کد خبر: 666839
تاریخ انتشار :

ریاضی را با کلاس خصوصی یاد بگیریم یا ویدئو آموزشی؟

ریاضی را با کلاس خصوصی یاد بگیریم یا ویدئو آموزشی؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یادگیری آسان ریاضی با کلاس تدریس خصوصی ریاضی یا فیلم آموزش ریاضی؟ کدام یک بهتر جواب می‌دهد؟ با یک انتخاب صحیح، چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم؟

آموزش آسان ریاضی به سه فاکتور بسیار مهم بستگی دارد. در واقع هر دانش‌آموزی برای یادگیری آسان ریاضی نیاز دارد در مرحله اول فاکتور تمرکز روی مباحث پایه‌ای و رفع اشکالات آن مباحث را رعایت کند. در مرحله دوم به فاکتور دقت و توجه در زمان تدریس معلم اهمیت داده و فاکتور سوم یعنی حل تمرین در فواصل زمانی مشخص که شاه‌کلید موفقیت در درس ریاضی است را به طور پیوسته انجام دهد.

در این مطلب باتوجه به سه فاکتور مهم ذکر شده (دقت بر مباحث پایه‌ای، دقت در حین تدریس معلم و حل تمرین زمانی مشخص) میخواهیم نتیجه‌گیری کرده که کدام یک از روش‌های آموزش ریاضی یعنی یادگیری آسان ریاضی با کلاس تدریس خصوصی ریاضی یا فیلم آموزش ریاضی بهتر و راحت‌تر جواب می‌دهد؟

چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم؟

برای یادگیری ریاضی از پایه، نیاز داریم که روی فاکتور اول یعنی تمرکز بر مباحث پایه‌ای و رفع اشکالات آن وقت بگذاریم. درس ریاضی درسی پلکانی است. یعنی تا زمانی که شما مفاهیم یک طبقه از ریاضی را به خوبی یاد نگرفته باشید، مباحث بعدی طبقات مرتبط با آن را به خوبی درک نخواهید کرد. بنابراین برای یادگیری ریاضی از پایه بهتر از قبل از تدریس مباحث درس جدید، مروری بر مباحث قبلی آن داشته تا بهتر درس جدید را یاد بگیرید.

برای یادگیری بهتر و درک بیشتر مباحث قبلی، با یک جستجوی ساده، ویدئوهای آموزشی بسیاری وجود دارد که می‌توانید با کمک آن مطالب مبحث قدیمی را آموزش دیده و به خوبی یاد بگیرید. اما یکی از مشکلات اصلی دانش‌‌آموزان در درس ریاضی این است که خیلی از آن‌ها اصلاً نمی‌توانند تشخیص دهند که دچار مشکلات پایه‌ای بوده و به این بسنده می‌کنند که هوش ریاضی ندارند یا درس ریاضی سخت بوده و نمی‌توانند مفاهیم آن را درک کنند. بنابراین در این شرایط استفاده از روش کلاس خصوصی بسیار مهم و تاثیر‌گذار است.

تاثیر کلاس معلم خصوصی ریاضی بر یادگیری ریاضی از پایه

در شرایطی که دانش‌آموزان درک درستی از مشکلات خود در ریاضی ندارند و اغلب با جملات اشتباه مثل من هوش ریاضی ندارم، ریاضی درس سختی است و غیره به خود لطمه می‌زنند، استفاده از روش‌های خودآموز مانند مشاهده فیلم آموزش ریاضی توصیه نمی‌شود. در این موقعیت کلاس معلم خصوصی می‌تواند به دانش‌آموز کمک کند تا همه باورهای اشتباه خود را راجع به درس ریاضی اصلاح کند.

معلم خصوصی ریاضی با تعیین سطح دانش‌آموز در جلسه اول، متوجه میزان تسلط و همچنین ضعف او بر مباحث ریاضی می‌شود و با آگاهی بر این موضوع، آموزش را از نقطه ای آغاز کرده که شروع مشکلات ریاضی دانش‌آموز است. معلم ریاضی با تدریس متناسب با درک شاگرد، این حس منفی نداشتن هوش ریاضی یا سختی درس ریاضی را در او برای همیشه از بین می‌برد. بنابراین در زمانی که اکثر دانش‌آموزان دچار اشکلات درسی شدیدی هستند و با بحران سختی ریاضی و عدم درک آن روبه رو بوده، هیچ روش خودخوانی چندان تاثیرگذار نیست. زیرا در مرحله اول باید شخصی متخصص نظیر معلم خصوصی ریاضی باشد که از لحاظ روانی ذهن دانش‌آموزان مسموم به ریاضی را پاک کرده و سپس با تدریس صحیح، تمام نقاط مبهم این درس را برای آن‌ها به خوبی آموزش دهد.

2

چگونه در درس ریاضی پیشرفت کنیم؟

برای پیشرفت در درس ریاضی، علاوه بر تمرکز روی مباحث پایه‌ای، باید به فاکتور دوم یعنی دقت در حین تدریس معلم نیز توجه کنیم. در زمانی که معلم تدریس می‌کند، باید خیلی عمیق روی تمام گفته‌های معلم توجه کرده، یادداشت برداری کنیم و برای درک بهتر از دل توضیحات او، سوال و پرسش طراحی نماییم. بهترین روش یادگیری ریاضی، یادگیری خلاقانه و مشارکتی است. برای یادگیری خلاقانه، مشاهده ویدئوهای آموزشی یا فیلم آموزش ریاضی چندان جواب‌گو نیست.

نکته بعدی اکثر دانش‌آموزان برای خواندن ریاضی یا رفع اشکالات خود تنبل با اراده کم هستند. روش‌های خودآموز مثل فیلم آموزش ریاضی به این دانش‌آموزان توصیه نمی‌شود. زیرا اگر آن‌ها اراده و پشتکار بالایی داشته باشند، به هیچ عنوان سطح ریاضی خود را از حد نرمال پایین‌تر نمی‌‌آورند.

3

تنها روشی که برای یادگیری ریاضی به همه دانش آموزان پیشنهاد می شود، روش خلاقانه و مشارکتی است که به سبک خودخوان با توجه به دلایلی که گفته شد، روش خلاقانه به کار نمی‌رود. اما در کلاس معلم خصوصی به دلیل دوطرفه بودن کلاس، تمرکز معلم و نظارت دقیق او بر میزان آموزش شاگرد و ارتباط دوستانه بین معلم و شاگرد امکان‌پذیر است. زیرا هم معلم می‌تواند متناسب با سطح شاگرد خود تدریس کند و میزان یادگیری او را بسنجد و هم شاگرد به دلیل فضای راحت بین‌شان، می‌تواند بدون استرس سوالات خود را پرسیده و بدون هیچ ترسی منتظر پاسخ معلم باشد.

حل تمرین ریاضی، شاه‌کلید پاسخ به سوال چگونه ریاضی را راحت یاد بگیریم؟

رعایت فاکتور سوم، یعنی حل تمرین ریاضی در فواصل زمانی مشخص، اصل رسیدن به موفقیت در ریاضی است. برای حل تمرین باید اول درس را به خوبی یاد گرفت، جزوه و یادداشت برداری با کیفیتی داشت و با علم به رعایت فواصل زمانی حل تمرین، شروع به حل نمونه سوال کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد برای اینکه مطلبی را بعد از آموزش درک کنید، تنها 20 دقیقه فرصت داشته که با تمرین و مرور آن را به ذهن بسپارید در غیر اینصورت حدود 40 درصد مطالب را فراموش می‌کنید. بعد از گذشت یک ساعت، حدود 55 درصد مطلب را فراموش کرده و بعد از 9 ساعت حدود 65 درصد آن را فراموش خواهید کرد. در این شرایط اگر بدون نظارت معلم و با مشاهده ویدئوهای آموزشی مبحثی از ریاضی را یاد بگیرید، به دلیل نداشتن ناظر بر میزان یادگیری‌تان، عدم رعایت نظم برای مطالعه پیوسته و عدم رعایت فواصل زمانی حل تمرین، به احتمال زیاد بدون درک عمیق، آن مبحث را فراموش خواهید کرد.

اما در کلاس تدریس خصوصی ریاضی، معلم با علم به این موضوع، بلافاصله بعد از آموزش نکات مهم مبحث، سوالات متعددی با سطح‌های آسان، متوسط و دشوار برای شاگرد خود طرح کرده و با هم آن را حل می‌کنند. این مرحله به شاگرد کمک کرده تا مطالب در ذهن او تثبیت شود. همچنین شاگرد تا جلسه بعدی کلاس نیز باید به نمونه سوالات طرح شده از طرف معلم پاسخ دهد که برای تثبیت بیشتر و مرور مباحث آموزش داده شده بسیار مفید است.

بنابراین برای رعایت هر سه فاکتور مهم یادگیری آسان ریاضی استفاده از روش خلاقانه و مشارکتی یعنی روش تدریس خصوصی ریاضی بسیار موثرتر و کارآمدتر از فیلم آموزش ریاضی است.

4

برای خواندن ریاضی از کجا شروع کنیم؟

برای آموزش ریاضی از صفر تا صد، می‌توانید از استادبانک و اساتید تدریس خصوصی حرفه‌ای آن شروع کنید. اساتید تدریس خصوصی ریاضی استادبانک همگی تعیین صلاحیت شده و توانایی بالایی در تدریس دارند. اساتید استادبانک در همه مقاطع و شهرها به صورت حضوری و آنلاین باتوجه به نیاز شاگرد تدریس می‌کنند. تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی و سایر مقاطع و همچنین استخدام معلم خصوصی ریاضی در تهران و سایر شهرها با قیمت مناسب در استادبانک امکان‌پذیر است. برای استفاده از خدمات معلم خصوصی استادبانک تنها کافیست وارد سایت به نشانی www.ostadbank.com شوید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس گرفته و با تیم پشتیبانی همیشه در دسترس استادبانک برای مشاوره رایگان و ثبت درخواست معلم خصوصی تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها