کد خبر: 663922
تاریخ انتشار :

کاربردهای نایلون و ضربه گیر حبابدار

کاربردهای نایلون و ضربه گیر حبابدار
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از انواع نایلون­ها که دارای خاصیت ضربه گیر هستند، نایلون حباب دار می­باشد. خاصیت ضربه­گیری آن به خاطر وجود حباب‌های پر از هوا در آن است. همین امر باعث شده تا برای بسته ­بندی کردن و نگهداری از وسایل مختلف که شکننده هستند مناسب باشد و ایمنی آن­ها را فراهم کند. به عبارت ساده ­تر برای درک بیشتر می­توان گفت، همان نایلون­هایی است که در اسباب کشی ترکاندن هوای آن­ها با صدای شق شقی که تولید می­کند بسیار لذت بخش بوده و خستگی را از تن در می­کند.

نایلون حبابدار چیست؟

نایلون حبابدار از جنس پلاستیک است و دارای حفره­هایی پر از هوا می­باشد. هرچه تعداد این حفره­ها بیشتر باشد، محافظت آن از کالا مد نظر بیشتر خواهد بود. این حفره­ ها حالت منعطفی دارند و در زمان فشار با ایجاد فاصله و جذب نیرو مانع از آسیب به قطعه مد نظر می­شوند. اگر وسیله مد نظر شما بسیار شکننده و ظریف است باید به سراغ نایلونی با حباب­های ریز بروید. در غیر این صورت نایلون حباب دار با حفره های بزرگتر هم می­تواند نیاز شما را برطرف سازد.

انواع نایلون حبابدار

علاوه بر تفاوت نایلون­های حباب دار در اندازه حفره­ها از نظر تعداد لایه هم باهم تفاوت دارند. به همین خاطر انواع بسیار متنوعی دارد که بسته به نیاز خود می­توانید انتخاب نمایید. انتخاب نوع مناسب متناسب با نیاز شما مستلزم شناخت این نایلون­ها می­باشد. انواع نایلون حبابدار عبارتند از:

  • نایلون حباب دار دو لایه با حباب‌های درشت

مهم‌ترین کارایی آن در زمان جابه‌جایی است. حباب‌های آن با قطر بیشتری طراحی شده­اند و برای محافظت از کالاهای شکستنی ایده­آل است.

  • نایلون حباب دار سه لایه با حباب‌های درشت

این نمونه یک لایه ضخیم­تر از نوع قبلی است و در نتیجه بسیار مقاوم­تر می­باشد. هرچه کالا شما بزرگ‌تر باشد، استفاده از این نوع نایلون حبابدار بهتر خواهد بود.

  • نایلون حباب دار سه لایه با حباب‌های ریز

به صورت سه لایه با حباب­های ریز و قطر کم طراحی و تولید می­شوند. وجود لایه سوم مانع از ترکیدن حباب­های ریز می­شوند. برای بسته­بندی­های رایج می­توانید از آن بهره ببرید.

  • نایلون حباب دار با الکتریسیته ساکن

طراحی و اجرا این نایلون بسیار متفاوت­تر از انواع دیگر است. دارای یک لایه متالایز است که می­تواند گرما را منعکس کند. زمانی که کالاهای مد نظر شما دارای حرارت غیر مستقیم هستند می­توانید به عنوان عایق حرارتی هم از آن­ها استفاده کنید. این نوع نایلون حبابدار در سوله­ ها به عنوان گزینه جایگزین برای پشم شیشه کارایی دارند.

اهمیت استفاده از نایلون حبابدار در بسته بندی

در زمان جابه­جایی محصولات و لوازم گوناگون، هرچند که آن­ها را درون جعبیه بچینید، باز هم هیچ تضمینی برای سلامت فیزیکی آن وجود ندارد. کوچکتری ضربه و فشاری می­تواند باعث صدمه رسیدن به وسیله های شما شود. اما با به کارگیری نایلون حباب دار، دیگر خیالتان از سلامت لوازم­تان راحت خواهد بود.

از طرفی این نایلون­ها بسیار سبک هستند و در حین حمل و نقل بار اضافه ­ای نخواهند بود. با وجود وزن سبکی که دارند بسیار مقاوم بوده و شما را شگفت زده خواهند کرد. همچنین مانع از ورود گرد و خاک و آلودگی به بسته­ بندی و یک عایق صوتی و حرارتی محسوب می­شود. این نایلون را با نایلون شیرینگ  اشتباه نگیرید. شیرینگ­ها قابلیت شکل‌پذیری دارند و برای ایزوله کردن مناسب هستند. قیمت این نایلون­ها هم به نسبت ارزان بوده و بسیار مقرون به صرفه است. می­توانید هر مقداری که نیاز دارید بدون دغدغه مالی آن را تهیه کرده و به کار ببرید.

کاربردهای نایلون حباب دار

این نایلون کاربردهای بسیار زیادی دارد. می­توانید در زمان اسباب‌کشی از آن استفاده کنید. کارخانجات بسیاری هستند که برای بسته بندی و انتقال محصولات خود از نایلون حباب دار استفاده می­کنند. البته  فیلم استرچ هم با توجه به حالت سلفونی که دارد در کارخانه­ ها بسیار استفاده می‌شود اما نوع حباب دار برای محافظت بیشتر است. از دیگر کاربرهای آن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

2

1- عایق بندی موقت شیشه­های خودروها

2- ایجاد فاصله بین قطعات و پیشگیری از تداخل رنگ آن­ها

3- به عنوان مانع برای برخودر دستگیره درب به دیوار و رنگ پریدگی آن

4- عایق بندی گلخانه­ ها

5- استفاده در پست برای محافظت از بسته ­ها

6- بسته­بندی یراق‌آلات، کریستال، چینی و...

7- عایق‌بندی لوله ­های آب به صورت موقت

8- عایق‌بندی کردن پنجره­ها و جلوگیری از هدررفت  انرژی به خصوص در فصول سرد سال

9- پیشگیری از پوسیدگی میوه­ ها در زمان طولانی

10- پوشش استخر جهت تبخیر نشدن آب آن

11- و...

از کاربردهای این محصول هرچقدر که بگوییم کم است. شما برای اکثر نیازهای خود به آسانی و با هزینه کمتری می­توانید از این نایلون­ها بهره ببرید.

نایلون‌های حبابدار بزرگ بهترند یا کوچک؟

سوال مهمی که احتمالاً در زمان خرید و انتخاب برای شما هم پیش آمده است. در پاسخ به این سوال می­توان گفت هر دو آن­ها بهترین هستند اما باید متناسب با نیازتان انتخاب شود. نایلون حباب دار بزرگ مزیت­های خود را دارد و نوع حباب ریز آن هم از مزیت­ها و ویژگی­های مختص خود بهره می برد.

به صورت کلی می­توان گفت نوع حباب کوچک برای محصولات سبک و کوچک که ظرافت بیشتری دارند مناسب است. اما حباب بزرگ‌های برای پر کردن فضای خالی اطراف محصول در حین بسته‌بندی کارایی دارند تا با هم برخودر نداشته باشند. در این میان، نایلون حباب دار با حباب‌های متوسط هم وجود دارد که هم برای پرکردن فضای خالی کاربرد داشته و هم باعث حفاظت از محصولات و ضربه‌گیری مناسب است.

3

جمع بندی

نایلون حباب دار انواع بسیار متنوعی دارد. شما می­توانید به صورت کیسه­ای یا رولی آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. قیمت آن بسیار مناسب بوده اما بستگی به اندازه حباب­ها و همچنین متراژ مورد نیاز شما دارد. هرچه با طول بیشتری تهیه کنید، قیمت بالاتری هم برایتان خواهد داشت. تا زمانی که حباب­های این نایلون پلاستیکی نترکند می­توانید از آن استفاده کنید. به عبارتی قابلیت چندین بار استفاده را دارد. خرید آنلاین نیز بسیار سودمند است. شرکت پارس پلاستیک آناهیتا در زمینه تولید نایلون حبابدار و دیگر ابزار مناسب برای بسته‌بندی کالا فعالیت چشمگیری دارد و توانسته در 36 سال فعالیت خود، انواع این وسیله را در ابعاد و شکل‌های گوناگون تولید و عرضه کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها