کد خبر: 670986
تاریخ انتشار :

۸ مقصد مناسب برای تعطیلات بهمن

۸ مقصد مناسب برای تعطیلات بهمن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عاشقان سفر و تورهای مسافرتی این واقعیت را می‌دانند که طبیعت در هر فصل زیبایی‌های خاص خود را دارد. زمستان برای سفردوستان نیز فصل جذابی است. حتی سرمای سخت زمستان و روزهای برفی هم نمی‌تواند از سفر یک ماجراجوی واقعی طبیعت گرد ممانعت کند. تعطیلات زمستانی امسال در بهمن ماه اتفاق افتاده است. بنابراین در این مقاله از سفر ۸ مقصد مناسب برای سفر در تعطیلات بهمن معرفی خواهیم کرد.

 

۱) سفر به جزیره قشم در تعطیلات زمستانی

قشم یکی از بزرگ‌ترین جزایر باشکوه ایران است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جزیره قشم دارای آب و هوای گرم با رطوبت زیاد است اما در فصول مختلف دما متفاوت است. این موضوع باعث شده تا این جزیره در زمره خوش آب و هواترین مقاصد زمستانی ایران قرار گیرد. در تعطیلات بهمن نیازی نیست با لباس گرم به این جزیره بروید. به همین دلیل فرصت خوبی برای خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت و سفر به قشم است.

 در این بازه زمانی زیاد به سواحل قشم نزدیک نشوید، زیرا جزر و مد در زمستان بسیار زیاد است. یکی از دیدنی‌های قشم غار نمکی نام دارد که در ۹۰ کیلومتری قشم قرار دارد. نمک‌های این غار شبیه یخ هستند. ممکن است در برخی از قسمت‌های غار نمکی به چراغ قوه نیاز داشته باشید، زیرا غار کاملا تاریک است.

دره ستارگان یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق خاورمیانه است. این دره در ۵ کیلومتری جنوب قشم قرار دارد. گذشتگانی که در این منطقه زندگی می‌کردند معتقد بودند روزی ستاره‌ای از آسمان به جزیره افتاد و این صخره‌های عجیب را به وجود آورد. اگر از دوستداران تماشای کروکودیل‌ها هستید، می‌توانید از پارک کروکودیل در غرب جزیره قشم دیدن کنید.

۲) گذران روزهای زمستانی در جزیره کیش

خرید بلیط هواپیما کیش در تعطیلات بهمن همیشه اوج می‌گیرد. هوای مطبوع جزیره کیش در زمستان بدون گرمای آزاردهنده تابستان، گشت و گذار را برای بازدیدکنندگان جذاب می‌کند. جاذبه‌های گردشگری کیش به طبیعت زیبا محدود نمی‌شود.

در کیش هم می‌توانید آثار تاریخی پیدا کنید. شهر زیرزمینی کاریز یکی از جاذبه‌های تاریخی است که نباید از دست داد. شهری به وسعت ده هزار متر مربع که اکنون بخش‌هایی از آن بازسازی شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است. کشتی یونانی که از دیرباز نماد جزیره کیش بوده یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی این جزیره است. این کشتی در سال ۱۳۲۲ ساخته شد و به دلیل مه‌آلود بودن هوا و نبود فانوس دریایی در نزدیکی جزیره گیر کرد.

در فصل زمستان نمی‌توان تفریحات آبی و هیجان‌انگیز جزیره کیش را تجربه کرد. با خرید بلیط لحظه‌ آخری و دیدن جاذبه‌های جزیره در زمستان می توانید تفریح جذابی را تجربه کنید. علی‌الخصوص سر زدن به مکان‌های تاریخی جزیره.

۳) آب و هوای زمستانی جذاب در شیراز

شیراز در فصل زمستان گزینه خوبی برای دوستداران برف است. شما می‌توانید زمستانی خاطره‌انگیز را در کوه‌های برفی شهر شیراز تجربه کنید. از مناطق طبیعی شیراز می‌توان به پیست اسکی سپیدان و دریاچه برم فیروز اشاره کرد. تله کابین و پیست اسکی نزدیک آبشار زیبا و معروف مارگون باعث محبوبیت آن شده است. این مکان باعث جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی زیادی در فصل زمستان شده است.

دریاچه مهارلو در سروستان بی‌شک یکی از نقاط محسورکننده و زیبای ایران است. این دریاچه زیبا از اواسط زمستان تا بهار میزبان فلامینگوهای مهاجر است. رنگ قرمز دریاچه شما را شگفت‌زده خواهد کرد! در زمستان هوا خیلی سرد نیست و می‌توانید در حیاط‌های زیبای باغ‌های شیراز قدم بزنید. پس معطل نکنید و هرچه زودتر یکی از هتل‌های شیراز را رزرو کنید و در تعطیلات به این شهر سفر کنید. پس می توانید بلیط قطار تهران شیراز را تهیه کنید و در سریع ترین زمان به شیراز برسید.

8

۴) کوه‌های مریخی چابهار را در زمستان تماشا کنید!

چابهار یکی از جاهایی است که بازدید از آن را نباید از دست داد. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان قرار دارد، تنها بندر اقیانوسی ایران نیز است. اولین جاذبه‌ای که می‌توانید از آن دیدن کنید تالاب لیپار است. تالاب واقع در دره لیپار نیز تالاب صورتی نامیده می‌شود. این تالاب با رنگ صورتی خود منظره‌ای چشم‌نواز خلق کرده است. همچنین مکانی عالی برای کسانی است که عاشق تماشای پرنده‌ها یا برد واچینگ هستند.

یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز چابهار، کوه‌های مینیاتوری یا مریخی است. کنار هم قرار گرفتن دریا و کوه آن را شبیه به یک نقاشی می‌کند. شکل مخروطی و رنگ قرمز آن‌ها باعث شده این کوه‌ها به کوه‌های مریخی معروف شوند! جنگل‌های حرا، قلعه پرتغالی‌ها، سواحل صخره‌ای از دیدنی‌های چابهار هستند و شما عاشق این بندر خواهید شد.

9

۵) گشت و گذار در کوچه پس‌کوچه‌های یزد

اگر به دنبال گشت و گذار در یک شهر تاریخی به یادماندنی در تعطیلات بهمن هستید، هتل یزد را رزرو کنید. شهر یزد دارای آثار تاریخی و باستانی فراوانی است و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می‌شود. یکی از آثار تاریخی زیبای یزد در فصل زمستان، یخچال میبد است. این یخچال در پنجاه کیلومتری یزد در شهرستان میبد قرار دارد. از خشت و گل ساخته شده و قدمت آن به دوره صفویه می‌رسد.

مسجد یزد یکی دیگر از مکان‌های دیدنی یزد است که شاهکار مساجد ایرانی در گچ‌بری و کاشی‌کاری است. همچنین می‌توانید از باغ دولت‌آباد نیز دیدن کنید. درختان این باغ منظره دلپذیری را برای شما ایجاد می‌کنند و کل شهر یک مقصد زمستانی شگفت‌انگیز در ایران است.

۶) کویرگردی در زمستان را در کویر لوت تجربه کنید

کویر لوت منطقه وسیعی در جنوب شرقی ایران است که بین خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد. شاید فکر کنید که صحرا فقط گرمای سوزان دارد، اما این‌طور نیست. در واقع کویرها نیز مانند سایر نقاط زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارند. کویرها را می‌توان جزو بهترین مقاصد زمستانی دانست.

جاذبه‌هایی مانند کلوت شهداد، رودخانه کال شور و گندم بریان برای بازدید شما وجود دارد. باد در کویر آشکار به نظر می‌رسد، اما وجود آب کمی عجیب است! یکی از شگفتی‌های کویر لوت وجود رودخانه‌های دائمی و فصلی در آن است. کل شور مهم‌ترین رودخانه اینجاست که آب آن به دلیل عبور از کویر اسیدی است و دست زدن به آن خطرناک است. یکی از مناظر زیبا و منحصربه‌فرد، آسمان شب کویر است. شب‌های پرستاره، مناظر‌ شگفت‌انگیزی هستند که می‌توانند شما را شگفت‌زده کنند.

کلام آخر

زمستان نیز مانند سایر فصل‌های زیبا و متنوع ایران، فصلی بسیار جذاب و فوق‌العاده برای سفر است. شما در این فصل می‌توانید به نقاطی از ایران که در فصل گرما و تابستان بسیار گرم است، سفر کنید. هوای این مناطق در فصل زمستان بعضا معتدل و دلنشین می‌شود و شما می‌توانید از آفتاب مطبوع آن لذت ببرید. تعطیلات بهمن، یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفر و رزرو تور لحظه آخری است. بهتر است تا دیر نشده شما هم برای گذراندن اوقات فراغت، بازیابی روحیه و رفع خستگی بلیط خود را رزرو کنید. در این مقاله از سفرمارکت ۸ مقصد پرطرفدار را در تعطیلات بهمن را به شما معرفی کردیم. با سفرمارکت سفری آسان و لذت‌بخش داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها