کد خبر: 670854
تاریخ انتشار :

نقش سیاست در گردشگری ترکیه

ترکیه یکی از کشور‌های موفق دنیا درزمینه گردشگری است. این‌کشور جاذبه‌ها و دیدنی‌های تاریخی بسیاری دارد و مسافران در آن می‌توانند مسافرت بی‌نظیری را تجربه کنند. اما یکی از عواملی که باعث رونق گردشگری ترکیه شده، سیاست‌های کشور برای گسترش بیشتر گردشگری و جذب توریست است.

نقش سیاست در گردشگری ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌موضوع صحت کرده و شما را با گردشگری ترکیه آشنا کنیم. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما تهران استانبول بخرید و دوست دارید درباره ترکیه و شهر‌های معروف آن مانند استانبول و آنکارا اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما این‌مقاله را مطالعه کرده و آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره گردشگری ترکیه آغاز می‌کنیم.

گردشگری ترکیه

یکی از کشور‌های معروف دنیا در‌زمینه گردشگری ترکیه است. شهر‌های بسیاری از ترکیه در ماه‌های مختلف سال میزبان مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان هستند. اگر به استانبول یا آنکارا سفر کرده باشید، حتما متوجه حضور گردشگران و مسافران بسیاری در این‌شهر‌ها شده‌اید.

گردشگری یکی از ابزار‌های مهم برای کشور‌های بسیار است و برای این‌موضوع باید فکر‌های زیادی شود. نمی‌توان به‌سادگی از توریست‌ها دعوت کرد تا از دیدنی‌های کشور شما بازدید کنند. همه گردشگران نیز ممکن است برای آثار تاریخی و کشور شما مناسب نباشند. به همین دلیل سیاست‌های کشور باید طوری تنظیم شود تا از این‌صنعت بتوان به نفع کشور استفاده کرد.

ترکیه به‌شکل خوبی این‌موضوع را مدیریت کرده است و سیاست خوبی را درپیش گرفته است. ایرانی‌های زیادی نیز به ترکیه و شهر‌های معروف آن سفر می‌کنند و یکی از بلیط‌های محبوب از ترکیه بلیط استانبول به تهران است.

استفاده از سیاست‌های گردشگری ترکیه

ما نیز به‌عنوان کشوری که دیدنی‌ها و جاذبه‌های فراوان برای جذب گردشگران داریم باید از عملکرد و سیاست‌های ترکیه استفاده کنیم تا بتوانیم مسافران و گردشگران را به ایران و شهر‌های زیبای کشورمان دعوت کنیم. یکی از گام‌های موفق برای توسعه گردشگری این است که از تجربه‌های کشور‌های دیگر استفاده کنیم.

6

لزوما همه سیاست‌های کشور‌های دیگر برای کشور ما یا کشور خودشان مناسب نیستند. ما باید این‌تجربه‌ها را بیاموزیم، از آن‌ها درس بگیریم و آن‌ها را به‌کل بومی شده به‌کار ببریم. اگر شما نیز بلیط تهران استانبول خریده‌اید و دوست دارید درباره سیاست‌های ترکیه برای گردشگری و تاثیر آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشید، حتما این‌مقاله را تا پایان بخوانید.

نقش سیاست در گردشگری ترکیه

امروزه گردشگری برای بسیاری از کشور‌ها مهم شده و روی آن سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند. موضوع گردشگری آن‌چنان اهمیت پیدا کرده است که کشور‌ها سعی می‌کنند با ایجاد سیاست‌های مناسب، توسعه و گسترش بیشتری در این‌صنعت داشته باشند. گردشگری به توسعه اشتغال در کشور‌های زیادی مانند ترکیه کمک کرده و این‌موضوع اهمیت آن را برای کشور‌ها بیشتر کرده است.

اگر می‌خواهید بلیط استانبول به تهران یا مسیر عکس آن را بخرید، حتما درباره سیاست‌ها و راهبرد‌های ترکیه برای گردشگری نیز مطالعه کنید.

ترکیه سعی کرده تا با نهادینه‌کردن فرهنگ گردشگری، آگاه‌سازی جامعه خود نسبت به شکوفایی اقتصادی حاصل از گردشگری و بالا‌بردن ظرفیت مهمان‌نوازی افراد جامعه گردشگری را در کشور و شهر‌های خود افزایش داده و توسعه مناسبی از آن را ببیند. از دیگر هدف‌هایی که ترکیه برای گسترش صنعت گردشگری در این‌کشور انجام می‌دهد می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • بسترسازی برای مشارکت مردم در صنعت گردشگری
  • استفاده حداکثری از پتانسیل فرهنگ برای جذب گردشگر نسبت به آماده‌سازی افراد جامعه
  • ایجاد وب‌سایت‌های گردشگری متنوع و چند‌زبانه
  • شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های مناسب برای جاذبه‌ها و امکانات شهر‌ها
  • انتشار انواع کتاب‌های راهنمای گردشگری
  • ترجمه کتاب‌ها

7

  • ارائه راهنماهای مناسب برای گردشگری و بروشورهای تبلیغاتی به پنج زبان زنده دنیا
  • تبلیغ آداب‌ورسوم و فرهنگ خود
  • برگزاری جشن‌های خاص فرهنگی و فستیوال‌های بین‌المللی

همه این‌موارد باعث شده‌اند تا نظر مسافران و گردشگران به ترکیه و شهر‌های آن بیشتر جلب شود. ایرانی‌های بسیاری نیز برای دیدن برنامه‌ها و تماشای جاذبه‌های شهر‌های مختلف ترکیه، بلیط تهران استانبول می‌خرند و به شهر‌هایی مانند استانبول سفر می‌کنند. آشنایی با مواردی که در این‌مقاله توضیح می‌دهیم به مسافران کمک می‌کند تا بتوانند سفر بهتری داشته باشند و همچنین می‌توان از فرصت‌ها و آموزش‌های ترکیه برای شهر‌ها ایران نیز استفاده کرد.

سفر به ترکیه و شهر‌های آن

امروزه مسافران زیادی از نقاط مختلف جهان برای تفریح، کار و فعالیت‌های مختلف به شهر‌های زیبای ترکیه سفر می‌کنند. ایرانی‌های زیادی نیز در این‌موضوع سهیم هستند. آنتالیا، استانبول، آنکارا و ازمیر از مهم‌ترین شهر‌های ترکیه هستند که توانسته‌اند به‌خوبی نظر گردشگران را به خود جلب کنند.

البته برخی عوامل مانند کاهش ارزش پول ترکیه نیز باعث شد تا مسافران تمایل بیشتری برای سفر به این‌کشور داشته باشند. آلمان، روسیه، بلغارستان، بریتانیا و ایران از‌جمله کشور‌هایی هستند که از آن‌ها بیشترین مسافران به ترکیه سفر می‌کنند. اگر نگاهی به آمار‌‌های مسافران به ترکیه بیندازیم در سال‌های اخیر تعداد افرادی که به ترکیه و شهر‌های مختلف آن سفر می‌کنند از کشور‌هایی که گفتیم بیشتر شده است. اگر می‌خواهید بلیط استانبول به تهران بخرید، حتما نگاهی به این‌آمار‌ها داشته باشید. در سال 2016 حدود 1.6 میلیون ایرانی و در سال 2019 حدود 2.1 میلیون نفر از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها