کد خبر: 666521
تاریخ انتشار :

ذوق زدگی دموکراتها از نامزدی ترامپ/ بازی در امریکا برعکس شد!

ذوق زدگی دموکراتها از نامزدی ترامپ/ بازی در امریکا  برعکس شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پس از پایان انتخابات میاندوره ای کنگره ، نتوانست خرسندی خود را از پیروزی بدون دردسر دموکراتها در انتخابات سنا پنهان کند! حتی پیروزی نرم جمهوریخواهان در انتخابات مجلس نمایندگان نیز نتوانسته است منجر به تلخی بایدن به عنوان رئیس جمهوری ناتوان در ایالات متحده شود! قطعا با توجه به عملکرد بد و ضعیف بایدن ، آمریکایی ها انتظار نتایج به مراتب بدتری را برای دموکراتها ( و به سود جمهوریخواهان) داشتند. قبل از انتخابات میاندوره ای اخیر، دموکراتها اصلی ترین هدف خود را "مهار ترامپ" می دانستند. اما ترامپ در نهایت به نقطه ضعف و پاشنه آشیل جمهوریخواهان در ایالاتی مانند جورجیا، آریزونا و پنسیلوانیا تبدیل شد! در چنین شرایطی قطعا دموکراتها راضی به کناره گیری ترامپ از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری2024 نیستند!

اکنون بردموکراتها مسجل شده است که باید بر روی شکاف "ترامپ-دی سانتیس" شدیدا کار کنند! در این صورت پیروزی بادآورده راحت دیگری در انتظار دموکراتها خواهد بود. در برخی ایالات جمهوریخواه، بر سر خواستن یا نخواستن دوباره ترامپ جدال تازه ای در گرفته است.بسیاری از سران حزب جمهوریخواه دید مثبت خود را به رئیس جمهور سابق این کشور از دست داده اند. حتی افرادی مانند مایک پنس معاون مغضوب ترامپ که تا قبل از انتخابات میاندوره ای کنگره، با احتیاط درخصوص وی سخن می گفتند و حتی شانس زیادی برای بازگشت وی به قدرت قائل بودند اکنون به صورت صریح از وی می خواهند تا سودای حضور دوباره در کاخ سفید را از سر بیرون کند و فضا برای دی سانتیس یا چهره ای جدید در حزب جمهوریخواه باز کند! اما آنها خود نیز به خوبی می دانند که پروسه مهار ترامپ شدیدا سخت و تقریبا ناممکن است.

بر دموکراتها مسجل است که  ترامپ برخلاف توصیه بسیاری از اعضای  حزب خود تصمیم به شرکت در انتخابات می گیرد.ضمنا آخرین نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که پس از نمایش ضعیف ترامپ و جمهوریخواهان در انتخابات میاندوره ای سنا و پیروزی بسیار شکننده آنها در مجلس نمایندگان، برخی جمهوریخواهان که به صورت سنتی از ترامپ حمایت می کردند تصمیم به تجدید نظر در آرای خود گرفته اند .این بدترین خبر ممکن برای رئیس جمهور سابق آمریکا محسوب می شود. بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه ترامپ را مسئول این عملکرد ضعیف می دانند و خواهان عبور از او هستند.در صورتی که آقای ترامپ، ۷۶ ساله، نامزدی نهایی حزب خود را در انتخابات کسب کند، احتمالا بار دیگر با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یا کاملا هریس معاون وی رو به رو خواهد شد.  بایدن که به زودی ۸۰ ساله می شود می گوید قصد شرکت مجدد در انتخابات را دارد.گویا پیروزی ساده در انتخابات میاندوره ای سنا ، آن هم با استناد به آرای سلبی ترامپ وی را نسبت به تکرار این شرایط در انتخابات ریاست جمهوری آتی امیدوار ساخته است.

آخرین نظرسنجی موسسه یوگاو به وضوح نشان می دهد که استقبال جمهوریخواهان از حضور ترامپ به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری شدیدا کاهش یافته است. در این نظرسنجی،دی سانتیس فرماندار فلوریدا ( که ترامپ وی را شاگرد خود می خواند ) 42 درصد و ترامپ 35 درصد آرا را کسب کرده اند.همین مسئله سبب شده است تا حتی نزدیک ترین افراد به ترامپ نیز نسبت به موفقیت وی در انتخابات به دیده تردید نگاه کنند. باا ین حال اکنون ترامپ ، حمایت دموکراتها را جهت حضور در انتخابات پشت سر خود دارد! آنها می دانند که شکاف ایجاد شده درحزب جمهوریخواه ، باید با حضور ترامپ در صحنه انتخابات تداوم پیدا کند تا منجر به خرد شدن  و شکستن آرای جمهوریخواهان در ایالات حساس و سرنوشت ساز( ایالات خاکستری) شود. رسیدن به این هدف تنها یک راه برای دموکراتها دارد و آن، استمرار حضور ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی می باشد.

ایوانکا ترامپ  دختر بزرگ آقای ترامپ، که در دوران ریاست جمهوری او در کاخ سفید کار می کرد، در پستی در اینستاگرام نوشت که این بار درگیر مبارزات انتخاباتی پدرش یا سیاست نخواهد شد.او نوشت: «من خیلی پدرم را دوست دارم. این بار تصمیمم این است که بچه های کوچکم و زندگی خانوادگی خود را در اولویت قرار دهم. من قصد مشارکت در سیاست را ندارم.در حالی که همیشه به پدرم عشق می ورزم و از او حمایت می کنم، در آینده این کار را خارج از عرصه سیاست انجام خواهم داد. "

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها