کد خبر: 663842
تاریخ انتشار :

راهنمایی گام به گام ثبت شرکت سهامی خاص

راهنمایی گام به گام ثبت شرکت سهامی خاص
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک نمونه از شرکت‎هایی که امروزه محبوبیت زیادی دارد شرکت سهامی خاص است. شاید ثبت شرکت سهامی خاص روی کاغذ کار دشواری نباشد اما ثبت یک شرکت تجاری در عمل، موانع و مشکلات بسیار زیادی را پیش پای شما میگذارد که به همین دلیل در این مسیر نباید تنها قدم بردارید.

در گام اول باید بدانید که یک ثبت خوب فرهنگ است به همین دلیل اگر شما قصد ثبت یک شرکت تجاری را دارید و میخواهید از این راه درآمد بسیار زیادی به دست بیاورید باید با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

شرکت سهامی خاص یکی از انواع شرکت‌های بازرگانی است که به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، بسیاری از علاقمندان ورود به دنیای تجارت و معاملات را مجاب میکند تا از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ اقدام به ثبت و تشکیل  شرکت سهامی خاص به نام خود کنند.

در این مقاله قصد داریم تا راز ثبت شرکت سهامی خاص را به شما بگوییم تا بتوانید به سادگی اقدام به ثبت شرکت خود کنید و از این طریق سود مالی بسیاری به دست آورید.

ابتدا به سراغ بررسی مزایای شرکت سهامی خاص میرویم تا به شما بگوییم که چرا شرکت سهامی خاص برای شما بهترین گزینه است و در ادامه با مراحل گام به گام تشکیل شرکت سهامی خاص آشنا میشوید.

مزایای شرکت سهامی خاص

قطعا یکی از اصلی‎ترین اهداف شما از ثبت یک شرکت تجاری، کسب سود و درآمد مالی است. شما از طریق شرکت سهامی خاص میتوانید به راحتی به اهداف مالی خود برسید اما به شرط آنکه در مسیر ثبت شرکت خود، از متخصصین آشنا این راه کمک بگیرید.

شرکت سهامی خاص دارای مزایای بسیار زیادی است که به همین دلیل بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی را مجاب به ثبت این شرکت میکند.

اما مهمترین مزایای شرکت سهامی خاص چیست؟

  • در شرکت سهامی خاص شما مجبور نیستید که تمام سرمایه تعهده شده خود را پرداخت کنید!!!!

بله درست خواندید، در شرکت سهامی خاص شما به هیچ عنوان مجبور نیستید که برای تشکیل شرکت خود تمام سرمایه را در ابتدا پرداخت کنید، اما چگونه ممکن است؟

خوشبختانه طبق قانون شرکا و اشخاصی که قصد ثبت شرکت سهامی خاص را دارند باید حداقل 35% سرمایه تعهد شده خود را در ابتدا برای تشکیل شرکت بپردازند و نیازی نیست که تمامی سرمایه را به صورت یکجا پرداخت کنند.

در مقایسه با شرکت‌های اشخاص و با مسئولیت محدود، این ویژگی شرکت سهامی خاص افراد زیادی را شیفته و مجذوب خود کرده است.

  • در شرکت سهامی خاص شما به عنوان شریک تنها به اندازه مبلغ سرمایه خود مسئول هستید!!!

در شرکت سهامی خاص سرمایه شما و هر یک از شرکا به سهام تقسیم میشود و هر شخص تنها به اندازه مبلغ سهام خود در برابر طلبکاران شرکت مسئول هستند.

در مقایسه با شرکت‎های اشخاص، ثبت شرکت سهامی خاص به شما این امکان را میدهد که در مقابل طلبکاران شرکت تنها به اندازه مبلغ سرمایه خود در شرکت مسئول باشید.

این ویژگی متمایز کننده، شرکت سهامی خاص را تبدیل به یکی از شرکت‎های محبوب در میان علاقمندان به دنیای تجارت کرده است تا با ثبت شرکت سهامی خود سود سرشاری به دست بیاورند.

  • شرکت سهامی خاص یا عام ؟ کدام بهتر است؟

اگر شما قصد ثبت شرکت سهامی به نام خود را دارید، اما نمیدانید سهامی عام بهتر است یا سهامی خاص، باید به شما بگوییم که ثبت شرکت سهامی خاص نسب به شرکت سهامی عام بسیار راحت‌تر است.

زیرا از آنجایی که بخشی از سرمایه شرکت سهامی عام از طریق مردم تامین میشود، به همین دلیل فرایند ثبت شرکت سهامی عام نسب به سهامی خاص پروسه طولانی‎تری دارد.

  • شرکت سهامی خاص یک شرکت بسیار معتبر است!!

قطعا شما پس از ثبت شرکت سهامی خاص خود، نیاز به برقراری ارتباط با بانک‎ها و موسسات مالی دارید تا بتوانید از طریق اعتبار شرکت خود تسهیلاتی را به دست بیاورید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، شرکت سهامی خاص نسبت به سایر شرکت‎های تجاری دارای اعتبار بیشتری در نزد بانک‌ها و موسسات مالی است که بدین ترتیب شما به کار راحت‎تری برای دریافت وام و تسهیلات مالی دارید!

اگر فکر میکنید که مزایای شرکت سهامی خاص تنها به موارد بالا ختم میشود، سخت در اشتباهید. شرکت سهامی خاص دارای مزایای بسیار فراوانی است که برای دانستن این مزایا تنها کافی است با مشاورین موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

مراحل گام به گام ثبت شرکت سهامی خاص

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

بدیهی است که شما برای تشکیل شرکت سهامی خاص باید شرایطی را رعایت کنید چرا که در غیر این صورت شرکت سهامی خاص شما ثبت نمیشود!

در ادامه ابتدا شرایط ابتدایی تشکیل شرکت سهامی خاص آشنا میشویم.

 شرایط ابتدایی ثبت شرکت سهامی خاص

  • در شرکت سهامی خاص تعداد شرکا باید حداقل 3 نفر باشد.
  • در شرکت سهامی خاص وجود 2 بازرس ضروری است که بازرس‌ها نباید نسبت فامیلی با شرکا داشته باشند.
  • حداقل سرمایه برای شرکت سهامی خاص از نظر قانون یک ملیون ریال است.
  • عبارت سهامی خاص باید حتما در ابتدا و یا انتهای نام شرکت ذکر شود.

ثبت شرکت سهامی خاص نیاز به رعایت شروط دیگری دارد که در این رابطه با مشاورین متخصص و به نام موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت

  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمام شرکا، بازرسین.
  • داشتن کد ثنا از سال 1401 برای تمام اعضای شرکت اجباری است.
  • ارائه مفاد قرارداد شرکت از جمله محل اقامتگاه شرکت، لیست اعضا و سهامداران و همچنین اسم سه سیلابی برای شرکت.
  • ارائه فیش واریزی تامین 35 % از سرمایه شرکت که باید درحسابی به نام شرکت باشد.
  • اقرارنامه مدیران شرکت که باید مبنی بر عدم ممنوعیت آن‎ها در فعالیت‎های تجاری باشد.
  • اقرارنامه بازرسان که باید مبنی بر عدم داشتن نسبت فامیلی با موسسین شرکت باشد.

روند ثبت شرکت سهامی خاص

  1. عقد قرارداد شرکت میان شرکا
  2. ارائه مدارک مورد نیاز که برای این منظور باید از طریق موسسه ثبت شرکت فرهنگ اقدام کنید.
  3. تایید نام شرکت شما

در این مرحله نام شرکت شما درصورتی که کاملا فارسی باشد و مغایر به عرف نباشد و معنا و مفهوم داشته باشد از سوی کارشناس تایید میشود، البته به شرطی که نام شرکت شما تکراری نباشد.

اگر میخواهید بدانید که آیا نام پیشنهادی‎تان برای شرکت شما تکراری است یا خیر با موسسه ثبت شرکت فرهنگ تماس بگیرید.

  1. امضای اوراق توسط شرکا و موسسین
  2. تشکیل پرونده ثبت شرکت سهامی خاص از سوی کارشناس
  3. تحویل اسناد ثبتی شرکت به شرکا و موسسین

با بررسی مراحل و روند ثبت شرکت در بالا، شاید به این فکر افتاده‌اید که ثبت شرکت سهامی خاص بسیار ساده است. بله درست فکر میکنید ثبت شرکت سهامی خاص بسیار ساده میباشد اما درصورتی که در این مسیر از خدمات متخصصین ثبت شرکت تجاری بهره ببرید!

در عمل شما برای ثبت شرکت تجاری با موانع بسیار زیادی مواجه میشوید که اگر تجربه و دانش کافی را نداشته باشید، ممکن است حتی بیخیال ثبت شرکت خود شوید!

اما نگران نباشید، موسسه ثبت شرکت فرهنگ به شما کمک میکند تا در راه ثبت شرکت تجاری خود محکم گام بردارید و در این مسیر دچار لغزش نشوید و در سریعترین زمان به هدف خود برسید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها