کد خبر: 672799
تاریخ انتشار :

بررسی راهنمای سفر به شهر ساحلی کوش آداسی

بررسی راهنمای سفر به شهر ساحلی کوش آداسی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کوش آداسی یکی از شهرهای زیبای ترکیه بوده که مورد توجه ایرانیان نیز قرار گرفته است. با رزرو تور کوش آداسی نوروز، می‌توانید لحظات خاطره‌انگیزی را برای ایام نوروز خود به وجود آورید. اما چه اطلاعاتی راجع به این شهر دارید؟ هنگام سفر به این شهر چه نکات مهمی وجود دارد که قبل از سفر باید بدانید؟ در این مقاله قصد داریم راجع به این شهر بیشتر صحبت کرده و راهنمای جامعی برای سفر به کوش آداسی ارائه دهیم. اگر شما هم قصد دارید با تور لحظه آخری کوش آداسی به ترکیه سفر کنید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

گذری کوتاه به کوش آداسی

همانطور که گفتیم کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شود. این شهر در کنار دریای اژه و در بخش غربی ترکیه قرار دارد. این شهر توریستی یکی از شهرهای پر درآمد کشور ترکیه محسوب می‌شود که منبع اصلی درآمد آن هم از طریق جذب توریست است. یکی از بزرگترین شهرهای کشور ترکیه به نام ازمیر، در فاصله 90 کیلومتری کوش آداسی قرار دارد. بنابراین اگر قصد سفر از کوش آداسی به ازمیر را داشته باشید، نیازی به طی فاصله زیادی نخواهید داشت.

 حدودا 3 هزار سال قبل از میلاد، شهر کوش آداسی با مهاجرانی از فلات مرکزی، شکل گرفت. آب و هوای مطلوب همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی که در این شهر وجود دارد، آن را به مقصد محبوبی برای مسافران تبدیل کرده است. یک جزیره یونانی زیبا به نام ساموس نیز در نزدیکی کوش آداسی قرار گرفته است. با کمک قایق‌های موتوری می‌توانید به این جزیره رفته و از طبیعت آن لذت ببرید. شما می‌توانید تور کوش آداسی نوروز را از آژانس هواپیمایی آریاک رزرو کرده و به تمامی نقاط جذاب این شهر سر بزنید. در ادامه راجع به اماکن دیدنی شهر و ویژگی‌های هر کدام توضیح خواهیم داد.

معنای لغوی کوش آداسی

برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که معنی کلمه کوش آداسی چیست؟ این سوال به ویژه برای کسانی که با زبان ترکی آشنایی ندارند، پیش می‌آید. این واژه اصالت ترکی داشته و در این زبان به معنی جزیره پرندگان است. دلیل این نامگذاری هم حضور یک جزیره کوچک در نزدیکی شهر کوش آداسی است که با نام جزیره کبوتر مشهور است. در این جزیره در طی سالیان متمادی پرندگان و کبوترهای متعددی زندگی می‌کردند. همین امر موجب شده تا نام کوش آداسی برای شهر انتخاب شود.

چه زمانی به کوش آداسی سفر کنیم؟

تور کوش آداسی یکی از محبوب‌ترین تورها در آژانس هواپیمایی آریاک است. اما لازم است تا بهترین زمان سفر به کوش آداسی را بدانید تا لحظات بهتری را تجربه کنید. به دلیل وجود جاذبه‌های مختلف، این شهر انتخاب مسافران در تمامی فصول است. اما معمولا تابستان و نوروز به عنوان بهترین زمان برای سفر به کوش اداسی هستند.

 

سواحل کوش آداسی

 

 

چه جاذبه‌های گردشگری در کوش آداسی وجود دارد؟

این شهر یک شهر تاریخی با آب و هوایی بسیار معتدل است. در کنار سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانید در برنامه بازدید خود قرار دارید. اما اگر می‌خواهید مشهورترین جاذبه‌های شهر را بشناسید تا در تور کوش آداسی نوروز به آنجا بروید، در ادامه لیستی از این جاذبه‌ها معرفی خواهیم کرد.

غارکاجارا

این غار در حال حال غیر فعال است اما همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها در تور کوش آداسی نوروز محسوب می‌شود. اگر به محیط داخل غار خوب نگاه کنید، متوجه می‌شوید که سنگ قطره‌های زیادی در غار وجود دارد که حاصل قطرات آبیست که از سقف چکه می‌کند. علاوه بر این استخرها و حوضچه‌های کوچکی که در داخل غار وجود دارند نیز از دیگر جاذبه‌های طبیعی آن هستند. هنگام پیشروی در غار متوجه خواهید شد که هر چه جلوتر بروید، میزان رطوبت نسبی هوا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

شهر تاریخی افسوس

اگر قصد رزرو تور لحظه آخری کوش آداسی را داشته و برای گشت و گذار در شهر محدودیت زمانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به شهر تاریخی افسوس سر بزنید. این شهر در واقع آثار باقی مانده از شهر آناتولی باستانی است. مطابق آنچه در تاریخ آورده شده است، احتمالا انجیل یوحنا نیز در این شهر نگارش شده باشد. علاوه بر این بسیاری معتقدند این شهر محل سکونت اصحاب کهف نیز بوده است. در واقع غاری که اصحاب کهف در آن به خواب رفته‌اند احتمالا در نزدیکی این شهر قرار دارد. آثار تاریخی زیادی از دوره‌های مختلف زمانی در افسوس دیده شده و باستان شناسان قدمت این شهر را مربوط به شش هزار سال قبل از میلاد می‌دانند.

جزیره کبوتر

همانطور که در قسمت‌های قبل هم اشاره کردیم، نام کوش آداسی از این جزیره گرفته شده است. جزیره کبوتر که با نام جزیره پرنده نیز مشهور بوده دارای مناظر حیرت‌انگیزی است. در این جزیره شما می‌توانید از موزه قصر بزرگ دیدن کرده و آثار مختلفی را ببینید. بنابراین اگر تور کوش آداسی نوروز را انتخاب کردید، سفر به جزیره کبوتر را فراموش نکنید.

بازدید از شهر باستانی پرین

شهر باستانی پرین تقریبا 40 کیلومتر تا کوش آداسی فاصله دارد. این شهر با نام هلنیستیک پرین مشهور بوده و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از این مکان بازدید می‌کنند. در گذشته این شهر به عنوان یک بندر تجاری مهم شناخته می‌شده و داد و ستدهای مهمی در آن صورت می‌گرفته است. گفته می‌شود قدمت شهر پرین مربوط به سیصد سال قبل از میلاد است.

 

مشهور‌ترین مراکز خرید کوش آداسی کدامند؟

قطعا هنگام سفر با تور کوش آداسی نوروز، به خرید کردن نیز احتیاج خواهید داشت. در این شهر می‌توانید انواع فروشگاه‌های بزرگ و کوچک همراه با کالاهای متنوعی را بیابید. تفاوتی ندارد که به دنبال جواهرات هستید یا به دنبال فرش‌های دستباف و یا پوشاک، بهر حال هرچیزی را در کوش آداسی می‌توانید پیدا کنید.

اگر به دنبال مرکز خریدی بزرگ هستید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار بزرگ کوش آداسی سر بزنید. این بازار بیشتر از هزار مغازه با کالاهای مختلف شامل فرش، طلا، چرم، انواع البسه و... را دارد. به غیر از این، در شهر دو بازار مشهور دیگر نیز به نام‌های اورینت بازار و بازار کوش آداسی وجود دارند. پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر قصد خرید اقلام زیادی را ندارید هم به این بازارها سر بزنید. زیرا محوطه بزرگ بازار و اقلام مختلف شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

این سه بازار که نام برده شد، از جمله بازارهای قدیمی شهر هستند. اما اگر در تور کوش آداسی نوروز به دنبال بازار بزرگتری هستید، می‌توانید به مرکز شهر یا نزدیکی ساحل بروید. بازارهای موجود در این مناطق مدرن‌تر بوده و برای خرید سوغاتی می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. سوغاتی‌های محبوب این شهر هم شامل قالیچه‌های ترکی، زیورآلات، ژاکت‌های چرم و البسه ترک هستند.

 

راهنمای جامع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

یکی دیگر از مواردی که در تور کوش آداسی نوروز به آن نیاز پیدا خواهید کرد، وسایل حمل و نقل عمومی هستند. در این شهر انواع وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی، مینی بوس و... وجود دارند.

اگر قصد دارید از تاکسی استفاده کنید، باید بدانید که ورودی تاکسی 4 لیر به ازای هر نفر است. اما از ساعت دوازده ظهر تا 6 عصر کلیه تاکسی‌ها کرایه را دو برابر حساب خواهند کرد. علاوه بر ورودی با توجه به میزان مسافت شما، حدود 3/5 لیر در ازای هر کیلومتر به کرایه شما اضافه می‌شود.

هزینه استفاده از اتوبوس بسیار کمتر بوده و برای یک بلیط تک نفره تنها کافیست دو لیر پرداخت کنید. به همین دلیل بسیاری از مسافران در تور کوش آداسی نوروز ترجیح می‌دهند از اتوبوس برای جا به جایی استفاده کنند.

هتل های ساحلی کوش آداسی

 

 

 

کدام هتل را برای اقامت انتخاب کنم؟

اگر به دنبال اقامتگاه مناسبی برای تور کوش آداسی نوروز هستید، باید بگوییم که گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. شما می‌توانید از هتل‌های ارزان قیمت سه ستاره تا هتل‌های 5 ستاره لوکس را انتخاب کنید. هتل‌هایی چون کوستور کلاب هالیدی ویلیج، توسان بیچ ریزورت، سی لایت، هتل ویستا هیل، فانتزی،  و سور ملی از جمله مشهورترین هتل‌های 5 ستاره کوش آداسی هستند. اما ممکن است به دلیل 5 ستاره بودن هزینه اقامت در آن‌ها کمی بالا باشد. بنابراین می‌توانید از هتل‌های ارزان قیمت‌تری مانند هتل افسیا هالیدی بیچ کلاب، باتیهان، گرند بلو، اسکای اینترنشنال، امری هالیدی ریزورت استفاده کنید.

 

راهنمای سفارش غذا

هنگام گشت و گذار در شهر با رستوران‌ها و کافه‌های متعددی روبرو خواهید شد. اما مهم‌ترین نکته برای انتخاب رستوران، نوع سلیقه شماست. چه غذایی را بیشتر می‌پسندید؟ معمولا غذاهای بین المللی و محلی متعددی را می‌توانید در رستوران‌های شهر بیابید.

اگر به دنبال غذای محلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در تور کوش آداسی نوروز حتما کباب ترکی را امتحان کنید. به طور کلی طعم کباب ترکی محلی در ترکیه با مزه آن در ایران کاملا متفاوت خواهد بود. پس این غذا را در اولین فرصت امتحان کنید. البته می‌توانید انواع کباب‌ها شامل اسکندر کباب، دونر کباب، ساچ کباب، آدانا کباب و... را نیز امتحان کنید. طعم تمامی کباب‌های ذکر شده متفاوت و بسیار لذیذ است.

 

اما غذاهای محلی ترکیه تنها محدود به کباب نیست و دسرها و غذاهای مختلف دیگری را در این کشور می‌توانید بیابید. انواع بورک‌های خوش‌مزه، کنفه، سیمیت، باسلوق، نان و ماهی، باقلوا، لاهماجون، پیده، کوفته و... از جمله دیگر غذاها و دسرهای مشهور ترکیه هستند.

اگر از طرفداران غذاهای محلی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به محله کاله ایچی بزنید. این محله در بخش قدیمی شهر بوده و رستوران‌های محلی متعدد با غذاهای سنتی مختلفی دارد. اما اگر از طرفداران غذاهای رستوران‌های لوکس هستید، بهتر است به رستوران‌هایی چون آناتولیا، سارای، گلدن بویز، پلنت یوکا، ددم کی، پالم و چیز ماوریس یوسان مراجعه کنید. معمولا در رستوران‌های ارزان قیمت غذا حدود 15 لیر، در رستوران‌های سطح متوسط نیز حدود 50 لیر خواهد بود. بنابراین با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید مورد مناسبی را برگزینید.

کلام آخر

آیا شما هم قصد رزرو تور کوش آداسی نوروز را دارید؟ تصمیم دارید به چه نقاطی از شهر بروید و از چه اماکنی بازدید کنید؟ در این مقاله به تفصیل راجع به شهر کوش آداسی، اماکن تاریخی، رستوران‌ها، هتل‌ها، آب و هوا، بهترین فصل برای سفر، وسایل حمل و نقل عمومی و... صحبت کردیم. با خواندن این مقاله می‌توانید یک سفر بدون دردسر و راحت به این شهر داشته باشید. جواب هر سوالی راجع به این شهر و هر چالش احتمالی را در این مقاله می‌توانید پیدا کنید. در آژانس هواپیمایی آریاک می‌توانید مقرون به صرفه‌ترین تورها از جمله تور کوش آداسی را رزرو کرده و خاطرات خوشی از سفر را برای خود رقم بزنید. آریاک سفر، با عرضه بهترین خدمات، همواره سعی در جلب رضایت مشتریان خود دارد. با خرید تورهای مسافرتی به شهرهای داخلی و خارجی، تجربه شیرینی برای شما رقم می‌زنیم. مطمئن باشید که با یک بار امتحان، برای همیشه مشتری این آژانس خواهید شد. برای خرید بلیط، رزرو تور و رزرو هتل از طریق سایت اقدام کنید. به منظر کسب خدمات بیشتر نیز با کارشناسان حاضر در آریاک سفر در ارتباط باشید.

منبع: آژانس مسافرتی آریاک سفر|www.aryaktravel.com

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها