کد خبر: 677360
تاریخ انتشار :

مکان های اسرارآمیز برای بازدید در تور آنتالیا 2023

مکان های اسرارآمیز برای بازدید در تور آنتالیا 2023
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آنتالیا ترکیه شهری باشکوه است که در سواحل جنوب غربی مدیترانه واقع شده است. این شهر به عنوان مهم ترین پایتخت گردشگری بین المللی تور آنتالیا ترکیه شناخته می شود.آنتالیا ترکیه از نظر شدت جمعیت شهری پرجمعیت است. این شهر به عنوان پنجمین شهر شلوغ و یکی از معروف ترین استان های ترکیه شناخته می شود.این شهر میلیون ها نفر از سراسر جهان را با تور آنتالیا ارزان مجذوب خود می کند. با جمع آوری خورشید، دریای آبی زلال و کوه هایی که در مجموع توسط درختان کاج احاطه شده اند. آنتالیا به عنوان بهشت ​​زمین اعلام شد که توسط پادشاه آتالوس دوم در قرن اول قبل از میلاد کشف شد.

آنتالیا ترکیه که بخشی از زیبایی های طبیعی است، با آثار تاریخی دوران روم و عثمانی، گذشته را به تصویر می کشد. با وجود بی رحمی زمان، میراث تاریخی و فرهنگی ترکیه از مساجد، کلیساها، مدرسه ها، حمام ها به همان شکلی که هست حفظ می شود.غذاهای آنتالیا یکی از مهم ترین آشپزخانه های جهان است که در آن تاثیر غذاهای مدیترانه ای و عربی با غذاهای روغن زیتون احساس می شود. کباب ورقه ای، کباب تنوری و کوفته از طعم های محبوب و مناسب با ذائقه شما هستند.

 

شهر باشکوه آنتالیا ترکیه به سرعت رشد کرده است و امروزه به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و رویدادهای گردشگری پس از سال 1980 پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. زندگی اقتصادی در آنتالیا تا حد زیادی مبتنی بر تجارت، کشاورزی و گردشگری است.

آنتالیا ترکیه از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز میزبان تمدن های بسیاری بوده است که تحت پوشش این منطقه قرار گرفته اند و این استان در باستانی ترین نقاط این کشور واقع شده است. آنتالیا که به ترتیب در لیکیاها، لیدیاها، پامفیلیلار، پرگامون، رومیها، بیزانسیها، سلجوقیان، عثمانیها و در نهایت جمهوری ترکیه اتفاق می افتد، هرگز به عنوان پایتخت هیچ یک از این تمدنها انتخاب نشده است.کل استان در منطقه آنتالیا در منطقه مدیترانه واقع شده است و در حوزه نفوذ آب و هوای مدیترانه ای قرار دارد. بیشتر اراضی شهر به جز سکونتگاه ها از فلات هایی تشکیل شده که اطراف آن را مزارع غلات احاطه کرده اند.

آنتالیا، بزرگترین شهر در سواحل مدیترانه ترکیه. منطقه آنتالیا در بین گردشگران و سرمایه گذاران املاک و مستغلات به ویژه به دلیل سواحل شنی طلایی، مکان های تاریخی و طبیعت سرسبز خیره کننده با آب و هوای گرم بسیار محبوب است.

  • هزینه زندگی در آنتالیا 2023

هزینه های زندگی در آنتالیا به عنوان مثال، غذا خوردن در یک رستوران معمولی در شهر حدود 3.5 یورو است. آب (بطری 0.33 لیتری) فقط 0.22 یورو است. در شبکه حمل و نقل ، بلیط یک طرفه 0.40 یورو است. میانگین حقوق ماهانه ساکنان حدود 410 یورو است.

آنتالیا که دارای بزرگترین هتل ها و امکانات در میان مناطق تعطیلات در دریای مدیترانه است، هر ساله به بیش از 5 میلیون گردشگر خدمات ارائه می دهد. ترکیبی از دریا، شن، خورشید و پوشش گیاهی سبز تیره کوه‌های توروس، شهر را به مرکز جاذبه تبدیل کرده است.آنتالیا چهارمین شهر پربازدید جهان است. شما می توانید امکانات متنوعی مانند تعطیلات، فرهنگ، دریا، ورزش، سلامت، زمستان، کنگره، فلات، غار، کمپ، گردشگری را کشف کنید.

  • بهترین مکان برای بازدید در آنتالیا - مکان های اسرارآمیز

وقتی از گردشگری ترکیه یاد می شود بدون شک آنتالیا ترکیه، مروارید دریای مدیترانه، با طبیعت گرم، دریایی و سرسبزش به ذهن متبادر می شود. البته فراتر از جاذبه های گردشگری شناخته شده، آنتالیا زیبایی های اسرارآمیزی دارد که اکثر مردم و گردشگران تور لحظه آخری آنتالیا هرگز نام آن را نشنیده اند. آنتالیا از نظر مکان های دیدنی یکی از زیباترین شهرهای ترکیه است، بیایید اکنون آن را کشف کنیم.

  • کالیچی

Kaleici یک جاذبه گردشگری عالی است که در منطقه موراتپاشا آنتالیا ترکیه واقع شده است. این منطقه بسیار مهم است زیرا آثاری از تاریخ شهر را در خود دارد. خانه‌های تاریخی که از بتنی‌ترین بناهایی هستند که گذشته را به زمان حال پیوند می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردارند. نه تنها با طراحی معماری خود، بلکه به این دلیل که آنها منعکس کننده سبک زندگی، رفتار، سنت ها و آداب و رسوم مردم آن دوره هستند.

18

  • یانارتاس

یانارتاس یک مرکز تفریحی محبوب در آنتالیا ترکیه است که در منطقه چیرالی در کمر واقع شده است. به آتش ابدی معروف است. پس از گذشتن از پل ورودی چیرالی و رسیدن به باغ های پرتقال سمت چپ، حدود 3.5 کیلومتر به یانارتاس خواهید رسید. با بالا رفتن از یانارتاس با زیبایی دریا و طبیعت عجین می شوید.

  • قلعه آلارا هان

آنتالیا ترکیه یک شهر عالی با مکان های تاریخی برای بازدید است. در میان مکان های تاریخی که باید از آن دیدن کنید، قلعه هایی نیز وجود دارد. قلعه آلارا هان، واقع بر روی تپه در لبه جریان آلارا، حدود 40 کیلومتر از آلانیا فاصله دارد. این بنا توسط حاکم سلجوقی اول علاءالدین کیکوبات ساخته شده است.

  • شهر باستانی جانبی

شهر باستانی ساید یکی از مهم ترین شهرهای باستانی آنتالیا است. Side Ancient City، یکی از شهرهای بندری پامفیلیا در دوران باستان، قدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد، به هیتی ها می رسد. خرابه های تاریخی زیادی از این شهر که از قرن دوازدهم رها شده بود، باقی مانده است.موزه ساید نیز در شهر باستانی ساید موجود است. این موزه بهترین ویژگی های معماری خاص دوره های بیزانس، روم و هلنیستی را ارائه می دهد. پس از سفر در اطراف شهر باستانی، حتما باید از موزه دیدن کنید تا مجسمه ها، ستون ها و پرتره های تمدن های باستانی را ببینید.

  • شهر باستانی آسپندوس

شهر باستانی که توسط آخائیان در قرن دهم قبل از میلاد تأسیس شد، در روستای بلکیس در منطقه سریک آنتالیا واقع شده است. شهر باستانی آسپندوس که به خاطر آمفی تئاتر 12000 نفری خود که توسط رومیان در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده است، مشهور است، این شهر به دلیل مسیر کوپروکای و مسیر تجاری در آن موقعیت مهمی داشت. این تئاتر یکی از قدیمی ترین صحنه های باقی مانده است که توسط رومن زنون ساخته شده است.

19

  • آبشارهای اوکانسو

آبشارهای اوکانسو در روستای آککاپینار در 60 کیلومتری آنتالیا واقع شده و تقریباً یک بهشت ​​اسرارآمیز است. آبشارهایی که در زمستان و بهار از آب های برفی تغذیه می شوند، طبیعت گردان را تحسین می کنند.یکی از دو آبشار در مجموع از ارتفاع 70 متری و دیگری از ارتفاع 51 متری جریان دارد. می توانید از پیاده روی در مجاورت آبشارهای Ucansu در خیابان سنت پائولوس لذت ببرید.

20

  • دره ساپادره

Sapadere Canyon با 360 متر طول و 400 متر ارتفاع در منطقه آلانیا آنتالیا ترکیه یک شگفتی طبیعی باشکوه است. منظره ای باشکوه با نهر جاری از پایه دره دارد. پل های باشکوهی وجود دارد که از نظر بصری برای عبور از فضای داخلی وقفه ایجاد نمی کند.آبشار انتهای دره و آب سرد دیگ غول پیکر که در آن می ریزد در تابستان به بازدیدکنندگانش آرامش می دهد. دره ساپادره تا کنون فقط برای مردم داخلی شناخته شده بود. اکنون با تفریحات و امکانات عالی در کانون توجه دوستداران طبیعت قرار گرفته است.

منبع: توریاب | touryabtravel.com

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها