کد خبر: 664969
تاریخ انتشار :

لنگراطلاع از قیمت تتر و بیت کوین از صرافی رمزارز اوکی اکسچنج

لنگراطلاع از قیمت تتر و بیت کوین از صرافی رمزارز اوکی اکسچنج
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

از ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) چیزی شنیده اید؟ فناوری بلاک چین (Blockchain) چطور؟ با اخباری مانند قیمت لحظه ای تتر، قیمت لحظه ای بیت کوین و خرید ارز دیجیتال مواجه شده اید؟ اگر یک جستجوی ساده در دنیای رمز ارزها داشته باشید، متوجه خواهید شد که این فناوری های تازه چه خدمات بی نظیری را به دنیا ارائه کرده اند.

بیت کوین (Bitcoin) یکی از محبوب ترین کریپتوهای مجازی است که این روزها در دنیای ارزهای دیجیتال غوغایی به پا کرده است. این ارز دیجیتال با پشت سر گذاشتن قیمت بالای 10 هزار دلار، از شهرت زیادی برخوردار شد. بیت کوین با عبور از موانع قانونی و پشت سر گذاشتن امور مالی و بانکی، تبادلات را در بازهای معاملاتی بین المللی مقدور ساخت. بیت کوین اولین ارز دیجیتالی می باشد. بعد از مدتی، ارزهای دیجیتالی دیگری مانند تتر، لایت کوین، اتریوم و … نیز به دنیای کریپتو معرفی شدند.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین فعالیت می کنند. بلاک چین یک شبکه اشتراک گذاری اطلاعات است که همه افراد حاضر در آن شبکه، به این اطلاعات که در دفتر کل نگهداری می شوند دسترسی دارند. در سیستم بانکداری، این فقط باتک است که از انتقال دارایی و تمام جزئیات آن با خبر می شود؛ اما در شبکه بلاک چین، این اطلاعات در دفتر کل مرکزی ثبت می شود که همه به آن دسترسی دارند.

از بهترین مزیت های بیت کوین می توان به دیجیتالی بودن، شفاف بودن، برخورداری از امنیت بالا، غیرمتمرکز بودن و تضمین انجام تراکنش نیز اشاره کرد. طراحی سیستم بیت کوین به این صورت است که هر بلاک، با کمک تابع درهم ساز هش نگار، یک مسئله ریاضی ایجاد می کند. از جمله عواملی که بر قیمت لحظه ای بیت کوین تاثیر می گذارد، می توان به عرضه و تقاضا، فورک، هاوینگ، قوانین رگولاتوری، رویدادهای سیاسی و رسانه های اجتماعی اشاره کرد.

با فاکتور گرفتن از بیت کوین، تتر (Tether) نیز یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال و همچنین نیز یکی از مهم ترین استیبل کوین ها در دنیا می باشد. ارز دیجیتال تتر، از سری استیبل کوین هایی است که به ارزهای فیات متصل بوده و با نماد USDT معامله می شود. (ارزهای فیات، ارزهایی مثل دلار و تومان است که دولت آنها را پشتیبانی می کند.) USDT وابسته به دلار است و تحت نظارت شرکت Tether صادر می شود. این رمز ارز به افرادی که می خواهند مبادله کنند، اجازه می دهد تا معادل فیاتی پول خود را بدون آنکه ملزم به رعایت قوانین پول های فیات باشند، در بازارهای معاملاتی جا به جا کنند.

ارز دیجیتال تتر که با نماد (₮) نمایش داده می شود، یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات بوده که مهم ترین پشتوانه ای که از آن استفاده می کند دلار آمریکا می باشد. هر USDT قرر است تا دقیقا 1 دلار (نه یک سنت کمتر و نه بیشتر) ارزش داشته باشد. ارز دیگری که از تتر استفاده می کند، یورو است که با نماد EURT مبادله می شود. تتر در ابتدا بر بستر پلتفرم Omni پایه گذاری شده بود. اما اکنون تترهای این رمز ارز بر بستر بیش از 8 رمز ارز از جمه ترون و سولانا معامله می شود و از طریق وثیقه گذاری پشتوانه خود را تامین می کند. از مزایای تتر می توان به کوتاه بودن زمان انجام تراکنش و پایین بودن کارمزد آن، وجود ثبات قیمتی و در حاشیه بودن، اشاره کرد. همچنین از بهترین کیف پول های تتر می توان به لجر (Ledger)، ترزور (Terzor)، کوینومی (Coinomi)، اگزودوس (Exodus) و تتر (Tether) نیز اشاره کرد.

خرید و فروش بیت کوین و تتر در بازار معاملاتی اوکی اکسچنج

خرید بیت کوین

جهت خرید و فروش بیت کوین در پلتفرم دانش بنیان اوکی اکسچنج، نیاز است تا ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. مراحل احراز هویت را طی کنید و سپس وارد قسمت تبادل سریع OTC یا بخش بازار شوید، مقدار بیت کوینی که مدنظرتان است را انتخاب کنید و پس از طی کردن مراحل خرید یا فروش، موجودی ریالی یا معادل ارزی آن در کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی شما موجود است.

بنابراین به طور کلی میتوان گفت که خرید بیت کوین از اوکی اکسچنج سه مرحله دارد:

  • وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب جدید ایجاد کنید. (آموزش ساخت حساب کاربری در اوکی اکسچنج)
  • وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز بیت کوین (BTC) را انتخاب کنید
  • هر تعداد بیت کوین که مدنظرتان است را خریداری کنید و پس از تکمیل شدن فرآیند خرید، کوین مدنظر به کیف پول داخلی شما در اوکی اکسچنج انتقال می یابد.

فروش بیت کوین

همینطور چنانچه شما از قبل بیت کوین دارید یا از یک صرافی ارز دیجیتال دیگری بیت کوین خریداری کردید و حالا تصمیم گرفته اید تا آن را بفروشید، به راحتی می توانید با طی کردن مراحل زیر، شروع به ثبت سفارش فروش بیت کوین کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید.
  • وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز بیت کوین را انتخاب کنید.
  • هر تعداد BTC که مدنظرتان است را وارد کنید و سپس فرآیند فروش این رمزارز را دنبال کنید.

خرید تتر

پس از انجام فرآیند ثبت حساب کاربری و شارژ حساب یا کیف پول جهت خرید تتر و سرمایه گذاری می‌بایست در بازار آنلاین ارزهای دیجیتالی مانند صرافی با سابقه اوکی اکسچنج برای تهیه رمز ارز USDT اقدام نمایید. توجه داشته باشید پیش از اقدام به معامله تتر، قیمت لحظه ای تتر و شرایط بازار را ارزیابی کنید و سپس درخواست خود را ثبت نمایید تا یک خرید و سرمایه گذاری عالی برای آینده خود انجام دهید. جهت خرید رمزارز تتر از اوکی اکسچنج مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید. (آموزش ساخت حساب کاربری در اوکی اکسچنج)
  • وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز USDT را انتخاب کنید
  • هر تعداد USDT که مدنظرتان است را خریداری کنید و پس از تکمیل شدن فرآیند خرید، کوین مدنظر به کیف پول داخلی شما در اوکی اکسچنج انتقال می یابد.

فروش تتر

جهت فروش تتر در اوکی اکسچنج نیز می بایست همانند فرایند خرید آن اقدام نمایید و با در نظر گرفتن قیمت ها و شرایط بازار مقدار ارز مورد نظر خود را جهت فروش وارد کنید، به طور معمول و همیشه بعد از وارد شدن به بازار آنلاین و یا صرافی های آنلاین لیستی از مقدار کارمزد خرید و فروش و انتقال رمز ارز و میزان سود خالص دریافت شده نیز به شما ارسال می گردد.

مراحل فروش ارز تتر به شرح زیر است:

  • وارد حساب کاربری خود در اوکی اکسچنج شوید و یا اگر حساب کاربری ندارید، یک حساب ایجاد کنید.
  • وارد قسمت تبادل سریع شوید و رمز ارز USDT را انتخاب کنید
  • هر تعداد تتر که مدنظرتان است را وارد کنید و سپس فرآیند فروش USDT را نهایی کنید.

نحوه خرید و فروش USDT در صرافی اوکی اکسچنج

جهت خرید ارز US

DT در بازار آنلاین به روش زیر عمل کنید:

  1. ابتدا در صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال اوکی اکسچنج یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. سپس با وارد کردن اطلاعات شخصی خود فرآیند احراز هویت فوری را نیز انجام دهید.
  3. بعد از کامل کردن فرآیند ایجاد حساب و احراز هویت نوبت به شارژ حساب کیف پول اوکی اکسچنج شما میرسد.
  4. رجوع به تبادل سریع یا تریدر اوکی اکسچنج و ثبت خرید و فروش تتر

نکته قابل توجه این است که شما با ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج به راحتی قادر هستید تا بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال گوناگون مانند USDT را با پول رایج کشورمان خریداری کنید.

به طور کلی برای خرید ارز دیجیتال و فروش آن دو روش وجود دارد:

  • خرید و فروش سریع: در این روش مشخص کردن قیمت به عهده بازار است و به صورت آنی می توانید رمز ارز خود را بخرید، بفروشید یا با سایر ارزهای دیگر مبادله کنید.
  • تریدر: در این روش مشخص کردن قیمت به عهده شما است اما در این روش ممکن است کمی دیر تر ارز خود را بخرید و بفروشید.

همچنین برای شارژ حساب کاربری خود از دو روش میتوانید بهرهمند شوید، این دو روش شامل:

  1. واریز شتابی
  2. واریز بانکی

میشوند. لازم به ذکر است که با توجه به ثابت بودن قیمت تتر باز هم ممکن است در شرایطی و به علت عرضه و تقاضا قیمت USDT کمی افزایش و یا کاهش یابد.

بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین چه زمانی است؟

بیت کوین نخستین و پرسودترین ارز دیجیتال در دنیاست که آزادی اجتماعی و اقتصادی را ایجاد کرد. این ارز دیجیتال نیز یک دارایی بسیار بزرگ و سودآور است که نوسانات قیمت آن بسیار بالا بوده و حتی با تجربه ترین سرمایه گذاران این حوزه نیز با احتیاط معاملات را انجام می دهند. بیت کوین یک شرکت یا سهام نیست بلکه یک ارز دیجیتال بوده و به عتوان یک ارز، ساده ترین نوع سرمایه گذاری در آن، خرید آن می باشد.

از جمله مهم ترین مواردی که باعث موفقیت یک تریدر در بازار خرید ارز دیجیتال و البته سایر بازارهای مالی می شود، انتخاب زمان مناسب ورود به بازار و خروج از آن است. به گفته پل گتی (Paul Getty)، یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاران نفتی در جهان:

"وقتی همه در حال فروش هستند، شما خریدار باشید و تا زمانی که همه در حال خرید هستند، شما دارایی خودتان را نگه دارید. زمانی که قیمت سقوط می ‌کند، در واقع مناسب ترین زمان برای خرید است."

حال این سوال پیش می آید که چه زمانی قیمت بیت کوین به پایین ‌ترین میزان خودش می رسد؟ احتمالا هیچ وقت! بهترین راهکار این است که: اگر مدتی است که قیمت لحظه ای بیت کوین و قیمت لحظه ای تتر در حال افت است، به صورت پله ای برای خرید اقدام کنید. (خرید پلکانی). به این عمل در بازار خرید ارز دیجیتال، در اصطلاح کم کردن میانگین گفته می شود. این تکنیک تا وقتی که تصمیم می‌ گیرید دارایی‌ خودتان را نقد کنید، جواب می دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها