کد خبر: 664796
تاریخ انتشار :

اتهامات تازه علیه سازمان ترامپ/ بحران ضرب در بحران!

اتهامات تازه علیه سازمان ترامپ/ بحران ضرب در بحران!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ارائه دادخواستهای گوناگون علیه ترامپ و متعلقات وی در ایالات متحده آمریکا تمامی ندارد! این پرونده ها از حمله ششم ژانویه 2021 به کنگره تا نگهداری اسناد محرمانه و فوق محرمانه در ویلای فلوریدا و فرار مالیاتی را شامل می شود. رئیس جمهور سابق آمریکا تمامی این پرونده ها علیه خود را غیر قانونی قلمداد کرده و بر لزوم اعاده حیثیت خود در آنها تاکید دارد! با این حال نهادهای امنیتی و قضایی آمریکا چنین رویکردی در قبال ادعای ترامپ ندارند. آنها معتقدد که در خصوص تمامی موارد فوق مستندات دقیق و غیر قابل انکاری وجود دارد.

در گامی بعدی، ترامپ مدعی شده است که اتهامات وارده به وی صورتی صحیح و ماهیتی نادرست دارد! او می گوید که تمامی این اقدامات را در قالب "اقدامی قانونی" و متناسب با حدود اختیارات سیاسی و شهروندی خود صورت داده است. البته وکلای ترامپ در دادگاه نتوانسته اند این ادعا را تا کنون اثبات کنند، دقیقا مانند زمانی که رودی جولیانی وکیل و مشاور حقوقی ویژه دونالد ترامپ پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، نتوانست ادعای وی مبنی بر تقلب در انتخابات الکترال را در ایالاتی مانند پنسیلوانیا، میشیگان و ویسیکانسین اثبات کند!

اکنون در حالی که زمان زیادی تا برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره باقی نمانده است، ترامپ با این پرونده ها همچنان دست و پنجه نرم می کند. ترامپ در آستانه یک محاکمه کیفری است که نتیجه یک تحقیق سه ساله است که شامل دو ارجاع به دیوان عالی آمریکا برای وادار کردن رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده به تحویل اظهارنامه مالیاتی‌اش بود. دادستان‌های منهتن "سازمان ترامپ" را متهم کرده‌اند که به مدیران ارشدش کمک کرده تا از پرداخت مالیات بر درآمد پاداش‌هایی که از این شرکت دریافت کرده‌ بودند، اجتناب کنند.شاهد کلیدی این پیگرد حقوقی، الن ویسلبرگ است که مدیر ارشد کمپانی ترامپ بود. او می‌گوید یک آپارتمان در منهتن، کمک هزینه تحصیلی برای نوه‌هایش و خودروهای مرسدس بنز برای خودش و همسرش گرفته بود.ویسلبرگ که بیش از پنج دهه در سازمان ترامپ کار می‌کرد، به دریافت بیش از ۱.۷ میلیون دلار پاداش بدون مالیات از سازمان ترامپ اعتراف کرد. شهادت او بخشی از توافقنامه‌ای است که طبق آن ویسلبرگ را به پنج ماه زندان در جزیره ریکرز محکوم کرد، گرچه او احتمالاً با خوش رفتاری سه ماه را در آنجا سپری می‌کند.در حالی که ترامپ برخی از چک‌های اصلی این پرونده را امضا کرده است، این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مستقیما متهم نشده و انتظار نمی‌رود شهادت داده یا در دادگاه شرکت کند. در عوض، این پرونده سازمان ترامپ را به عنوان یک نهاد متهم می‌کند.

این شرکت تا یک میلیون دلار جریمه می‌شود و احتمالا دیگر نمی‌تواند در این ایالت وام دریافت کند. همچنین دادستان منطقه منهتن گفته است که تحقیقات علیه شخص دونالد ترامپ و طرح اتهامات علیه او احتمالا در آینده انجام شود.بعد از آنکه ترامپ در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری رسید، امور روزمره سازمان ترامپ به پسران او – دونالد جونیور و اریک – رسید. آنها هم مانند پدرشان در این پرونده با هیچ اتهامی مواجه نشده‌اند.

سازمان ترامپ  یک شرکت خوشه‌ای با مسئولیت محدود آمریکایی مستقر در برج ترامپ در منهتن، نیویورک است. دونالد ترامپ، حین تحصیل در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا برای شرکت پدرش، الیزابت ترامپ و پسر، کار کرد و در ۱۹۶۸ رسماً به این شرکت پیوست.کنترل شرکت در ۱۹۷۱ به او سپرده شد و او نام آن را به سازمان ترامپ تغییر داد. سازمان در سطح جهانی در زمینه ساخت، سرمایه‌گذاری، دلالی، فروش و بازاریابی و مدیریت املاک پیشرو است. این شرکت، مالک، اداره کننده، سرمایه‌گذار و سازندهٔ املاک مسکونی، هتل، ریزورت، آسمان‌خراشها، و زمین‌های گلف در کشورهای گوناگون و نیز مالک چند صد فوت در بهترین نقطهٔ منهتن است. این سازمان همچنین در ریزورتهای تفریحی ترامپ، که مالک و اداره‌کننده قمارخانه های تاج محل ترامپ، ترامپ پلازا، و ترامپ مارینا در آتلانتیک سیتی، نیوجرسی است سهم دارد. سازمان در تملک و مدیریت خانواده ترامپ بوده و دونالد ترامپ مدیر عامل اجرایی و سه تن از بزرگترین فرزندانش به عنوان نایب رئیس اجرایی آن فعالیت می‌کنند. سازمان ترامپ نام جمعی در حدود ۵۰۰ نهاد کسب و کار است که دونالد ترامپ مالک تکی یا اصلی آنهاست.رئیس جمهور سابق آمریکا  به عنوان رئیس هیئت مدیره و رئیس آن فعالیت می‌کند. سه فرزند بزرگ و کارکنان غیرخویشاوند او به عنوان مدیران کلیدی فعالیت می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها