کد خبر: 673988
تاریخ انتشار :

مقاصد گردشگری کیش در زمستان

کیش یکی از پرگردشگرترین جزیره‌های ایران است که آب و هوایی گرمسیری دارد. به همین دلیل زمستان فصل مناسبی برای سفر به این جزیره زیبا است و خرید بلیط هواپیما در این فصل سریع‌تر از فصل تابستان به فروش می‌رسد. اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی مقاصد گردشگری کیش در زمستان می‌پردازیم.

مقاصد گردشگری کیش در زمستان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

کشتی یونانی

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری کیش، کشتی یونانی است. این کشتی در سواحل نیلگون خلیج فارس به گل نشسته است و از سال ۱۳۴۵ تا کنون به همین شکل باقی‌‍‌مانده است. این کشتی در نزدیکی روستای باغو قرار گرفته است و برای تماشای آن باید به جنوب غربی جزیره بروید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور کیش هنگام غروب به دیدن این کشتی بروید تا از منظره زیبای دریا، غروب و کشتی یونانی لذت ببرید.

اسکله تفریحی کیش

یکی از پرطرفدارترین اسکله‌ها در جزیره کیش، اسکله تفریحی است. عرشه این اسکله از جنس چوب است و قدم زدن در آن بسیار لذت‌بخش است. این اسکله توسط سازندگان ایرانی ساخته شده است و تقریباً ۴۸۰ متر طول دارد. جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی در نزدیکی این اسکله وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید پس از پیاده‌روی روی اسکله به بولینگ مریم، کلوپ تفریحات آبی، سینما چهار بعدی و دیگر بخش‌ها بروید. اطراف این اسکله رستوران‌ها و کافه‌های خوبی وجود دارد. این اسکله در خیابان سنایی و بلوار دریا واقع شده است.

 

6

شهر زیرزمینی کاریز

جاذبه‌های تاریخی کیش بهترین مکان‌ها برای بازدید در فصل زمستان هستند. شهر زیرزمینی کاریز یکی از این آثار تاریخی است. این مکان بقایای یک قنات است که حالا به شهری زیرزمینی و موزه تبدیل شده است. کاریز کیش حدود ۲۵۰۰ سال پیش با هدف تامین آب آشامیدنی جزیره ساخته شده است و در عمق ۱۶ متری زمین مرجانی این جزیره واقع شده است. این قنات بهترین عملکرد را در گذشته داشته است. برای تماشای شهر زیرزمینی کاریز باید به بلوار میرمهنا مراجعه کنید.

ساحل کلبه هور

یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش که در هر فصلی تماشایی است، ساحل کلبه هور است. این مکان دماغه‌ای در غربی‌ترین نقطه کیش است که بستر صخره‌ای زیبایی دارد. در این ساحل می‌توانید انواع ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، صدف‌ها و دیگر جانوران دریایی را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در این ساحل غواصی یا ماهیگیری کنید. در این محل نورافکن، آلاچیق و دیگر تجهیزات رفاهی وجود دارد. برای تماشای این ساحل باید به سمت جاده جهان در جزیره کیش بروید.

شهر باستانی حریره

شهر زیبای حریره یک منطقه باستانی در جزیره کیش است. اغلب گردشگران خارجی که با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره سفر می‌کنند، از این شهر باستانی بازدید می‌کنند. این شهر در قسمت شمالی کیش واقع شده است و در آثار ملی ایران ثبت شده است. این شهر تقریباً ۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و در زمان‌های قدیم شهری بزرگ و وسیع بوده است. در سال‌های گذشته جمعیت زیادی در این جزیره زندگی می‌کردند اما امروزه تنها حجمی از معماری سنتی شهر، تاق‌ها، دیوارها، سقف‌ها و ستون‌ها باقی‌مانده است. اگر بخواهید از شهر باستانی حریره بازدید کنید، باید به بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره و خیابان کرانه مراجعه کنید.

جزیره هندورابی

یکی از بکرترین و زیباترین مکان‌ها که نزدیک جزیره کیش قرار گرفته است، جزیره هندورابی است. رسیدن به این جزیره از کیش بسیار راحت است. جزیره هندورابی ارتفاع زیادی ندارد و اگر بخواهید از ارتفاع آن را تماشا کنید، باید به قسمت غربی جزیره بروید تا بتوانید از صخره‌های بلند منظره‌های زیبا را تماشا کنید. به غیر از تماشای مناظر، شما می‌توانید از موتور سواری، جت‌ اسکی، ماهیگیری و غواصی در این جزیره لذت ببرید. در این جزیره تنوع گونه‌های جانوری وجود دارد. در نتیجه اگر به موجودات دریایی علاقه‌مند نیستید، می‌توانید به تماشای حیوانات مختلف در بخش‌های گوناگون این جزیره بروید. می توانید سوئیت کیش را در نزدیکی این جزیره رزرو کنید تا رسیدن به آن راحت تر باشد.

پایاب کیش

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کیش که بیش از دو هزارسال قدمت دارد، پایاب کیش است که در نزدیکی مجموعه درخت سبز قرار گرفته است. این پایاب همانند دهلیز در سطح زمین و در کنار دهانه چاه قنات حفر شده است. این پایاب پله‌های زیادی دارد که از آن طریق می‌توان به سطح آب جاری قنات در زیرزمین رسید. معمولاً در پله‌های آخر آب و هوا ملایم و دلپذیر می‌شود. همین موضوع سبب شده است تا پایاب به مکانی برای استراحت تبدیل شود. این محل در سال‌های اخیر بازسازی و زیباسازی شده است. در اطراف این مجموعه هم کافه، رستوران و مراکز رفاهی قرار گرفته است. اگر قصد دارید به این پایاب بروید، باید به سمت میدان المپیک و سپس بلوار المپیک حرکت کنید.

بوستان آهوان

این بوستان یک مرکز گردشگری پرطرفدار به خصوص در فصل زمستان است. این بوستان مساحتی معادل دو هکتار دارد و در انتهای خیابان فردوسی واقع شده است. در این بوستان علاوه‌بر آهو حیوانات دیگری همچون شغال، گوزن، شیر، میمون و روباه نیز نگهداری می‌شوند. آهو‌هایی که در این بوستان هستند، داخل قفس نگهداری نمی‌شوند و به صورت آزادانه در بوستان زندگی می‌کنند. این بوستان یک فضای باز مخصوص بازی کودکان دارد.

سافاری کیش

یکی از بهترین مکان‌های گردشگری در زمستان کیش، مجموعه سافاری است. این مجموعه در طول سال پذیرای هزاران گردشگر از تمامی شهرهای ایران است. سافاری کیش برای تمامی سنین مناسب است و یک تجربه منحصربفرد و هیجان‌انگیز محسوب می‌شود. در مجموعه سافاری، ده‌ها نوع تفریح وجود دارد که همگی آن‌ها بسیار لذت‌بخش هستند. رفتن به صحرا با خودروهای مخصوص، شترسواری، موتورسواری و کارتینگ از بهترین تفریحات غیر آبی در جزیره کیش هستند. اگر می‌خواهید از تفریحات این مجموعه زیبا استفاده کنید، باید به بزرگراه خلیج فارس، بلوار امام و بلوار توسعه مراجعه کنید.

 

7

خانه مردم شناسی کیش

قدمت این مکان به دویست سال می‌رسد. سبک این معماری بومی است و این خانه در یکی از مناطق قدیمی کیش قرار گرفته است. صاحب این خانه حاج عبدالله بن‌شاهین نام داشته است. این فرد شهرت زیادی در کیش داشته است. هنگام بازدید از این خانه می‌توانید اطلاعات زیادی از شیوه زندگی مردمان گذشته کسب کنید و ابزار قدیمی، وسایل ماهیگیری و دیگر موارد زندگی مردمان گذشته را از نزدیک مشاهده کنید. برای تماشای این خانه باید به سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی و مقابل بندرگاه صیادی مراجعه کنید.

سخن پایانی

کیش جزیره‌ای پرطرفدار است که بلیط هواپیما آن در تمامی فصل‌های سال به فروش می‌رسد. زمستان فصلی مناسب برای سفر به جزیره کیش است. در این فصل کیش آب و هوایی ملایم و مطبوع دارد. البته احتمال بارش‌های پراکنده نیز وجود دارد. بهترین راه برای خرید بلیط هواپیما به کیش، مراجعه به سایت سفرمارکت است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها