کد خبر: 667361
تاریخ انتشار :

برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است؟

متا دیسکریپشن: پاسخ دادن به سؤال برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است، باعث می ‌شود تا شما بتوانید با نحوه ساخت و طراحی سایت آشنا شوید و بدانید هدف از طراحی سایت چیست.

برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

برای طراحی سایت دانش کافی و فراهم کردن زیرساخت‌های مربوط به طراحی وب‌سایت موردنیاز است. اولین موردی که برای طراحی وب‌سایت موردنیاز است، داشتن دامنه یا همان آدرس سایت است که کاربران در مرورگر وارد می‌کنند و می‌توانند وب‌سایت موردنظر را پیدا کند. دومین نیاز اصلی برای طراحی سایت داشتن یک وب سرور است. وب سرور در واقع همان  ذخیره شده روی رایانه است که به کاربران کمک می کند تا هنگام مراجعه به وبسایت اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با وب‌سایت به دست بیاورند.

 هر وبسایت باید از لحاظ ظاهری جذاب و کاربر پسند باشد و دارای یک سیستم مدیریت محتوای قوی باشد تا بتواند مشتریان را جذب کند؛ بنابراین تا این قسمت به صورت کلی به این سؤال پاسخ دادیم که برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است؛ اما قصد داریم در ادامه با جزئیات بیشتر درباره کارهایی که برای طراحی سایت فروشگاهی یا شرکتی باید انجام شود صحبت می کنیم با ما همراه باشید.

طراحی سایت چه چیزهایی لازم دارد؟

برای طراحی سایت های فروشگاهی شرکتی و یا حتی سایت های شخصی باید مراحل زیر به ترتیب انجام شود.

 اولین مرحله از ساخت سایت این است که یک نام مناسب برای دامنه وب‌سایت انتخاب شود تا کاربران بتوانند برای رسیدن به وبسایت یک آدرس تخصصی از وب‌سایت شما داشته باشند. برای ثبت دامنه و آدرس اینترنتی صاحبان وب‌سایت باید هر سال هزینه پرداخت کنند و آن را تمدید کنند. انتخاب یک دامنه کوتاه و ساده که در ذهن مخاطب مانند بسیار موثر است.

مرحله دوم برای طراحی سایت ایجاد یک فضا برای ورود کاربران و ذخیره کردن محتوا ها و اطلاعات سایت است. به این فضا هاست یا فضای میزبانی می گویند که می تواند تمام اطلاعات را ذخیره کند.

سومین مرحله از طراحی سایت انتخاب یک قالب یا طرح برای سایت است که مشتریان با آن ارتباط برقرار کنند و بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. قالب سایت باید کاملاً کاربردی و ساده باشد. همچنین دارا بودن زیبایی های بصری نیز جزو ویژگی های قالب سایت است. شما می توانید هم قالب آماده برای سایت خریداری کنید و می توانید از قالب های اختصاصی که به صورت سفارشی برای مشتری آماده می شوند استفاده نمایید.

در مرحله چهارم برای کنترل راحت تر سایت باید یک سیستم مدیریت انتخاب کنید. با داشتن یک سیستم مدیریت می توانید به راحتی مطالب وب‌سایت را کنترل کرده و آن ها را ویرایش کنید.

هدف از طراحی سایت و بررسی امکانات

هدف از طراحی سایت و بررسی امکانات

اولین مرحله برای طراحی سایت بررسی امکانات مورد نیاز سایت است. به عنوان مثال ما باید بدانیم که چه امکاناتی باید در سایت وجود داشته باشد تا قبل از طراحی برای کد نویسی سایت مربوطه اقدامات لازم انجام شود. در این مرحله امکانات مورد نظر با توجه به هدف از طراحی سایت در نظر گرفته می‌شود و طرح اولیه کار آماده می‌شود.

آماده کردن طرح اولیه

پس از بررسی امکانات مورد نیاز سایت، دومین مرحله از طراحی سایت آماده کردن طرح اولیه روی برگه است. به این مرحله از طراحی سایت، وایرفریم گفته می‌شود. با استفاده از وایر فریم طراحی سایت مشخص می‌کند که هر المان باید در کجای سایت قرار بگیرد. البته طراحی گرافیکی کامل در این مرحله مورد نیاز نیست و حتی روی قلم و کاغذ می توان طرح اولیه را پیاده کرد.

 بسیاری از طراحان با استفاده از نرم افزار پوینت در ویندوز وایرفریم مربوطه را ایجاد می کنند و به این صورت تمام جوانب را برای طراحی سایت در نظر می گیرند. پس تا اینجا متوجه شدیم که برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است و دو مرحله ابتدایی طراحی سایت را با یکدیگر بررسی کردیم.

انجام طراحی سایت در نرم افزار فتوشاپ

در مرحله سوم برای طراحی سایت باید یک طرح گرافیکی از کلیه صفحات سایت، در نرم افزار فتوشاپ طراحی شود تا ظاهر سایت به به شکل گرافیکی آماده شود و طراحی اولیه صورت بگیرد.

تبدیل صفحات گرافیکی به صفحات وب

در این مرحله از طراحی سایت فایل گرافیکی یا طرح psd تبدیل به کدهای css و html می‌شود.

 

برنامه نویسی برای سایت

برنامه نویسی برای سایت

از این مرحله بهتر متوجه می‌شوید که برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است؟ چرا که در این مرحله باید برای وبسایت برنامه نویسی انجام شود. افرادی که در این زمینه تخصص دارند و در شرکت طراحی سایت مشغول به طراحی سایت، تولید محتوا و ... هستند می توانند این کارها را برای مشتریان انجام دهند. شرکت کد سئو با به کارگیری کارشناسان متخصص در این زمینه که به زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت آشنا هستند به مشتریان کمک می کنند تا سایت خود را طراحی و راه اندازی کنند. البته برای طراحی سایت آشنایی با فرانت اند و بک اند طراحی سایت مورد نیاز است.

 کانفیگ کردن سایت روی هاست

در این مرحله طراح سایت باید سایت آماده شده را روی سرور یا هاست کانفیگ کند. همانطور که در بخش پیش اشاره کردیم هاست یا سرویس میزبانی یکی از لازمه‌های طراحی سایت است.

قرار دادن محتوا در سایت

پس از کانفیگ کردن سایت روی هاست یا فضای میزبانی مورد نظر نوبت به قرار دادن محتوا در سایت می‌رسد. در این مرحله طراح سایت باید تمام بخش‌ها را آزمایش کند و بتواند به راحتی به کلیه بخش های سایت دسترسی داشته باشد و عملکرد درست آن را بررسی کند. در این زمان است که یک شرکت طراحی سایت می تواند به شما کمک کند و با تولید محتوا های یونیک و منحصر بفرد برای سایت شما کمک کند تا کاربران بیشتری را جذب کنید و مشتریان برند خودتان را داشته باشید.

 تست کردن سایت

در مرحله نهایی از طراحی سایت باید سایت ساخته شده را آزمایش کنید و چند روز به صورت آزمایشی با سایت کار کنید تا متوجه شوید که تمام بخش ها به درستی کار می کنند یا خیر؟ در مرحله آزمایش تمامی بخش ها باید بررسی و آزمایش شوند.

کلام پایانی

تلاش کردیم در این نوشتار به صورت کلی و با ذکر جزئیات به سؤال شما پاسخ دهیم که برای طراحی سایت چه چیزهایی لازم است؛ اما در قسمت نتیجه گیری به صورت کلی و خلاصه درباره لازمه های طراحی سایت کمی صحبت می کنیم. برای طراحی سایت اول از همه یک دامنه یا آدرس تخصصی برای وبسایت لازم است تا مشتریان بتوانند به راحتی از طریق این آدرس وب‌سایت شما را پیدا کنند.

دومین امکاناتی که برای طراحی سایت باید به آن توجه کنید داشتن یک فضای میزبانی یا هاست برای ذخیره کردن اطلاعات مربوط به سایت است تا شما بتوانید تمامی محتوا ها فایل ها و اطلاعات وب‌سایت را روی آن ذخیره کنید.

دارابودن یک قالب برای ساخت وب‌سایت نیز بسیار مهم است. همین امر باعث می‌شود تا کاربران بتوانند هم از نظر ظاهری جذب وب‌سایت شما شوند و هم به راحتی با آن کار کنند. داشتن یک سیستم مدیریت مناسب برای سایت نیز از اصلی‌ترین امکاناتی است که هنگام سفارش طراحی سایت باید به آن توجه کنید تا از طریق آن بتوانید وب‌سایت خودتان را کنترل کنید و یا اطلاعات مورد نظر را ویرایش کنید. در واقع می‌توان گفت که سیستم مدیریت سایت به عنوان چهارچوب اصلی و قالب سایت در نظر گرفته می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها