کد خبر: 663340
تاریخ انتشار :

لشگر 36 درصدی ترامپ / کتابی که برای رئیس جمهور سابق آمریکا دردسرساز شد

لشگر 36 درصدی ترامپ / کتابی که برای رئیس جمهور سابق آمریکا دردسرساز شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

طی ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، افرادی مانند جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا دست به نگارش کتابهایی ( در تیراژ گسترده) با هدف تخریب سیاسی ترامپ زدند. انتشار عمومی این کتابها نقش بسیار مهمی در کاهش محبوبیت انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، به گونه ای که در برخی از ایالات  جمهوریخواه مانند آریزونا و جورجیا شاهد گردش دقیقه نودی آرای خاکستری و سفید به ضرر جمهوریخواهان بودیم.

این روزها ترامپ با دو معضل بزرگ در فضای داخلی آمریکا دست و پنجه نرم می کند. یکی از این موارد، مربوط به انتشار کتاب جدید علیه وی و دیگری، مربوط به طرح شکایت رسمی دادستان نیویورک می باشد. شکایتی که مربوط به پرونده جنجالی فرار مالیاتی ترامپ می باشد. "مگی هابرمن" روزنامه‌نگار نیویورک تایمز در بخشی از کتاب‌ تازه خود با عنوان «شیاد» افشا کرده است که رئیس جمهور سابق آمریکا چه اقدامات غیر متعارفی را در دوران حضور خود در کاخ سفید صورت داده است. این کتاب ماجراهای ترامپ را از دورانی که یک تاجر نیویورکی بود تا زندگی او پس از ریاست جمهوری دنبال می‌کند. این کتاب برگرفته از مصاحبه با بیش از ۲۰۰ منبع، از جمله دستیاران سابق و همچنین سه مصاحبه با خود ترامپ است.البته طبق روال سابق ( در خصوص همه کتابهایی که در تقابل با ترامپ نگاشته شده است)، رئیس‌جمهور سابق به هابرمن حمله کرده و در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود نوشته است که این کتاب حاوی «داستان‌های ساختگی بسیار است و مطلقاً هیچ راستی‌آزمایی در آن نیست».

دربخشی از این کتاب آمده است که کوری لواندوفسکی، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ و هوپ هیکس، معاون مطبوعاتی‌اش، هنگامی که ترامپ در حال پرواز برای کارزار انتخاباتی‌اش بود از او خواستند تا به امتناع او از انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش رسیدگی کند - موضوعی که آنها آن را مشکلی برای تلاش ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید می‌دانستند.هابرمن می‌نویسد که ترامپ قبل از اینکه فکری ناگهان در ذهنش جرقه بزند به عقب خم شد و پاسخ داد: «خب، می‌دانید که مالیات‌های من تحت حسابرسی است، من همیشه حسابرسی می‌شوم. خب منظورم این است که می‌توانم بگویم، زمانی که دیگر تحت حسابرسی نباشم آنها را منتشر می‌کنم. زیرا هرگز موقعیتی پیش نمی‌آید که تحت حسابرسی نباشم

این در حالیست که از زمان ریچارد نیکسون، تمامی رئیس‌جمهورهای آمریکا داوطلبانه اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند. تحقیقات نیویورک تایمز در سال ۲۰۲۰ آشکار کرد که ترامپ در سالی که رئیس‌جمهور شد، ۷۵۰ دلار (۶۶۲ پوند) مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

افشای این موارد، از کاهش محبوبیت ترامپ در نزد افکار عمومی بی تاثیر نبوده است.  نتایج یک نظر سنجی جدید نشان می‌دهد که همچنان بیش از نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند باید از حضور دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور جلوگیری شود. این نظر سنجی در روزهای گذشته توسط موسسه "یو گاو" (YouGov) میان یک هزار و ۵۶۶ آمریکایی، پس از طرح شکایت دادستان کل نیویورک علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا، تجارت خانوادگی و سه فرزندش به اتهام استفاده از گزارش‌های نادرست مالی برای گمراه کردن سرمایه‌گذاران، انجام شده است.براساس نتیجه این نظرسنجی بیش از نیمی از پرسش‌شوندگان (۵۱ درصد) معتقدند با توجه به پرونده‌های قضایی در حال بررسی علیه عملکرد ترامپ در دوران ریاست ‌جمهوری‌اش، نباید به او اجازه حضور مجدد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری داده شود.در مقابل، تنها ۳۵ درصد از پاسخ دهندگان باور دارند که او باید اجازه شرکت در انتخابات را داشته باشد.این گزارش می‌افزاید: در این میان کمتر از نیمی از شرکت‌کنندگان جمهوری خواه و یا متمایل به این حزب اعلام کردند که در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا از ترامپ حمایت می‌کنند و در مقابل ۳۶ درصد از آن‌ها نیز پاسخ دادند که از شخص دیگری حمایت خواهند کرد.به عبارت بهتر، در میان لشگر 40 درصدی حامی ترامپ یعنی افرادی که همواره در نظر سنجی های دو سال اخیر ازحامیان پر و پاقرص و ثابت رئیس جمهور سابق آمریکا بوده اند نیز به نوعی شکاف به وجود آمده است.

دردسرهای ترامپ به این نقطه ختم نمی شود. علاوه بر آخرین پرونده اتهام فساد مالی علیه ترامپ، پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی پرونده جنجالی برداشتن اسناد محرمانه از کاخ سفید توسط رییس‌جمهوری پیشین این کشور و انتقال آن‌ها به اقامتگاه شخصی‌ خود در ایالت فلوریدا است.همچنین پلیس جنایی ایالت جورجیا نیز در حال بررسی اقدامات ترامپ و طرفدارانش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این ایالت است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها