کد خبر: 667830
تاریخ انتشار :

ساخت آلاچیقی رویایی در زمستان با چوبین ویلا

ساخت آلاچیقی رویایی در زمستان با چوبین ویلا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

برای چشم زیبابین، زیبایی‌ها بی‌نهایتند. فصول چهارگانه هر یک زیبایی مختص به خودش را دارد. این میان فصل زمستان با مفاهیمی چون گرما، چوب، رنگ‌های سرد و خنثی و ... گره خورده است. مهیاسازی امکانات رفاهی در آلاچیق دغدغه کلی این مقاله است که در عین این‌که به زیباسازی کلی فضا یاری می‌رساند، استفاده از روزهای سرد زمستانی و طبیعت جذابش را دوچندان دلچسب‌تر می‌کند.

فقط قبل از این دو نکته‌ را در مورد ساخت آلاچیق مهم می‌دانیم که قبل از شروع یادآوری نماییم. این موضوع در مورد آلاچیق چوبی و آلاچیق مدرن یکسان است. اول این‌که آلاچیق باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که در برابر رطوبت مقاوم باشد و دوم آن‌که سقف آلاچیق به شکلی باید محاسبه شود که تحمل بار سنگین برف و یا برگ‌های پاییزی خیس خورده را داشته باشد. این در مناطقی که بارش برف بیشتر است ضروری‌تر می‌نماید.

قرار دادن بخاری و آتشگاه در آلاچیق 

زمانی که صحبت از بهره‌وری هر چه بیشتر از آلاچیق در فصل زمستان می‌شود که در عین حال هزینه کمتری هم در بر داشته باشد، اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، قرار دادن بخاری گازی و یا برقی درون آلاچیق است. بخاری برقی فکر بهتری است، زیرا کاملا قادر است حتی یک آلاچیق بزرگ را پوشش دهد. در صورتی‌که گرمادهی آن بدون انتشار مونوکسیدکربن می‌باشد.

بخاری برقی می‌تواند برای پیشگیری از اشتعال روی سقف و یا دیوار آلاچیق نصب شود. برخی از این نوع بخاری‌ها هم به طور کلی برای فضای باز طرحی شده‌اند. چنان چه در کافه‌ها و رستوران‌ها و مکان‌های عمومی آن‌ها را به صورت دو لوله بزرگ و بلند می‌بینیم که در سقف تعبیه شده است.

ساخت آتشگاه و بخاری گازی هم از ایده‌های دیگر ایجاد گرمایش در آلاچیق چوبی و آلاچیق مدرن است، اما هزینه بالاتری نسبت به بخاری برقی دارد. البته برای استفاده از این نوع گرمایش توصیه می‌شود اگر دیواره‌های آلاچیق‌تان بسته است، برای تهویه گاز مونوکسید کربن، هواکشی نیز تعبیه شود.

8

ایده قرارگیری کرسی به خصوص برای آلاچیق‌های چوبی و آلاچیق‌های سنتی هم نمی‌تواند خیلی دور از ذهن باشد. می‌تواند منظره جذاب و آرامش‌بخشی پدید بیاورد و در عین حال گرمای مطبوع و مطلوب شما را هم تأمین کند. البته برای این مهم لازم است آلاچیق از کف‌سازی مناسبی برخوردار باشد.

ساخت کاور برای آلاچیق برای زمستان

اگر آلاچیق چوبی و یا آلاچیق مدرن شما به شکلی ساخته شده است که امکان ساخت کاور را دارد، خوب این ایده بهتری است که با استفاده بهینه از انرژی‌ها و حفظ محیط زیست هم هماهنگی دارد. مدل‌های کاور بی‌نهایتند اما برخی برای آن‌که حفظ بیشتری از طبیعت اطراف آلاچیق ببرند، مدل دیواره شفاف را برمی‌گزینند که از جنس شیشه و یا پلی کربنات است.

ساخت آلاچیق‌های فلزی

در بالا قبل از شروع بحث عنوان کردیم که یکی از مواردی که در ساخت آلاچیق از هر نوع آن، مطلوب نظر می‌باشد، این است که ضرورتاً در مقابل رطوبت مقاوم باشد. این مورد را می‌توان با استفاده از فلز آلومینیوم، به خصوص در مدل‌های آلاچیق مدرن فراهم آورد. این آلاچیق‌ها در تمامی فصول کاربرد دارند و جزء پایدارترین و بادوام‌ترین مدل‌ها هستند. به دلیل کم هزینه بودن در نگهداری هم می‌توان آن‌ها را جزء مقرون به صرفه‌ها محسوب کرد.

نورپردازی آلاچیق

شاید توجه به نورپردازی در آلاچیق برای مسئله ایجاد گرمایش کم اهمیت جلوه کند، اما برای مسئله زیباسازی آلاچیق چطور؟ با یک طراحی خوب و حرفه‌ای در نورپردازی آلاچیق می‌توان حس مثبت و زیبایی را در فضای آلاچیق در شب و فضای ذهنی و روحی انسان‌هایی که در محیط واقع می‌شوند، ایجاد کرد.

ایجاد حصار با دیوار سبز

یکی از ایده‌های جالب و خوب در ساخت آلاچیق استفاده از درخت است. یک حالت این است که این درخت‌ها طبیعی باشند و شما فضای ساخت آلاچیق‌تان را در فضایی میان باغ در نظر بگیرید که در حصار درختان باشد. اما از آنجا که این حالت همیشه انقدر آسان نیست، اغلب برای این طراحی باید درختان و یا دیواره سبز را شبیه‌سازی کرد. خوبی این طراحی این است که شما در پرگولا و یا آلاچیق چوبی مکان خصوصی خود را امن‌تر و در عین حال فضای سبز زیبایی هم ایجاد می‌کنید.

افزون بر این راه حل دیگری هم وجود دارد که برای حصار دور آلاچیق پوشاننده‌تر به نظر می‌رسند؛ و آن ایجاد حصار با طراحی و اجرای گابیون (توری سنگی) به عنوان حصار بخشی یا همه آلاچیق است. یعنی در کناره‌های پرگولا یا آلاچیق چوبی می‌توان دیواره‌ای سنگی و یا چوبی ایجاد کرد و با استفاده از چند فلاور باکس فضای سبزی ایجاد کرد. یا حتی می‌توان از گیاهان رونده یا اصطلاحا‍ً پیچنده برای این حصار استفاده کرد. شکل دیگر می‌تواند بهره‌گیری از استند گل باشد که برای آلاچیق‌هایی توصیه می‌شود که فضای کافی را برای آن داشته باشند. به لحاظ زیباشناسی این مهم است که منظره‌ای در محوطه خلق شود که طراحی‌ها و جزئیاتش، با شکل و رنگ و ساختار کلی آلاچیق همخوانی داشته باشد. ایجاد دیوار سبز با چوب پلاست هم طرح پر درخواستی است.

9

چوبین ویلا با تکنسین‌های ماهر خود طراحی پرگولا و آلاچیق چوبی و اجرای آن را به زیبایی هر چه تمام‌تر انجام می‌دهد و باعث جلب رضایت افراد زیادی شده است. شما می‌توانید برای مشاهده نمونه کارهای چوبین ویلا و مشاوره رایگان به آدرس اینترنتیchoobinvilla.ir  مراجعه نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها