کد خبر: 662227
تاریخ انتشار :

نکاتی که قبل از مراجعه به روانشناس باید بدانید

نکاتی که قبل از مراجعه به روانشناس باید بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روانشناس یک متخصص در حوزه سلامت روان است که در بهبود مشکلات روحی و روانی فرد نقش تاثیرگذاری دارد. روانشناس سعی می‌کند تا به فرد افسرده و بیمار روحی و روانی مشاوره دهد، بدین ترتیب می‌تواند در حل مشکلات از راه درست و اصولی به افراد کمک کند. 

در صورتی که اختلال مورد نظر با مشاوره و استفاده تکنیک‌های روانشناسی درمان نشد باید برای درمان بیشتر، بیمار را به روانپزشک ارجاع دهند. همانطور که می‌دانید روانشناس تنها می‌تواند از طریق صحبت کردن و تکنیک‌های کلامی به فرد کمک کند و حق تجویز هیچگونه دارویی ندارد. 

اما هدف روانشناسان چیست؟ آیا می‌توان تنها با روان درمانی موجب بهبود حال بیمار شد؟

روانشناسان معمولا به دنبال درک و توضیح رفتار، افکار و احساسات، عواطف و... هستند. روانشناسان با استفاده از تکنیک‌های مشاهده، ارزیابی و آزمایش حال بیماران را بهبود دهند. 

در مراجعه به روانشناس باید به چه نکاتی توجه کرد؟

آیا تا به حال به روانشناس مراجعه کرده‌اید؟ در زمان مراجعه چه اقداماتی انجام دادید؟ در زمان مراجعه به روانشناس برای بازده و تاثیرگذاری بیشتر باید به چند نکته توجه داشته باشید. 

توجه به این نکات می‌تواند اختلال روحی و روانی موجود را درمان کند، در ادامه مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌تواند در زمان مراجعه به روانشناس تاثیرگذار باشد:

در جلسات مشاوره عجول نباشید

در جلسات مشاوره عجول نباشید، سعی کنید با آرامش، شکیبایی و استمرار این جلسات را بگذرانید. بسیاری از مراجعین بعد از دو یا سه جلسه با دیدن علائم بهبود، جلسات درمانی را بدون تکمیل کردن رها می‌کنند.

در واقع این کار بسیار اشتباه است، باید تمام جلسات را بدون وقفه به اتمام برسانید در اینصورت می‌توانید به یک نتیجه معقول و منطقی برسید. البته این جلسات برای برخی افراد کوتاه مدت و در حد 2 تا 3 جلسه و برای برخی دیگر بلند مدت و حدود 8 تا 10 جلسه است. تعداد جلسات به نوع عارضه، مشاوره و... بستگی دارد. 

در جلسات مشاوره عجول نباشید

هر مشکلی راه درمان خاص خود را دارد

یک روانشناس خوب هیچ وقت به شما دستور نمی‌دهد که کاری را انجام دهید که دوست ندارید. یک روانشناس خوب نباید تکنیک‌های درمانی را برای شما دیکته کند. او می‌داند که هر مشکلی راه درمان خاص خود را دارد، از این رو باید برای درمان بیماری روحی و روانی از یک راه حل درست و منطقی استفاده کند. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که چون مشاوره در جلسات مشاوره صحبت نکرده و بیشتر شنونده بوده، پس نمی‌تواند مشکل آن‌ها را درمان کند که کاملا ذهنیت اشتباهی است. 

یکی دیگر از ویژگی‌های یک روانشناس خوب آن است که شنونده خوبی باشد تا بتواند یک راه حل درست و مطمئن را در اختیار مراجعین بگذارد.   

هر مشاور تخصص ویژه‌ای دارد

همانطور که می‌دانید روانشناسی یک شاخه از علم روان درمانی بوده و بسیار گسترده است. بنابراین ابتدا باید نوع اختلال خود را مشخص کنید، سپس با توجه به آن اختلال به روانشناس مراجعه کنید. امروزه روانشناسان بسیاری در حوزه‌های زوج درمانی، فرزند پروری، سکس‌تراپی و.... فعالیت می‌کنند. بهتر است برای رفع اختلال موجود به یک روانشناس مرتبط مراجعه کنید. 

در انتخاب روانشناس دقت کنید

انتخاب یک روانشناس خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید در انتخاب روانشناس عجله نکنید، از منابع معتبر برای پیدا کردن روانشناس کمک بگیرید. 

در حال حاضر تنها راه مشاوره با روانشناس مراجعه حضوری نیست بلکه می‌توان به صورت آنلاین هم برای مشاوره اقدام کرد.

پزشک خوب یکی از بهترین وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات پزشکی است که در زمینه مشاوره آنلاین توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در این وب‌سایت شما می‌توانید مشاوران متعددی در زمینه زوج درمانی، سکس تراپی، مشاوره تحصیلی و.... را مشاهده کنید و با تحقیق و مشاهده پروفایل، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. 

خدمات مشاوره آنلاین وب‌سایت پزشک خوب تنها محدود به شهر تهران نیست و بیشتر شهرهای ایران را تحت پوشش خود قرار داده است. شما می‌توانید با جست و جوی نام پزشک خود یا وارد کردن شهر محل سکونت خود پزشک مورد نظرتان را پیدا کنید، سپس نسبت به اخذ نوبت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. 

بهترین روانشناس چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین روانشناس چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمانی یک روانشناس می‌تواند در بهبود اختلالات روحی و روانی فردی موثر واقع شود که ویژگی‌های یک روانشناس خوب را داشته باشد. اما یک روانشناس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

  • یک روانشناس خوب هرگز بیمار را قضاوت نمی‌کند.
  • یک روانشناس خوب به موقع گوش می‌دهد و به موقع صحبت می‌کند. 
  • یک روانشناس خوب، روانشناسی است که دسترسی به او آسان باشد. 
  • یک روانشناس خوب اطلاعات به روز دارد، علم و دانش خود را با نیاز روز باید همراه کند. 
  • یک روانشناس خوب صبور است و باید با صبر و بردباری پای سخن مراجعه کننده بنشیند. 
  • یک روانشناس خوب رازدار است و سعی می‌کند تا مراجعه کننده را راهنمایی کند. 

مراجعه به روانشناس یک امر بسیار رایج و شایع است. بسیاری از افراد در طول زندگی روزمره خود با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شوند که برای حل و رفع برخی از آن‌ها لازم است به روانشناس مراجعه کنند.

روانشناس می‌تواند با دانش و علمی که دارد مشکلات موجود را برطرف کند. به همین دلیل بهتر است برای رفع این مشکلات از راه اصولی و منطقی(مراجعه به روانشناس)اقدام کنید. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها