کد خبر: 673221
تاریخ انتشار :

شرایط اسباب کشی در عید نوروز 1402 + معرفی شرکت باربری

شرایط اسباب کشی در عید نوروز 1402 + معرفی شرکت باربری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیا از شرایط اسباب کشی در عید نوروز 1402 مطلع هستید؟ اسباب کشی در این ایام بیشتر از سایر فصل‌ها است اما به دلیل تداخل با نوروز، محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است. در این مطلب این شرایط را بررسی می‌کنیم. همچنین به بررسی نکات مهمی برای باربری اثاث منزل و داشتن تجربه بهتر از اسباب کشی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

مهم‌ترین شرط برای اسباب کشی در عید نوروز 1402

اسفند و اوایل فروردین، زمان‌هایی از سال هستند که بیشترین جابه‌جایی و حمل اثاث در آنها انجام می‌شود. اگر وسایل خود را در اسفند جابه‌جا کنید هیچ محدودیتی ندارید اما در مورد عید نوروز به این صورت نیست. چرا که اسباب کشی در طول تعطیلات نوروز یعنی از 29 اسفند تا 15 فروردین، ممنوع شده است، مگر آنکه مجوز بگیرید.

دلیل این ممنوعیت، به خلوت‌شدن شهرها در طول تعطیلات و ایجاد شرایط مناسب برای افزایش سرقت به بهانه اسباب کشی مربوط می‌شود. سارقان از خلوت‌شدن شهر و خانه‌ها، سوءاستفاده کرده و فرصت را برای سرقت، غنیمت می‌شمارند. باتوجه‌به این موضوع، ممنوع شدن اسباب کشی که یکی از شرایط اسباب کشی در عید نوروز 1402 است، طرح خوبی به نظر می‌رسد. اما خب گاهی شرایط برای بعضی از مستأجرها، صاحبان املاک و... به صورتی است که باید در طول تعطیلات نوروز، اسباب کشی کنند. در این حالت این افراد چطور با وجود ممنوعیت می‌توانند اسباب و اثاث خود را جابه‌جا کنند؟

گرفتن مجوز اسباب کشی در نوروز

با اینکه اسباب کشی در نوروز ممنوع شده اما شرایط برای افرادی که مجبور به اسباب کشی در این ایام هستند، فراهم شده است. برای این کار باید به کلانتری محله خود مراجعه کنید و مجوز بگیرید. در کلانتری فرم‌هایی به شما داده می‌شود تا اطلاعاتی مثل آدرس مبدأ و مقصد اسباب کشی را در آن وارد کنید. بعد از درخواست برای مجوز اسباب کشی، یک مأمور پلیس در محل حاضر می‌شود تا صحت اطلاعات و مالکیت وسایل را بسنجد. با این مجوز به‌راحتی می‌توانید اثاث خود را در سطح شهر جابه‌جا کنید. درصورتی‌که بدون گرفتن مجوز، اقدام به اسباب کشی کنید خودروی حامل وسایل، توقیف می‌شود.

نکات مهم که برای اسباب کشی در عید نوروز باید در نظر بگیرید

اسباب کشی در اسفند و اوایل بهار به دلیل تداخل با نوروز، حساس‌تر و مهم‌تر از سایر فصل‌ها است. گرفتن مجوز یکی از شرایط اسباب کشی در عید نوروز بود اما موارد مهم دیگری هم برای توجه وجود دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

حمل اثاثیه منزل

فراهم‌کردن لوازم مورد نیاز برای اسباب کشی

برای بسته‌بندی وسایل خود شامل لباس، مبلمان، ظروف، کتاب و... به لوازم و تجهیزات مخصوص بسته‌بندی اثاثیه منزل نیاز دارید. تجهیزاتی مثل کارتن، چسب، نایلون حباب‌دار، نایلکس و... که برای بسته‌بندی امن وسایل از آنها استفاده کنید. چند روز قبل از شروع بسته‌بندی و اسباب کشی بهتر است به دنبال تهیه این لوازم باشید. چرا که در این فصل به دلیل آمار بالای اسباب کشی، شاید تهیه برخی از این لوازم آسان نباشد یا بیشتر طول بکشد. از طرفی با شروع تعطیلات نوروز و بسته‌شدن بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر، خرید تجهیزات بسته‌بندی، مشکل‌تر هم می‌شود.

شروع روند بسته‌بندی قبل از روز اسباب کشی

بهتر است بسته‌بندی وسایل را به روزهای آخر اسباب کشی، موکول نکنید. از یک یا دو هفته قبل‌تر، لوازمی که استفاده کمتری دارند مثل لباس، ظروف، لوازم دکوری و... را بسته‌بندی کنید. این کار از دو جهت مزیت دارد. اول اینکه با آسودگی و بدون عجله لوازم را بسته‌بندی می‌کنید و این یعنی بسته‌بندی بهتر و محکم‌تر و مورد دوم اینکه به دلیل تأخیر در اتمام بسته‌بندی، ماشین باربری را از دست نمی‌دهید. چون در این ایام، به دلیل زیاد بودن اسباب کشی، رزرو ماشین‌های باربری هم بیشتر می‌شود.

اطمینان از ارائه خدمات توسط شرکت باربری در عید نوروز

شرکت‌های باربری، انتخاب اول بسیاری از افراد برای اسباب کشی هستند. این شرکت‌ها همه خدمات مربوط به اسباب کشی از صفر تا صد را انجام می‌دهند. از طرفی بر روش‌های اصولی بسته‌بندی و بارگیری مسلط هستند. اگر می‌خواهید اسباب کشی منزل یا محل کار خود در عید نوروز را به باربری بسپارید، باید از خدمات‌دهی باربری در این ایام مطمئن شوید. طبیعی است که برخی باربری‌ها در ایام نوروز، تعطیل باشند و خدماتی ارائه ندهند. اگر از قبل از این موضوع مطلع نباشید، نمی‌توانید به‌موقع اسباب کشی کنید.

رزرو ماشین باربری در زمان مناسب

نکته دیگری که در مورد اسباب کشی در عید نوروز باید در نظر داشت، رزرو به‌موقع ماشین باربری است. باید در زمان مناسب برای رزرو ماشین باربری اقدام کنید، تا خیالتان از بابت اسباب کشی به‌موقع، آسوده باشد. این کار را به روزهای آخر اسباب کشی موکول نکنید. در مورد بسته‌بندی وسایل توسط شرکت باربری هم این نکته را در نظر بگیرید.

اسباب کشی

دقت در انتخاب بهترین باربری

شاید شما هم مثل بسیاری از افراد، اسباب کشی خود را به شرکت باربری می‌سپارید. شرکت‌های باربری به کمک افرادی می‌شتابند که به دلیل مشغله یا حرفه‌ای نبودن در بسته‌بندی، بارگیری و چیدمان وسایل، قادر نیستند به‌تنهایی اسباب کشی کنند. اما خب کیفیت خدماتی که همه باربری‌ها دارند، در یک سطح نیست. در ادامه چند نکته مهم برای انتخاب بهترین باربری را بیان می‌کنیم.

  • از طریق جستجو در اینترنت، در مورد شرکت باربری مورد نظر تحقیق کنید.
  • باربری‌های باسابقه و باتجربه، خدمات بهتری ارائه می‌دهند.
  • در مورد نحوه محاسبه قیمت اسباب کشی توسط شرکت باربری، تحقیق کنید. بعضی از باربری‌ها از فرمول ثابتی استفاده می‌کنند یا اینکه قیمت را قبل از اسباب کشی اعلام می‌کنند.
  • ببینید که شرکت باربری چه خدماتی ارائه می‌دهد. در حال حاضر بسته‌بندی، چیدمان و خدمات فنی جزو خدمات مهم و پرطرف‌دار باربری‌ها است.

سخن نهایی

اگر شرایط به صورتی بود که باید در عید نوروز اسباب کشی کنید باید مجوز لازم را از کلانتری بگیرید. این یکی از مهم‌ترین شرایط اسباب کشی در عید نوروز 1402 است. رزرو ماشین و تیم بسته‌بندی هم باید به‌موقع انجام شود تا قادر به اسباب کشی در زمان تعیین شده باشید. در نهایت انتخاب بهترین شرکت باربری می‌تواند دغدغه‌های شما برای اسباب کشی در عید نوروز را به صفر برساند. صداقی بار یکی از باربری‌های باسابقه و نامدار در تهران است که خدمات به‌روز و متنوعی در زمینه حمل بار و اثاث انجام می‌دهد. این شرکت می‌تواند تجربه لذت بخشی را که از اسباب کشی به دیگران تقدیم کرده است، به شما هم تقدیم کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها