کد خبر: 666715
تاریخ انتشار :

خانه هوشمند چیست؟

خانه هوشمند چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

شاید برای شما سوال پیش بیاید که خانه هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد. ما در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ویژگی های یک خانه هوشمند اطلاعات بسیار مفیدی را به شما ارائه دهیم. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی امکانات بسیار خاصی به وجود آمده است. افراد می‌ توانند از این امکانات استفاده کرده و زندگی خود را راحت تر و بهتر کنند. شما با استفاده از این امکانات می توانید کیفیت زندگی خود را بسیار افزایش دهید. 

بررسی اینکه خانه هوشمند چیست

شاید این سوال برای افراد به وجود بیاید که خانه هوشمند چیست و چه ویژگی هایی دارد. خانه ای هوشمند محسوب می شود که افراد در آن راحتی و آسودگی خاطر داشته باشند. همچنین بتوانند از طریق امکاناتی که در دست دارند زندگی با کیفیت و راحت تری را تجربه نمایند. وقتی حرف از خانه هوشمند زده می شود شاید منظور استفاده از ابزار های بسیار پیشرفته است. اما همیشه به این صورت نیست. افراد می توانند تنها با تعویض ابزار و لوازم خانه و اتصال آن ها به اینترنت خانه خود را هوشمند سازند. شما می توانید با اتصال ترموستات ها، لامپ ها، کلید ها و سیستم های ایمنی به اینترنت خانه خود را به یک خانه هوشمند تبدیل نمایید. خانه ای هوشمند است که افراد می توانند از طریق اینترنت یا پیامک یا تلفن با یکدیگر در ارتباط باشند. همچنین افراد می توانند از این طریق تمام ابزار موجود در خانه را از راه دور کنترل نمایند. 

ویژگی خانه های هوشمند

خانه هوشمند و مدیریت هوشمند ساختمان امکانی بسیار خاص و عالی می باشد. خانه های هوشمند دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشند که به راحتی می‌ توانید از طریق کامپیوتر، تبلت، گوشی، تلفن و پیامک خانه خود را تحت نظر داشته باشید. خانه هوشمند سبب می شود که شما هر لحظه که تمایل داشته باشید بتوانید خانه خود را مشاهده نمایید. از دیگر خدمت هایی که خانه هوشمند به افراد را می دهد  دادن و گرفتن اطلاعات می باشد. به عنوان مثال اگر آن خانه را ترک کنید و فراموش کنید که اجاق گاز را خاموش نمایید. می توانید با استفاده از ویژگی هایی که خانه هوشمند در اختیارتان قرار داده است به راحتی اجاق  گاز و لامپ های اضافی را خاموش کنید. به این منظور  خانه خود را از خطر آتش‌سوزی و یا به وجود آمدن قبض های نجومی نجات دهید. یکی از جذابیت های خانه هوشمند خودکار سازی است.

5

شما با استفاده از خودکار سازی می توانید بر اساس برنامه های روزانه خود اپلیکیشن را به گونه‌ای طراحی کنید که کار های شما را به صورت خودکار پیش ببرد. به عنوان مثال اگر یک سالمند سالخورده درون منزل خود دارید می توانید با ویژگی هایی که خانه هوشمند در اختیارتان قرار می دهد زمان خوردن دارو ها را به او یادآور شوید. از دیگر ویژگی‌ هایی که افراد می توانند از طریق خانه هوشمند به دست آورند این است که وقتی به خانه می آیند در پارکینگ به صورت کاملا خودکار باز و بسته می شود.

همچنین بدون انجام هیچ گونه کاری چراغ ها برای افراد روشن می شود و حتی اسپیکر هوشمند می‌ تواند آهنگ مورد علاقه تان را برایتان پخش نماید. تلویزیون های هوشمند، ترموستات های هوشمند، قفل های هوشمند ، سنسور نشت آب، دوربین های امنیتی هوشمند، پرده های هوشمند، دوربین های امنیتی هوشمند، آبیاری گیاهان و چمن ها، سیستم روشنایی هوشمند، اهرم شیر گاز هوشمند سنسور درب و پنجره هوشمند و ... جزو مواردی می باشند که درون خانه هوشمند قرار دارند. با استفاده از این امکانات افراد می توانند مدیریت هوشمند ساختمان خود را در دست گرفته و از امکانات و ویژگی خاص آن بهره مند شوند.

ویژگی های یک سیستم خانه هوشمند بسیار مناسب

افراد به شرطی می توانند مدیریت هوشمند ساختمان خود را در دست بگیرند که از سیستم هوشمند و بسیار کارآمد بهره ببرند. یکی از ویژگی های عالی خانه هوشمند ایمنی بالای آن است. اگر خانه ای از ایمنی بالایی برخوردار باشد هیچ فردی نمی تواند به داخل خانه و اطلاعات آن نفوذ کند. همچنین اطلاعات افراد به بیرون درز نمی کند. این سیستم باید بدون نقص و بدون هیچگونه مشکلی وظایف خود را انجام دهد و عملکرد گجت های آن با هم هیچ گونه تداخلی نداشته باشند. کاربرد این سیستم ها باید آسان باشد که همه افراد بتوانند از این سیستم استفاده کرده و از خدمات آن بهره مند شوند. در بعضی مواقع بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کار کردن با این سیستم ها بسیار سخت است و از ترس سخت بودن آن به سمت استفاده از سیستم های خانه هوشمند نمی روند.

6

در نظر داشته باشید که در خانه هوشمند ایمنی حرف اول را می‌ زند.  هرچقدر امنیت سیستم شما بالاتر باشد شما می توانید استفاده بهینه تری از این سیستم کنید. همچنین می‌ توانید سارقین را کاملا خلع سلاح نمایید و از ورود آن ها به داخل منزل و محیط های مورد نظر خود جلوگیری به عمل آورید. این سیستم ها سبب می شوند که افراد در وقت و هزینه های خود بسیار صرفه جویی کنند. همچنین می تواند میزان مصرف انرژی را کاهش داده و رفاه زندگی افراد را بسیار افزایش دهند. این سیستم می‌ تواند کیفیت زندگی را بالا برده و یک راه آسان برای کنترل کردن خانه را در اختیار افراد قرار دهد.

جمع بندی

خانه هوشمند و مدیریت هوشمند ساختمان سبب شده است که امروزه زندگی افراد بسیار راحت شود. افراد زیادی طرفدار استفاده از هوشمند سازی خانه ها می باشند و خانه های خود را هوشمند کرده اند. البته هوشمند سازی خانه ها  سبب می شود که افراد هزینه هایی را نیز پرداخت کنند. امروزه مجموعه های بسیار زیادی وجود دارند که افراد می‌ توانند از طریق این مجموعه ها هوشمند سازی منازل خود را انجام دهند. سایت behamad.ir سبب شده است افراد بتوانند با خیال راحت هوشمندسازی منازل خود را به این مجموعه بسپارند و از ویژگی‌ های آن بهره‌ مند شود. امید است با این مطالب توانسته باشید برای این پرسش که خانه هوشمند چیست پاسخ مناسبی پیدا نمایید و با مدیریت هوشمند ساختمان آشنا شده باشید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها