کد خبر: 665469
تاریخ انتشار :

مکان های دیدنی گرجستان

مکان های دیدنی گرجستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در سال های اخیر شاهد اپیدمی سفر به گرجستان هستیم . این کشور که در مرز بین آسیا و اروپا قرار دارد؛ یکی از مقاصدی است که ایرانیان می توانند  بدون ویزا به آن سفر کنند و از این رو  سفر ارزانی محسوب می شود. زیبایی های منحصر به فردی گرجستان توجه هرگردشگری را به خود جلب می کند. در این مقاله سعی داریم بیشتر با مکان های دیدنی گرجستان آشنا شویم.

موقعیت جغرافیایی

از نظر موقعیت جغرافیایی این کشور درست در تقاطع آسیای غربی و اروپای شرقی  قرار دارد که از شمال با روسیه از جنوب با ارمنستان و جمهوری آذربایجان همسایه است و از غرب نیز به دریای سیاه می رسد.

 برای سفر به گرجستان می توان اقدام به خرید بلیط هواپیما  کرد یا اینکه از طریق مرزهای زمینی راهی این کشور شد.

 برای سفر زمینی سه گزینه پیش روی شماست:

  •  سفر  زمینی از طریق آذربایجان
  • سفر زمینی  از طریق ارمنستان
  • سفر زمینی از طریق ترکیه

بنابر تجربه مسافران ، سفر زمینی از طریق مرزهای ترکیه بهترین مسیر برای سفر زمینی به گرجستان است.

 بهترین زمان سفر

با توجه به شرایط آب و هوایی احتمالا بهترین زمان سفر به گرجستان از اواسط خرداد تا اواسط آبان است. در این پنج ماه هوا گرم و معتدل است و فعالیت هایی مثل کوه نوردی، پاراگلایدر، ماهیگیری و... را می توان به راحتی انجام داد .هر چند فصل زمستان هم با توجه به جشن های کریسمس و تخفیفات زیاد در مراکز خرید، .حال و هوای خاص خودش را دارد

مکان های دیدنی گرجستان

به طور کلی  تفلیس و باتومی، دو شهر مهم و پر بازدید گرجستان به شمار می آیند که در زیر با برخی از .مناطق دیدنی این دو شهر آشنا خواهیم شد

مناطق دیدنی تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان؛ 1/5 میلیون نفر جمعیت دارد.

این شهر تاریخی مناطق دیدنی بی نظیری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • مجسمه ی مادر

این مجسمه ی بیست متری از جنس آلومینویم که نماد شهر تفلیس است، بر فراز تپه های کولالاکی قرار گرفته است و از هر نقطه ایی در تفلیس قابل دیدن است. در دست چپ این مجسمه جامی قرار دارد که نمادی برای خوشامد گویی است و در دست راستش شمشیری قرارا دارد که نمادی از سلحلشوری و تهدید دشمنان است.

  • پل صلح

پلی با چشم اندازی خیره کننده ی 150 متری که به روی رود کورا یا کر قرار دارد.

در واقع این پل مرکز تاریخی و قدیمی تفلیس را در قسمت شرق به پارک رایک در قسمت غرب وصل می کند،

پل صلح را معماری ایتالیایی به نام «میشل دی لوچی» طراحی کرد، معماری که قبلا سازمان ریاست جمهوری گرجستان و ساختمان وزارت امور داخلی را طراحی کرده بود. سازه ی این پل در کشور ایتالیا ساخته و به گرجستان منتقل و در ۶ می ۲۰۱۰ رسما افتتاح شد.

  •  کلیسای سامبا یا کلیسای جامع تثلیث

با وجود اینکه این کلیسا قدمت چندانی ندارد؛ اما در همین مدت کوتاه، اعتبار قابل توجهی کسب کرده. اکثر اهالی گرجستان که پیروان ارتدکس هستند علاقه ویژه ای به کلیسای جامع دارند.

برای ساخت کلیسا ی سامبا دلایل مختلفی وجود داشته که می توان از جمله ی آنها به اعلام استقلال از شوروی، دو هزارمین سالگرد مسیحیت و هزار و پانصدمین سالگرد به رسمیت شناختن کلیسای ارتدکس گرجی اشاره کرد. این کلیسا در فضایی به مساحت 5000 متر مربع بنا شده و ارتفاع آن از کف زمین تا بالای صلیب در حدود 1055 متر است.

2

 

  • یاد بود تاریخ گرجستان

این بنای تاریخی که به استون هنج معروف است؛ 16 ستون غول پیکر دارد.

این بنا سعی داشته تا هزاران سال تاریخ این کشور را قبل و بعد از مسیحیت را در قالب کنده کاری های مختلف به نمایش بگذارد. ساخت این بنا از سال 1985 و توسط زوراب تسرتلی شروع شد و هیچ وقت به پایان نرسید.

  • پل شیشه ایی معلق

پل شیشه ایی معلق که بنایی نوساز به شمار می رود؛ در فاصله ی دو کیلومتری از تفلیس قرار دارد. این سازه ی و عظیم و حیرت انگیز، منظره ایی پانورما از آبشارها و غارهای خیره کننده را به نمایش می گذارد.

ساخت این پل که از جنس شیشه و استیل است، سه سال طول به طول انجامید . پل معلق گرجستان که توانسته به عنوان بزرگترین سازه معلق در جهان نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند، به طور رسمی در ۱۴ ژوئن ۲۰۲۱ افتتاح شد.

درست در وسط این پل، کافه ایی معلق به شکل الماس وجود دارد. علاوه بر کافه تفریح هیجان انگیز دیگری نیز در این منطقه وجود دارد ؛ زیپ لاین که به گردشگران اجازه می دهد با دوچرخه در سرتاسر دره حرکت کنند.

مناطق دیدنی باتومی

باتومی یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور گرجستان است. یادگاری از قرن هشتم که معماران اروپایی در قرن اخیر ، چهره ایی مدرن و جذاب به آن بخشیده اند. باتومی مناطق دیدنی بسیاری دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • مجسمه ی علی و نینو

این مجسمه که به مجسمه ی عشق نیز شهرت دارد ؛ نماد شهر باتومی است.

مجسمه ی علی و نیو بر اساس رمانی از یک نویسنده ی معروف به نام قربان سعید ساخته شده . بازتابی از عشق یک پسر آذربایجانی مسلمان و یک دختر مسیحی گرجی که زندگی پر فراز و نشیبی را طی می کنند. این مجسمه داستان وصال و فراق علی و نینو در چند دقیقه است.

حرکت و نورپردازی زیبای این مجسمه ها از ساعت 7 شب آغاز می شود. در این نورپردازی خیره کننده، زمانیکه این دو مجسمه از هم دور هستند ، رنگ نورپردازی ها سرد است و در لحظه ی بهم رسیدن آنها نورها به رنگ قرمز درمی آیند تا نمادی از عشق و شور را به نمایش بگذارد.

3

  • میدان پیازا

این میدان در سال 2009 و به سبک میدان های ایتالیایی ساخته شد. میدان پیازا رستوران ها ؛ هتل ها و کلوپ های زیبایی دارد.

گردشگرانی که وارد میدان پیازا می شوند ، موزاییک کاری های بی نظیر و جذابی را به عنوان سنگ فرش در خیابان ها و میدان اصلی مشاهده می کنند؛ که بزرگ ترین  نقاشی موزاییکی با سنگ مرمر در سراسر اروپاست.

  • کلیسای جامع مریم مقدس

کلیسای جامع مریم مقدس که قبلا کلیسای کاتولیک بود، یکی دیگر از مکان های دیدنی گرجستان است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی به عنوان انبار و آزمایشگاه استفاده می شد و بعد از استقلال گرجستان به کلیسای ارتدکس تبدیل شد.

متریال مورد استفاده در کلیسای جامع مریم مقدس، عمدتا چوب بلوط  است.

رنگ های بنفش، یاقوتی، سیاه، زمردی و سبز، بیشترین رنگ های به کار رفته در این سبک معماری است؛ که زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد.

کلام آخر

کشورگرجستان به عنوان یکی از همسایگان ایران زیبایی های بی نظیری دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. به شما پیشنهاد می کنم  با سر زدن به  وب سایت https://hotelmotel.ir به صورت آنلاین قیمت بلیط ها و اقامتگاه ها را با هم مقایسه کنید و با انتخاب بهترین و ارزان ترین شرایط ، سفر هیجان انگیزی را تجربه کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها