوعی میلگرد ساده است که از نظر ظاهری با سایر میلگردهای ساده تفاوت دارد و همین تفاوت باعث شده که کاربردهای گسترده‌تری نسبت به سایر محصولات این گروه داشته ‌باشد.

اگر در کارخانه یا کارگاه خود از میلگردهای ساده استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با میلگرد ساده کششی یا ترانس، انواع آن و همچنین کاربردها و صنایع مصرف کننده این محصول آشنا کنیم.

میلگرد ساده کششی یا ترانس (Trans Rebar)

میلگردهای ساده صنعتی نوعی مقاطع فولادی بدون آج هستند که کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارند. از ساده ترین محصول این گروه که میلگرد ساده نوردی است تا میلگرد ترانس شش پر که ظاهری براق و شفاف دارد، همگی به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. میلگرد ترانس یا کششی نیز نوعی میلگرد ساده صنعتی است که ظاهری صاف و صیقلی دارد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. در آیین‌نامه استاندارد میلگرد ایران به میلگردهای ساده میلگرد A1 گفته‌ می‌شود.

این محصول از نظر استانداردهای فنی دارای تنش جاری ۲۴۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع، تنش گسیختگی ۳۶۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) ۲۵ درصد است. قیمت میلگرد ترانس در مقایسه با سایر میلگردهای ساده گران‌تر است، چون در فرایند تولید مراحل خاصی را سپری می‌کند. برای استعلام قیمت میلگرد امروز پیشنهاد می‌کنیم به سایت آذر گستر سدید مراجعه کنید. چون قیمت روز این محصول تحت تاثیر قیمت دلار و شرایط اقتصادی کشور متغیر است.

با انواع میلگردهای ترانس یا کششی آشنا شوید

میلگرد ترانس در عملیات تراشکاری، آهنگری و جوشکاری به ‌راحتی تغییر شکل می‌دهد و بافت منعطفی دارد. پیش از اینکه به سراغ معرفی کاربردهای میلگرد ترانس در صنایع مختلف برویم، لازم است با انواع مختلف این مقاطع فولادی پرمصرف آشنا شویم. انواع میلگردهای ساده کششی عبارتند از:

  • میلگرد ترانس (تک پولیش)

میلگرد ترانس تک پولیش همان میلگرد ساده صنعتی است که در عملیات پولیش زنی صاف و صیقلی شده و ناهمواری‌های سطحی آن برطرف شده ‌است. این محصول یک ‌بار مرحله پولیش زنی را طی کرده است، به همین دلیل به آن میلگرد ترانس تک پولیش هم گفته‌ می‌شود.

  • میلگرد ترانس دو پولیش

میلگرد ترانس دو پولیش همان میلگرد ترانس تک پولیش است که مرحله پولیش ‌کاری را دو مرتبه پشت ‌سر گذاشته‌ است. سطح این میلگردها علاوه بر اینکه صاف و صیقلی است، حالت آینه‌ای و درخشنده دارد. این ویژگی میلگردهای ترانس دو پولیش، آن‌ها را به متریالی کاربردی در صنایع نماسازی و قطعه سازی تبدیل کرده ‌است.

  • میلگرد ترانس سنگ‌ خورده

میلگردهای ترانس سنگ خورده سطحی هموار، صاف و کاملاً صیقلی دارند، چون به‌ جای مرحله پولیش زنی توسط دستگاه‌های براده برداری و فرایند سایشی تولید می‌گردد. این نوع میلگردها در دو نوع میلگرد سر زرد و سر قرمز تولید می‌شوند. رنگ سطح مقطع میلگردها نشان دهنده آلیاژ و روش تولید آنهاست.

  • میلگرد ترانس بلبرینگ خور

این نوع میلگردها قابلیت بلبرینگ خور بودن دارند و از جنس فولاد CK45 و ST37 ساخته می‌شوند. میلگرد بلبرینگ خور همان میلگرد ترانس (کششی) است، با این تفاوت که از سایز استاندارد چند دهم پایین‌تر تولید می‌شود. از ویژگی‌های این نوع میلگرد علاوه بر بلبرینگ خور بودن، می‌توانیم به سطح براق و سایز دهم‌دار آن اشاره کنیم.

  • میلگرد ترانس روغنی

محصول بعدی از خانواده میلگردهای ترانس، میلگرد ترانس روغنی است که طی فرایند نورد سرد تولید می‌شود. سطح این میلگرد کاملاً صاف، صیقلی و روغنی و در مقایسه با سایر میلگردها از مقاومت بالاتری برخوردار است.

  • میلگرد ترانس شش پر

میلگرد ترانس شش پر از فولاد آلیاژی ST37 تولید شده و استحکام بسیار بالایی دارد. این میلگردها نیز مانند سایر میلگردهای ترانس سطحی براق، صیقلی و آینه‌ای دارند. از این میلگردها بیشتر برای تولید قطعاتی که آچار خور هستند، استفاده می‌شود.

  • میلگرد ترانس مفتول (کلاف)

میلگردهای ترانس کلاف قطری در حدود 3 تا 10 میلی‌متر دارند. این میلگردهای باریک علاوه بر اینکه ظاهری صاف و صیقلی دارند، انعطاف‌پذیر هستند و به راحتی خم می‌شوند.

انواع میلگرد ساده کششی یا ترانس

کدام صنایع مصرف کننده میلگردهای ترانس هستند؟

در بخش قبلی با ویژگی های ظاهری انواع میلگردهای ترانس آشنا شدیم. در این بخش از مطلب می‌خواهیم به معرفی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی بپردازیم که با توجه به نوع محصولی که تولید می‌کنند، مشتریان اصلی این میلگردها محسوب می‌شوند.

1. صنایع قطعه سازی

از انواع مختلف میلگردهای ترانس (تک پولیش، دو پولیش و...) در صنایع زیر استفاده می‌شود:

  • کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید قطعات خودرو
  • کارخانه‌های تولید قطعات ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی
  • کارگاه‌های تولید قطعات دستگاه‌های صنعتی پیشرفته
  • کارگاه‌های تولید قطعات تجهیزات انتقال قدرت و تجهیزات سوخت رسانی

2. صنایع تولید پین‌های صنعتی، رولبولت و بولت‌های ساختمانی

از انواع مختلف میلگردهای ساده خام، میلگرد ترانس روغنی، ترانس تک پولیش، دو پولیش و بلبرینگ خور در صنایع زیر استفاده می‌شود:

  • کارگاه‌های تولید بولت‌های ساده، رولبولت و انکربولت
  • کارگاه‌های تولید پین‌های صنعتی مخصوص نصب دستگاه‌های سنگین به کف زمین
  • کارگاه‌های تولید پیچ متری

3. صنایع پیچ و مهره سازی

از میلگردهای ترانس مفتول و انواع میلگردهای ترانس باریک در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید پیچ و مهره، میخ، پیچ و پرچ و سایر مفتول‌های صنعتی استفاده می‌شود.

4. صنایع تولید لولا درب‌های ضد سرقت و درب‌های ورودی

گروه دیگر صنایع درب‌های ضد سرقت هستند که مصرف‌ کننده اصلی میلگردهای دو پولیش و سنگ خورده محسوب می‌شوند. البته این کارخانه‌ها از سایر میلگردهای ساده نیز در مراحل مختلف تولید درب‌های ورودی لولاخور استفاده می‌کنند.

5. شرکت های سوله سازی

این شرکت‌ها برای تولید مهاربند سوله‌ها از قطرهای بالای میلگرد ساده استفاده می‌کنند.

علاوه بر صنایع نام‌ برده، کارگاه‌های تولید میل ارت، کارخانه‌های گلوله سازی برای صنایع معدن و همچنین کارگاه‌های تولید قطعاتی که با عملیات فورج گرم تولید می‌شوند نیز از انواع و ضخامت‌های مختلف میلگردهای ترانس یا کششی استفاده می‌کنند. قیمت روز میلگرد ترانس در قیمت نهایی محصولات این صنایع نقش مهمی دارد، چون اصلی‌ترین ماده خامی است که در تولید محصولات آنها استفاده می‌شود.

 

صنایع مصرف کننده میلگردهای ترانس

میلگرد کششی یا ترانس کدام کارخانه بهتر است؟

همان طور که در بخش های قبلی توضیح دادیم، مزیت اصلی میلگردهای ترانس، صاف و صیقلی بودن سطح آنهاست و این موضوع نقش مهمی در کیفیت نهایی این میلگردها دارد. کارخانه های مختلفی در زمینه تولید انواع میلگرد ترانس فعالیت می‌کنند، ولی ما توصیه می‌کنیم برای خرید بهترین میلگرد ترانس و اطمینان از کیفیت و استاندارد بودن محصول به سایت آذر گستر سدید مراجعه کنید.

این شرکت یکی از 5 شرکت تولید کننده میلگردهای 12 متر و 6 متر در ایران و نخستین تولید کننده میلگرد ساده صنعتی به طول 12 متر در استان تهران است. آذر گستر سدید جزو تولیدکنندگانی است که به‌ صورت تخصصی در زمینه میلگردهای ساده صنعتی و انواع میلگردهای ترانس فعالیت می‌کند. برای استعلام قیمت یا دریافت مشاوره رایگان، فقط کافیست به نشانی ahan2.com مراجعه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها