کد خبر: 671811
تاریخ انتشار :

آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

با اینکه سرمایه گذاری در بیت کوین طرفدارن بسیار زیادی در سطح دنیا دارد اما برای این پرسش که کدام ارز دیجیتال ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارد به طور قطع نمی‌توان پاسخ مشخصی ارائه داد. بهر حال میزان تحمل ریسک پذیری در هر شخص متفاوت است. این موضوع به اهداف فرد از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و ترجیحات او نیز بستگی دارد. شما به عنوان یک سرمایه گذار در بازار ارز دیجیتال در صورت کاهش ارزش کوین خود، چقدر‌‌‌‌‌ می‌توانید از بین رفتن بخشی از سرمایه خود را بپذیرید؟ هدف شما از سرمایه گذاری در این بازار پر فراز و نشیب سود است یا‌‌‌‌‌ می‌خواهید با آن بخشی از هزینه‌‌‌‌های خود را جبران کنید؟ آیا فقط دنبال کسب درآمد و منافع اقتصادی هستید و یا به پروژه‌‌‌‌های تاثیر گذار زیست محیطی و اجتماعی هم فکر‌‌‌‌‌ می‌کنید؟ با همه این تفاسیر یک پیشنهاد آسان و عالی از سوی کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال برای ورود به این بازار، انتخاب سلطان بی‌رقیب ارزها یعنی بیت کوین است. با ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ایکس پی اکسچنج همراه شوید تا ببینیم آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر؟

آیا بیت کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی پول الکترونیکی با ویژگی های عدم تمرکز و بدون نیاز به فرآیند چاپ برای انتقال پول به هر نقطه ای از دنیا یا خرید کالا و خدمات مختلف است. اولین ارز دیجیتال در دنیای پسا‌اینترنت بیت کوین بود که با نام اختصاری BTC در بازار ارز دیجیتال معامله‌‌‌‌‌ می‌شود.

سرمایه گذاری در این حوزه مزایای زیادی دارد. در حال حاضر حداکثر عرضه بیت کوین حدود ۲۱ میلیون واحد در نظر گرفته شده است که به نوعی تضمین کننده رویکرد ضد تورمی این ارز دیجیتال در برابر نوسان قیمت‌‌‌‌‌ها به شمار‌‌‌‌‌ می‌رود.

روشهای سرمایه گذاری ارز بیت کوین

بیت کوین ارزشمندترین ارز دیجیتال است که در حال حاضر در بازار کریپتوکارنسی‌‌‌‌‌ها حداکثر حجم سرمایه را به خود اختصاص داده است. این ارز محبوب از ۱۲ سال پیش تا به امروز با لیدری بازار کریپتوکارنسی‌‌‌‌‌ها جایگاه خوبی در نزد سرمایه گذران به دست آورده است. برای اینکه بدانیم آیا سرمایه گذاری در بازار بیت کوین ارزش دارد یا خیر باید اطلاعات خود را درباره نقش این ارز دیجیتال و تاثیر آن بر روی ارزهای دیگر بررسی کنیم.

سرمایه گذاری در بخش بیت کوین به روش‌‌‌‌های مختلفی انجام‌‌‌‌‌ می‌شود که هر کدام شرایط، مزایا و معایب خود را دارد از جمله:

 خرید بیت کوین

 ساده ترین و بهترین راه سرمایه گذاری در بیت کوین خرید این پول اینترنتی است. با خرید بیت کوین دارایی شما در یک آدرس بر روی شبکه بلاک چین یا همان کیف پول ذخیره‌‌‌‌‌ می‌شود و این فقط شمایید که مالک واقعی دارایی‌‌‌‌‌ها و موجودی کیف پول خود هستید. پس تا زمانی که نخواهید هیچ کس نمی‌تواند بیت کوین شما را خرج کند.

 استخراج بیت کوین

یکی دیگر از روش‌‌‌‌های سرمایه گذاری در بیت کوین استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه‌‌‌‌های خاصی به نام ماینر است. سرمایه گذاران پس از راه اندازی این دستگاه‌‌‌‌‌ها در عملیات پردازش تراکنش‌‌‌‌‌ها شرکت‌‌‌‌‌ می‌کنند و از شبکه بلاک چین به صورت بیت کوین پاداش دریافت‌‌‌‌‌ می‌نمایند. میزان سود و درآمد در این روش به تعداد دستگاه‌‌‌‌‌ها و قدرت پردازش هر کدام بستگی دارد.

ترید بیت کوین

یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری در بیت کوین خرید و فروش و ترید این ارز دیجیتال است. در این روش سرمایه گذاران با سیاست و استراتژی‌‌‌‌های خاص سعی‌‌‌‌‌ می‌کنند با رصد نمودار قیمت و پیگیری اخبار بازار، سود خود را از نوسانات قیمت دریافت کنند. برای کسب سود در این روش داشتن تجربه و دانش کافی شرط مهمی است که البته نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی نیز دارد.

 

معایب سرمایه گذاری در بیت کوین

قیمت‌‌‌‌های چالش برانگیز این رمزارز پرطرفدار به سرمایه گذاران فرصت‌‌‌‌های خوبی برای کسب سودهای باورنکردنی‌‌‌‌‌ می‌دهد. علاوه بر این که بیت کوین پذیرفته شده‎ترین و بهترین رمز برای پرداخت است. با این حال نمی توان از معایب سرمایه گذاری در بیت کوین نیز چشم پوشی کرد.

  • یکی از معایب این ارز دیجیتال مربوط به زیرساخت بلاکچین آن است؛ به طوری که اگر از نرخ ۷ تراکنش در ثانیه بیشتر شود روند کندی پیدا‌‌‌‌‌ می‌کند. در حالی که برخی شبکه‌‌‌‌‌ها مانند شبکه پرداخت ویزا حدود ۱۷۰۰ تراکنش را در ثانیه پردازش‌‌‌‌‌ می‌کند.
  • یکی دیگر از معایب ارز دیجیتال بیت کوین اتفاقاً معروفیت و محبوبیت آن است. در واقع محبوبیت این ارز نگاه هکرها را برای سواستفاده و کلاهبرداری به سمت خود کشانده است.

2

 ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر است؟

اگر‌‌‌‌‌ می‌خواهید بدانید ارزش سرمایه گذاری در بیت کوین چقدر است باید بتوانید ریسک ورود به این بازار را نیز ارزیابی کنید و درک درستی از مخاطره آمیز بودن آن داشته باشید. در حال حاضر نوسانات شدید در بازار ارز یکی از مهمترین ریسک‌‌‌‌های سرمایه گذاری در بیت کوین است. از دیگر خطرات سرمایه گذاری در این بازار‌‌‌‌‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قانون گذاری در حوزه بیت کوین

ایجاد قانون و مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها، بخش مهمی از ریسک این بازار را در بر‌‌‌‌‌ می‌گیرد. برخی دولت‌‌‌‌‌ها هنوز تصمیم قطعی و مشخصی درباره حوزه فناوری‌‌‌‌های مختلف از جمله بازار رمز ارزها اتخاذ نکرده‌اند. حتی صرافی‌‌‌‌‌ها در برخی از کشورها تا به امروز اجازه فعالیت در این زمینه را ندارند.

 

امکان هک صرافی‌‌‌‌های ارز دیجیتال و کلاهبرداری از کیف پول‌‌‌‌های دیجیتال

بدترین و خطرناک ترین ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین احتمال هک شدن صرافی و نرم افزار کیف پول سرمایه گذار است. هر صرافی موجودی کاربران خود را در سیستمی تحت عنوان کیف پول نگهداری‌‌‌‌‌ می‌کند. امکان خرج کردن موجودی این کیف پول فقط توسط سرمایه گذار امکان پذیر است اما اگر هکر‌‌‌‌‌ها راه نفوذی برای دسترسی به کلید خصوصی کیف پول‌‌‌‌های یک صرافی پیدا کنند تمام دارایی‌‌‌‌های آن را به باد‌‌‌‌‌ می‌دهند. به همین دلیل یک موضوع بسیار مهم برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین مراجعه به صرافی‌‌‌‌های معتبر و با پشتیبانی قوی برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال است.

 

سودهای باورنکردنی یا ضررهای جبران ناپذیر؟!

با توجه به مطالب بالا در نظر داشته باشید که هیچ فعالیت اقتصادی بدون ریسک نیست اما میزان خطرپذیری در هر معامله ای متفاوت است. حتی ممکن است در یک بازار تمام دارایی اولیه سرمایه گذار در کوتاه ترین زمان ممکن از بین برود. هر چند سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی‌‌‌‌‌ها نیز ریسک زیادی به همراه دارد اما این نکته را فراموش نکنید که وقتی پای ریسک و خطر بیشتر در میان باشد احتمال سودهای کلان نیز وجود دارد. آنچه مهم است شناخت درست بازار پر ریسک سرمایه‌گذاری بیت کوین است که لزوم کسب دانش و آگاهی در این زمینه را روشن‌‌‌‌‌ می‌کند.

3

نکات کلیدی برای سرمایه گذاری در بیت کوین

قبل از ورود به حوزه سرمایه گذاری در بیت کوین با ماهیت و چیستی آن آشنا شوید و طرز کار با شبکه بیت کوین را بیاموزید. بسیار مهم است که برای فعالیت موثر و سودآور در این بازار طرز کار شبکه بیت کوین، محتویات بلاک ها، حجم و سیستم رمزنگاری بلاک و مفاهیمی چون سختی شبکه بیت کوین را بشناسید و درباره آن اطلاعات خود را کامل کنید. مطمئناً شناخت شما نسبت به فناوری بلاکچین و شبکه بیت کوین قدم‌هایتان را به سوی آینده ای پرسود در بازار ارزهای دیجیتال سوق‌‌‌‌‌ می‌دهد. در همین راستا به شما توصیه‌‌‌‌‌ می‌کنیم نکات زیر را در نظر داشته باشید.

·چرخه‌‌‌‌های قیمت بیت کوین را بررسی کنید.

بر اثر هاوینگ که هر چهار سال یکبار رخ‌‌‌‌‌ می‌دهد میزان پاداش اختصاص داده شده به ماینر‌‌‌‌‌ها در ازای استخراج هر بلاک نصف‌‌‌‌‌ می‌شود. به همین دلیل سرعت تولید سکه‌‌‌‌های جدید کاهش و در نتیجه قیمت هر واحد بیت کوین بالا‌‌‌‌‌ می‌رود. در طول سال‌‌‌‌های گذشته ۳ بار این اتفاق افتاده است اما بعد از گذشت حدود ۱۰ الی ۱۴ ماه از هر هاوینگ قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی داشته است.

·درک صحیحی از روابط بیت کوین و آلت بیت کوین‌‌‌‌‌ها داشته باشید.

بیت کوین و آلت بیت کوین بخش‌‌‌‌های اصلی و مهم بازار کریپتوکارنسی‌‌‌‌‌ها را تشکیل‌‌‌‌‌ می‌دهد. آلت کوین متشکل از چند هزار رمز ارز است که به مرور رشد کرده اند و هر کدام سهمی از بازار کریپتوکارنسی‌‌‌‌‌ها را به دست آورده اند. در ابتدا بیت کوین تسلط صددرصدی بر بازار کریپتوکارنسی‌‌‌‌‌ها داشت اما با رشد آلت کوین‌‌‌‌‌ها این میزان به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد.

با این حال هنوز هم بیت کوین به صورت تمام قد در برابر سایر رمزارزها ایستاده است و پادشاهی‌‌‌‌‌ می‌کند. به شما پیشنهاد‌‌‌‌‌ می‌کنیم برای درک بیشتر ارزش سرمایه گذاری در بازار بیت کوین روابط قیمت بیت کوین و قیمت آلت‌‌‌‌‌ بیت کوین‌‌‌‌‌ها را بررسی کنید. تکمیل اطلاعات شما در این زمینه کمک‌‌‌‌‌ می‌کند تصمیم گیری‌‌‌‌های اقتصادی درستی در بازار رمزارزها بگیرید.

·ابزارهای بازار بیت کوین را بشناسید.

یکی از لازمه‌های سرمایه گذاری در بازار بیت کوین تسلط کافی بر ابزارهای این بازار از جمله پنل کاربری رمزارز صرافی، نرم افزار کیف پول و چگونگی ارسال و دریافت تراکنش‌‌‌‌‌ها است. مطمئنا شما هم وقتی به یک بانک مراجعه می‌کنید اگر نتوانید فرم اداری را به درستی پر کنید هرگز نمی توانید کاری از پیش ببرید. همانطور که متصدیان بانک به شما کمک می‌کنند تا این روند برای شما آسان تر شود در حوزه ارزهای دیجیتال نیز از صرافی‌‌‌‌های معتبر راهنمایی بگیرید و به مرور زمان خودتان قدرت انجام معاملات و ثبت تراکنش را پیدا کنید.

·بهترین روش سرمایه گذاری در بیت کوین را انتخاب کنید.

بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال و محبوب ترین پروژه کریپتویی است که نظر خیلی از سرمایه گذاران را با وجود ریسک بالا در سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است. دارایی بیت کوین فقط از طریق آدرس‌‌‌‌های شبکه بر روی بستر بلاک چین ذخیره‌‌‌‌‌ می‌شود و انتقال پیدا‌‌‌‌‌ می‌کند. نوسانات قیمت بیت کوین اصلی‌ترین دلیل ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه است. اگر شما هم‌‌‌‌‌ می‌خواهید در حوزه بیت کوین سرمایه گذاری کنید گزینه‌های مختلفی دارید. می‌توانید بیت کوین بخرید، آن را استخراج کنید یا مشغول ترید بیت کوین شوید.

در حال حاضر افراد و سازمان‌‌‌‌های زیادی در حال ورود به این بازار جذاب و هیجان انگیز هستند. شما نیز برای سرمایه گذاری پرسود در این بازار باید آموزش لازم را ببینید و با توجه به ریسک و ارزش سرمایه گذاری در بیت کوین فعالیت خود را در این زمینه شروع کنید.

 

با ایکس پی اکسچنج بدون واسطه معامله کنید.

ما در این مطلب از سایت صرافی ارز دیجیتال ایکس پی اکسچنج با آدرس اینترنتی xpayex.com به بررسی موضوع ارزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین پرداختیم. همانطور که عنوان شد یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در ارز بیت کوین شفافیت، آزادی عمل و بازدهی مطلوب این کلاس دارایی است. به هر حال سرمایه‌گذاری در بخش‌‌‌‌های مختلف ارز دیجیتال هم مانند هر مدل سرمایه‌گذاری دیگری تهدیدها و خطرات مربوط به خود را دارد. اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم که آیا سرمایه گذاری در بیت کوین ارزش دارد یا خیر پاسخ این است که همه چیز به ریسک پذیری، ترجیحات و رفتار اقتصادی خود شمابستگی دارد. همیشه پرسود باشید!

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها