کد خبر: 662599
تاریخ انتشار :

تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟

تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

یک خواب آرام و راحت روی یک تشک استاندارد و باکیفیت هم سلامت جسم شما و هم سلامت ذهنتان را تضمین می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل داشتن یک استراحت کامل شبانه، انتخاب یک تشک مرغوب و با کمترین کاستی است؛ یک تشک که بتواند آناتومی بدن را در مطمئن‌ترین حالت ممکن نگه دارد. سوالی که برای بیشتر افراد مطرح می‌شود این است که چه تشکی بخریم؟ تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟ طبیعتا انتخاب تشک مناسب برای افراد مختلف متفاوت است. در این مقاله به معرفی تشک طبی و طبی فنری پرداختیم. به شما قول می‌دهیم با مطالعه ویژگی و مزایای هر کدام از تشک‌ها، مناسب‌ترین تشک را انتخاب خواهید کرد. 

تشک طبی چیست؟ بهترین انتخاب برای درمان دردهای مفصلی 

تشک‌های طبی به میزان قابل‌توجه و قابل‌قبولی با اندام انسان سازگاری دارند. هیچ‌گونه فنری در تشک‌های طبی استفاده نشده است و این تشک‌ها از جنس فوم، یونولیت یا اسفنج فشرده ساخته شده‌اند. تشک طبی به دلیل خواص درمانی که دارد، نسبت‌ به سایر مدل‌ها سفت‌تر است. به‌ همین دلیل این تشک‌ها را براساس سفت بودن آن می‌سنجند. 

اگر می‌خواهید تشک طبی را خریداری کنید، حتما به متریال ساخت آن توجه کنید. توجه به مواد سازنده شما کمک می‌کند که تشخیص دهید آیا تشک طبی برای پوست بدن شما حساسیت زاست یا خیر؟ هم‌چنین اگر یک تشک طبی مرغوب و استاندارد انتخاب نکنید، هنگام خوابیدن و یا استراحت کردن دچار عارضه‌های عضلانی و گردن درد می‌شوید. به‌همین دلیل توصیه می‌شود حتماً زیر نظر پزشک و با مشورت با کارشناسان در این حوزه تصمیم به خرید تشک طبی بگیرید.

مزایا تشک طبی؛ مناسب‌ترین تشک برای پیشگیری از دردهای جسمانی

اگر مبتلا به کمر‌ درد، گردن درد یا دردهای مفصلی هستید، باید با‌توجه‌به تجویز پزشک از تشک تخت یک نفره یا دو‌نفره طبی استفاده کنید. این تشک با ساختار و متریالی که دارد، در درمان دردهای عضلانی بسیار موثر خواهد بود و مزایای متعددی برای افراد مبتلا به این بیماری‌های مفصلی دارد. مزایای استفاده از تشک طبی در زمان بیماری و بعد از درمان بیمار به شرح زیر است:

  • پیشگیری از دردهای جسمانی برای برخی از افراد عادی
  • تسریع روند درمان افراد مبتلا به دردهای عضلانی 
  • کنترل درد و درمان بیماری‌های پیشرفته در ناحیه کمر و مهره‌های کمر

با توجه‌به مزایا و ویژگی‌هایی که این نوع تشک دارد، انتخاب مناسبی برای داشتن یک خواب راحت برای افراد مبتلا به دردهای عضلانی است. 

12

تشک طبی فنری چیست؟ مرغوب‌ترین تشک برای داشتن خوابی راحت 

از نظر بسیاری از افراد که از تخت تاشو یک نفره یا دونفره استفاده نمی‌کنند، مناسب‌ترین تشک برای خواب شبانه، تشک طبی فنری است. زیرا این تشک، میزان سفتی و نرمی متعادلی دارد که می‌توان با آرامش روی آن استراحت کرد. تشک طبی فنری در ساختار خود علاوه بر ویژگی‌های تشک طبی، خصلت‌های یک تشک فنری را نیز دارد و در انواع فنر متصل و فنر منفصل در بازار عرضه می‌شوند. 

این تشک‌ها طول عمر بیشتری نسبت به سایر تشک‌ها دارند و در طراحی و تولید این تشک‌ها از فنرهای منسجم‌تر و اسفنج ریباند استفاده شده است؛ بنابراین در هنگام خرید تشک‌های طبی فنری به جنس و متریال آن توجه کنید. 

مزایای تشک طبی فنری؛ راحت‌ترین تشک برای داشتن یک خواب آرام 

یکی از اصلی‌ترین مزایای تشک‌های طبی فنری تعادل مناسب و انعطاف‌پذیری خوب آن‌هاست. شما به‌راحتی می‌توانید بیماران مراقبتی یا افراد سال‌خورده را روی این تشک‌ها بخوابانید. قیمت نوع منفصل این تشک‌ها دارند، به‌دلیل میزان راحتی بالا و مزایایی دارند، نسبت به سایر مدل‌ها بیشتر خواهد بود. از مزایای تشک‌های طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • داشتن تعادل مناسبی از سفتی و نرمی
  • پخش کردن فشار به نقاط مختلف بدن
  • طول عمر مفیدتر و طولانی‌تر

تشک‌های طبی فنری با میزان نرمی مناسب و تعادلی که دارند خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

13

 

تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟ کدام یک را بخریم؟ 

طبق مطالب گفته شده در پاسخ به اینکه تشک طبی بهتره یا طبی فنری؟ می‌توان گفت بستگی به نیاز شما دارد. صرف نظر از نوع و مدل تخت‌خواب هر فرد، گروهی به‌دلیل راحتی سطوح نرم را مناسب‌تر می‌دانند و عده‌ای نیز سفتی تشک را عامل ثبات اسکلت و مانع از دفرمه شدن می‌دانند. نکته مهم این است که انتخاب تشک مناسب بستگی به وزن و شرایط بدنی هر فرد دارد. 

انتخاب تشک بین نوع طبی و طبی فنری بهتر است به‌صورت انفرادی و با بررسی شرایط فرد صورت گیرد. دراین‌صورت به سلامتی فیزیکی فرد نیز آسیبی نخواهد رسید. اگر به دردهای مفصلی مبتلا نیستید، تشک‌های طبی فنری بهترین انتخاب برای شما هستند. اما اگر دچار دردهای مفصلی و جسمانی هستید، باید برای انتخاب تشک مناسب با پزشک متخصص مشورت کنید. زیرا با وجود کمردرد و گردن درد، با استفاده از تشک‌های طبی فنری، آسیب‌های جدی به بدنتان وارد خواهد شد.

خرید تشک‌های مرغوب طبی و طبی فنری با بهترین قیمت، از فروشگاه اینترنتی بلج 

این پرسش «تشک طبی بهتره یا طبی فنری» مدت‌هاست که ذهن افراد مختلفی را به خود مشغول کرده است. ما در این مقاله در خصوص ویژگی و مزایای هر کدام از این تشک‌ها مطالب و نکاتی را شرح دادیم. با‌توجه‌به شرایط خود می‌توانید تشک مناسب مورد‌نیازتان را تهیه کنید. برای بهره‌مندی از یک تشک باکیفیت و با قیمت باورنکردنی، می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی بلج bolej.ir سر بزنید. بلج به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کننده دکوراسیون‌های چوبی، سرویس و کالای خواب است که محصولات خود را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند. 

فروشگاه اینترنتی بلج با 30 سال سابقه در زمینه تولید انواع محصولات اتاق خواب با رعایت کلیه استانداردهای تولید و این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا با دانش و آگاهی کافی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرآیند خرید و ثبت سفارش را انجام دهید. برای خرید از بلج می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه در مورد محصول مورد نظرتان، بهره‌مند شوید. فقط کافی است با شماره 02153138 تماس بگیرید. یک خرید مطمئن، باکیفیت و مرغوب را با بلج تجربه کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها