کد خبر: 670506
تاریخ انتشار :

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟

چگونه انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟ اعتماد بنفس داشته باشید، وسواس نداشته باشید، لغات مهم را یاد بگیرید، گرامر را اصولی یاد بگیرید.یادگیری زبان از صفر آسان است.

چگونه زبان انگلیسی را از صفر یاد بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاید در نگاه اول یادگیری زبان انگلیسی از صفر دشوار به نظر بیاید، اما این گونه نیست. یادگیری زبان از صفر حتی برای افرادی که سن بالایی دارند نیز امکان پذیر است. به بیان دیگر باید بگوییم یادگیری زبان در هر زمان و در هر سنی امکان پذیر خواهد بود‌، اما نه به هر روشی. برای یادگیری زبان باید یک روش درست و موثر انتخاب کنید و بتوانید در مدت زمان کوتاهی، نتیجه فوق ‌العاده ای داشته باشید. برای این امر باید به چند مرحله توجه کنید و مطابق با این مراحل مسیر یادگیری زبان را در پیش بگیرید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را جهت یادگیری زبان انگلیسی از صفر راهنمایی کنیم:

اعتماد بنفس داشته باشید 

هنگامی که در حال صحبت کردن به زبان انگلیسی هستید، حتی اگر کوچکترین اشتباهی هم داشتید، صحبت خود را قطع نکنید و بی هیچ درنگی ادامه دهید. جملات خود را به پایان برسانید حتی به اشتباه.

تلاش کنید سخن و منظور خود را با گرامر یا حتی کلمات اشتباه به طرف مقابل خود برسانید. در طول روز با دوست، همکار، خانواده یا شریک زندگی خود به زبان انگلیسی حرف بزنید. اگر طرف مقابل نیز مهارت زبان انگلیسی داشته باشد، خیلی بهتر خواهد بود و کمک بزرگی در یادگیری بهتر و سریعتر شما خواهد کرد. 

آموزشگاه زبان ملل بهترین مرجع و موسسه برای آموزش زبان انگلیسی است. در این آموزشگاه زبان می توانید با قیمتی باورنکردنی، انگلیسی را تحت نظر استادان ماهر و خوشنام یاد بگیرید.

وسواس نداشته باشید

هنگامی که یادگیری زبان انگلیسی را از صفر شروع می ‌کنید، مسلما مشکلات گرامری زیادی خواهید داشت. شاید نتوانید به درستی جمله بندی کنید یا برخی از لغات را به اشتباه تلفظ کنید یا اصلا در جای اشتباهی از این لغات استفاده کنید. اما این موارد و اشتباهات کاملا طبیعی بوده و به هیچ عنوان نباید مانع ادامه یادگیری شما شود. به هر روشی که می ‌توانید حتی اگر آن روش اشتباه باشد، شروع کنید به سخن گفتن و جمله بندی به زبان انگلیسی و اصلا نگران اشتباهات خود نباشید. شما نباید اعتماد بنفس خود را از دست دهید. تمامی این مشکلات بعد از مدت زمان کوتاهی رفع خواهد شد. 

اهمیت لغت در یادگیری 

همانطور که گفتیم در هنگام شروع، مهارتی در گرامر نخواهید داشت، بنابراین تنها راهی که می‌توانید با استفاده از آن منظور خود را به طرف مقابلتان برسانید، لغت است. اما اگر لغت را هم یاد نداشته باشید، باید ابتدا یادگیری لغت را شروع کنید. اما به چه روشی؟ حفظ لغت می ‌تواند در یادگیری موثر واقع شود. اما آیا راه درست این است؟ مسلما حفظ لغت بهترین راه نیست.

اهمیت لغت در یادگیری زبان انگلیسی

شما در هنگام حفظ کردن لغات نباید فقط به معادل فارسی آن بسنده کنید. هر کلمه ای که در حال یادگیری آن هستید حتما به دنبال معنی انگلیسی آن باشید و آن را بیاموزید؛ چرا که کاربرد و مفهوم کلمات در زبان انگلیسی کاملا متفاوت است. سعی کنید لغت ها را در قالب یک جمله بیاموزید. به دنبال اصطلاحات انگلیسی باشید و سعی کنید تمامی اصطلاحات را بیاموزید. با این راه شما می توانید سریع تر لغت ها را حفظ کنید و بفهمید. با یادگیری اصطلاحات، شما به جای یادگیری یک لغت چند لغت را می ‌آموزید. 

یافتن ذائقه در زبان انگلیسی 

مسلما هیچ فردی نمی ‌تواند بهتر از خودتان شما را بشناسد. تلاش کنید بفهمید چه موضوعی جذابیت زیادی برایتان دارد. دیدن فیلم برایتان جذاب تر است یا گوش گردن به موزیک؟ بر روی روشی تمرکز کنید که آن روش را دوست داشته باشید. اگر شما به کار خود علاقه مند نباشید، فقط کار را از روی اجبار انجام خواهید داد. طبیعتا پس از مدتی از زبان انگلیسی دل زده می‌شوید و آموزش (Education English) را رها خواهید کرد. یادگیری زبان انگلیسی از صفر هم اینگونه است. علاقه و انگیزه دو اصل مهم یادگیری هستند و با علاقه و انگیزه هر کاری ممکن خواهد شد.

دفتر خاطرات برای یادگیری زبان انگلیسی 

اگر عادت دارید روزانه خاطرات خود را بنویسید، از این به بعد تمامی خاطرات خود را به زبان انگلیسی یادداشت کنید. یادداشت به زبان انگلیسی و نوشتن به زبان انگلیسی می ‌تواند تمرینی برای یادگیری بهتر نوشتن به این زبان باشد؛ چرا که روزانه اتفاق های متنوع و زیادی برایتان رخ خواهد داد. پس اگر عادت دارید اتفاقات روزانه خود را بنویسید، همین امروز شروع کنید. شما می توانید با یک دفتر زیبا و مداد زیبا، اتفاقات روزانه خود را به زبان انگلیسی ثبت کنید.

یادگیری اصولی گرامر 

همانطور که گفتیم، باید به دنبال روشی باشید که آن را دوست داشته باشید. هدف شما برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟ اگر هدف خود را بدانید هر بار که سراغ تمرین بروید انگیزه بیشتری برای یادگیری پیدا خواهید کرد. اگر از دسته افرادی هستید که به دیدن فیلم علاقه مند باشید، مسلما دیدن فیلم به زبان اصلی کمک‌ شایانی در یادگیری زبان انگلیسی به شما عزیزان خواهد کرد. لطفا در ابتدا به دنبال قدم های بزرگ نباشید.

آموزش رایگان زبان انگلیسی از صفر تا صد

هیچ کس نتوانسته یک شبه به هدف بزرگی که در سر دارد برسد. اگر فکر کنید با دیدن یک فیلم می‌ توانید تمام گرامر و لغات را بیاموزید، از الان بگویم که به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. اگر با این طرز فکر مسیر را طی کنید، در مدت زمان کوتاهی انگیزه خود را از دست می ‌دهید و در نهایت زده می‌شوید. شما باید یک برنامه ریزی منطقی و عاقلانه کنید.

مثلا با دیدن هر فیلم ده لغت جدید بیاموزید و فیلم بعدی ۱۵ لغت جدید و فیلم بعدی ۳۰ لغت جدید و همین روال را در پیش بگیرید. اگر علاقه ای به شنیدن موسیقی به زبان‌ انگلیسی دارید، می‌توانید با سرچ کردن آن موسیقی در گوگل آن را بیابید. 

یادگیری در منزل 

بهترین روش برای یادگیری زبان که در عین حال ارزان ترین روش هم محسوب می شود، گوش دادن به زبان انگلیسی است. با گوش دادن به پادکست های انگلیسی و اخبار انگلیسی، به نوع و لحن این زبان عادت می کنید. در مرحله اول هدفتان از گوش دادن به زبان انگلیسی، فهمیدن این زبان نباشد. فقط بشنوید و تلاش کنید تا از لغت های شنیده شده استفاده کنید. به مرور زمان عادت می کنید که با شنیدن انبوهی از کلمات آن ها را بفهمید و درک کنید. برای این امر بهتر است روزانه دو یا سه ساعت به مکالمات انگلیسی گوش دهید و توجه داشته باشید که زبان انگلیسی باید با گوش یاد گرفته شود نه با چشم. گوش کنید و به خودتان جواب دهید. مخاطبی را در ذهن خود تصور کنید و با آن حرف بزنید.

سخن آخر 

زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد بوده و امروزه بیش از نیمی از مردم به دنبال یادگیری این زبان هستند. علاقه مندان به این زبان همواره به دنبال روشی می ‌گردند که هم سریع تر آن را بیاموزند و هم مهارت بالایی در این زمینه پیدا کنند. یادتان باشد برای یادگیری این زبان باید با محتوا های انگلیسی احاطه شوید. درست است که تلاش و انگیزه خودتان بی تاثیر نیست اما استفاده از یک معلم حرفه‌ای می‌تواند در این پروسه کمک خیلی بزرگی برایتان باشد. با داشتن یک معلم راه پیشرفت شما سریع تر طی می‌شود.  شاید با روی کار آمدن معلم فکر کنید باید هزینه زیادی را صرف کنید و قادر به پرداخت آن نیستید، اما این گونه نیست. موسسه زبان بین الملل بستری را فراهم نموده تا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کند. پس همین الان شروع کن تا در کوتاه‌ترین زمان با کمترین هزینه این زبان پر کاربرد را بیاموزید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها