کد خبر: 663918
تاریخ انتشار :

بازار خریدوفروش تتر

بازار خریدوفروش تتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در سال ۱۳۹۳، شرکت تتر ارزی دیجیتال به نام تتر را به‌عنوان یک ارز باپشتوانه معرفی کرد. بازار خریدوفروش تتر روی بلاکچین بیتکوین فعال شد و در تابستان ۱۴۰۱ شرکت تتر توانست این ارز پایدار را روی ۱۰ بلاکچین و پروتکل دیگر با موفقیت پیاده‌سازی کند. ممکن است بپرسید تتر چیست؟ در ادامه به بررسی ماهیت تتر می‌پردازیم.

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال با نماد USDT است که همواره ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد. شرکت تتر برای پایدار نگه‌داشتن قیمت در بازار خریدوفروش تتر به‌ازای هر عرضه، یک دلار در بانک به‌عنوان پشتوانه ذخیره می‌کند و این سیاست را به‌صورت شفاف از گذشته تاکنون به اجرا درآورده است.

فعالیت‌های شفاف و ثبات قیمت تتر موجب شد این ارز اعتماد معامله‌گران ارز‌های دیجیتال را به‌دست بیاورد و مانند دلار مبنای معاملات بین‌المللی شود، تا جایی که در پاییز ۱۴۰۰ گردش مالی تتر به ۷۷ میلیارد دلار رسید.

تتر چه کاربردهایی دارد؟

بازار خریدوفروش تتر این روزها بسیار گرم است. تتر به پرکاربردترین ارز دیجیتال بازار تبدیل شده است که دو کاربرد اساسی دارد.

صرافی‌های آنلاین برای یکپارچه‌سازی معاملات، از تتر به‌عنوان ارز مبنا در بازار ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. با خریداری تتر می‌توانید در تمامی صرافی‌های معتبر با کم‌ترین کارمزد مشغول معامله شوید. برای فراگیری نحوه معامله و تبدیل تتر به بیتکوین می‌توانید از قسمت آموزش فروش بیت کوین سایت ما دیدن بفرمایید.

هم‌اکنون به‌غیر از معامله‌گران، افراد عادی نیز برای رهایی از محدودیت‌ها و مشکلات نگهداری از پول نقد، به بازار خریدوفروش تتر تمایل پیدا کرده‌اند. مهم‌ترین دلایل این افراد عبارت‌اند از جا‌به‌جایی آسان و بدون محدودیت، حفظ ارزش دارایی نسبت به ریال، معاملات خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، خریدوفروش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کارمزد انتقال کم‌تر نسبت به بانک.

حال که با ماهیت و کاربردهای تتر آشنا شدید، بد نیست روش خریداری آن را هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

2

چگونه می‌توان تتر را خریداری کرد؟

در چند سال اخیر با فراگیری معاملات ارزهای دیجیتال در ایران، بسیاری از صرافی‌های آنلاین بخشی مجزا را به بازار خریدوفروش تتر اختصاص داده‌اند. صرافی‌های ایرانی قابلیتی ایجاد کرده‌اند تا بازار خریدوفروش تتر در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته در دسترس باشد.

اولین قدم برای ورود به بازار خریدوفروش تتر ساخت حساب کاربری و احراز هویت در یک صرافی آنلاین معتبر است. با شارژ حساب و ورود به قسمت بازار ریال به تتر، صفحه‌ای پر از اعداد متغیر را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده معاملات سریع در این بازار است. با اطلاع دقیق از روند بازار و قیمت دلار می‌توانید بهترین قیمت تتر را به‌دست بیاورید و سفارش خود را ثبت کنید.

دیگر منتظر چه هستید؟ همین الان معامله کن!

نحوه قیمت‌گذاری تتر در صرافی‌ها به چه شکل است؟

شرکت تتر ادعا می‌کند که به‌ازای هر تتر که در بازار معاملاتی عرضه می‌کند، پشتوانه دلاری دارد. بنابراین، ارزش تتر همواره برابر با یک دلار آمریکا باقی می‌ماند.

مواردی مانند عرضه‌وتقاضا قیمت این ارز را در بازار خریدوفروش دچار نوسان ناچیزی می‌کند. این نوسانات بسیار ناچیز است و قیمت تتر همواره بر اساس قیمت روز دلار در صرافی‌ها قیمت‌گذاری می‌شود.

ثبات قیمت تتر و نوسانات ناچیز نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود که ارزش دارایی شما را حفظ می‌کند. در هنگام ریزش بازار ارزهای دیجیتال با تبدیل دیگر ارزها به تتر و نگه‌داری آن، می‌توانید از ضررهای پیش‌بینی‌ناپذیر این بازار جلوگیری کنید.

تتر را چگونه نگه‌داری کنیم؟

پس از معامله در بازار خریدوفروش تتر، اولین مکانی که تتر در آن ذخیره می‌شود حساب‌ کاربری صرافی شما است. البته کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست والت (Trust Wallet) و متا مسک (Meta Mask) و همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) از امنیت بالاتری نسبت به کیف پول صرافی‌ها برخوردارند که می‌توانید با کارمزد بسیار اندک و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از آدرس کیف پول دیجیتال این انتقال را ممکن سازید.

تا زمانی که شرایط مطلوبی را در بازار ارزهای دیجیتال شاهد نیستید، تتر را می‌توانید در کیف پول دیجیتال خود نگه‌داری کنید و درصورت نیاز به معادل ریالی آن، در بازار خریدوفروش تتر آن را به فروش برسانید.

3

چگونه تترهای خود را بفروشیم؟

در صرافی‌ها همواره دو قسمت خریدوفروش برای تتر فعال است. برای به فروش رساندن تتر، مقدار تتر خود را در قسمت فروش وارد می‌کنیم، قیمت لحظه‌ای تتر را در نظر می‌گیریم و سعی می‌کنیم بهترین قیمت روز را انتخاب کنیم. پس از ثبت سفارش فروش، معادل ریالی تتر به کیف پول صرافی واریز می‌شود و امکان برداشت آن برای ما وجود دارد.

امنیت بازار خریدوفروش تتر به چه شکل تأمین می‌شود؟

مسئله‌ای که ذهن اکثر تازه‌واردان دنیای ارزهای دیجیتال را به خود مشغول می‌کند، امنیت این معاملات و حفاظت از سرمایه آن‌ها است. درواقع به‌دلیل متمرکز بودن تتر و وابستگی به شرکت تتر، به‌صورت قطعی نمی‌توان راجع به امنیت بالای بازار خریدوفروش این ارز دیجیتال صحبتی به میان آورد.

هرچند در ۸ سال گذشته با وجود تمام تردیدهای به وجود آمده تتر جایگاه خود را به‌عنوان ارزی مبنا در میان سایر ارزهای پایدار ثبت کرده است، اما متمرکز بودن این ارز به صاحب شرکت این اجازه را می‌دهد که آدرس بعضی از کیف پول‌های دیجیتال را در لیست سیاه قرار دهد و دارایی اشخاص را مسدود کند.

امروز ارزهای غیرمتمرکز این باگ بزرگ تتر را برطرف کرده‌اند اما همچنان تتر به‌عنوان ارز مورداطمینان در بازار خریدوفروش می‌شود. برای بسیاری از افراد این سؤال مطرح می‌شود که آیا می‌توان تتر را به‌صورت رایگان دریافت کرد؟ پاسخ این سؤال مثبت است! با ما همراه باشید.

تتر رایگان

در دنیای دیجیتال امروز راه‌های کسب درآمد بسیاری وجود دارد که در همگی آن‌ها ملزم به پرداخت پول نیستید. بسیاری از کسب‌وکارها در ازای انجام کارهایی ساده مانند ثبت‌نام در یک سایت، لایک و بازدید ویدیو یا عکس و همچنین کلیک بر روی یک لینک به شما تتر پرداخت می‌کنند. پس از دریافت تتر، آن را می‌توانید به کیف پول صرافی انتقال دهید و در بازار خریدوفروش تتر معامله کنید.

سخن آخر

بازار خریدوفروش تتر فرصت‌های بسیاری را برای کسب درآمد در اختیار ما می‌گذارد؛ از معامله در بازار ارزهای دیجیتال گرفته تا ذخیره ارزش و فروش تترهای رایگان. صرافی‌های آنلاین با راه‌اندازی بازارهای خریدوفروش تتر به‌صورت شبانه‌روزی و جلب اعتماد جمعی در چند سال گذشته، معاملات سنتی دلار را نیز از دور خارج کرده‌اند.

با وجود تردیدهای بسیار در رابطه با اعتبار بازار خریدوفروش تتر، این ارز دیجیتال در طول مدت‌زمان فعالیت خود بسیاری از معامله‌گران و صاحبان سرمایه را قانع کرده‌ است تا به معامله تتر بپردازند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها