کد خبر: 686026
تاریخ انتشار :

مقایسه شهریه و اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و آزاد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ه شهریه و اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و آزاد

مقایسه شهریه و اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و آزاد

ثبت نام دانشگاه پیام نور یکی از گزینه‌های پیش روی داوطلبان کنکور سراسری است. این دانشگاه به صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو پذیرش می‌کند. بسیاری از داوطلبان بین انتخاب دانشگاه پیام نور و آزاد مردد هستند. در این شرایط داوطلبان می‌توانند با مقایسه فاکتورهای مهمی همچون اعتبار مدرک و شهریه در هر دو دانشگاه بهترین تصمیم را بگیرند. در این مقاله به بررسی ثبت نام دانشگاه پیام نور و مقایسه آن با دانشگاه آزاد می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

ثبت نام دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم است که با توجه به مزایای زیاد، هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند. داوطلبان می‌توانند به تحصیل در این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در رشته‌های علوم انسانی، مهندسی، کشاورزی و علوم پایه بپردازند.

برای ثبت نام دانشگاه پیام نور داوطلبان باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایند. شما می‌توانید انتخاب رشته دانشگاه پیام نور را با مشاوران مجموعه دانتل کو بسپارید تا بهترین انتخاب رشته را برای‌تان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور

تفاوت دانشگاه پیام نور و آزاد

علاوه بر دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد نیز یکی از محبوب‌ترین دوره‌های دانشگاهی در بین داوطلبان است و بسیاری از متقاضیان کنکور انتخاب رشته این دانشگاه را نیز انجام می‌دهند. بسیاری از داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه پیام نور و آزاد تردید دارند. برای تصمیم گیری بهتر داوطلبان باید از تفاوت‌های هریک در موارد مختلف و مخصوصا اعتبار و شهریه دانشگاه‌ اطلاع داشته باشند.

از سوی دیگر کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی می‌تواند بهترین راهکار برای رهایی از سردرگمی و تصمیم‌گیری درست باشد. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو تمامی اطلاعات لازم در مورد تفاوت‌ها و مزایای هر دو دانشگاه را در اختیار شما قرار داده و با توجه به شرایط‌تان بهترین گزینه را به شما معرفی خواهند‌کرد.

بیشتر بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور و آزاد

اعتبار مدرک علمی دانشگاه یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام تصمیم‌گیری برای تحصیل در دانشگاه می‌باشد. دانشگاه پیام نور و آزاد هر دو مورد تایید وزارت علوم هستند و زیر نظر آن فعالیت می‌کنند.

پس می‌توان گفت که اعتبار مدرک بین این دو دانشگاه تفاوتی ندارد و فارغ التحصیلان هر دو دانشگاه می‌توانند با مدرک خود مشغول به کار شوند. به طور کلی دانشگاه های سراسری بیشترین اعتبار را در سطح کشور دارند اما دیگر دانشگاه‌ها تفاوت بارزی با یکدیگر ندارند.

توجه داشته‌باشید بیشترین تاثیر در اعتبار مدرک علمی، دانشی است که فرد در طول دوران تحصیل خود به دست می‌آورد. پس سعی‌کنید در حین تحصیل و پس از ثبت نام دانشگاه پیام نور یا آزاد، بار علمی خود را افزایش‌دهید و تجربه کسب‌کنید تا در آینده با سهولت بیشتری در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوید.

مقایسه شهریه دانشگاه پیام نور و آزاد

یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در ثبت نام دانشگاه پیام نور و یا آزاد، میزان شهریه این دو دانشگاه است. هر دو دانشگاه شهریه پرداز هستند و بدون پرداخت شهریه امکان انتخاب واحد و ادامه تحصیل وجودندارد.

اما میزان شهریه در دانشگاه آزاد بسیار بیشتر از دانشگاه پیام نور است. این میزان شهریه مخصوصا در رشته‌هایی همچون گروه پزشکی بیشتر نیز می‌شود. در دانشگاه پیام نور دانشجویان می‌توانند شهریه را قسط‌بندی کنند اما این امکان برای دانشجویان دانشگاه آزاد وجودندارد.

به طور کلی دانشجویانی که محدودیت مالی دارند، دانشگاه پیام نور انتخاب بهتری برای‌شان می‌باشد. با کمک گرفتن از مشاوران مجموعه دانتل کو می‌توانید به طور کامل از شهریه رشته‌های مختلف در هر دو دانشگاه مطلع شوید و با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت نام دانشگاه آزاد

مقایسه سطح علمی دانشگاه پیام نور و آزاد

در هنگام ثبت نام دانشگاه پیام نور، سطح علمی دانشگاه نیز بسیار مورد توجه داوطلبان قرار می‌گیرد. در مورد سطح علمی این دو دانشگاه تفاوت نظرهای زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که حضور اساتید در دانشگاه آزاد باعث افزایش سطح علمی می‌شود و برخی دیگر نیز معتقدند که دانشجویان پیام نور به دلیل سبک خودخوان بودن امتحانات دانش بیشتری به دست خواهند‌آورد.

در مجموع می‌توان گفت که حضور اساتید در دانشگاه آزاد بسیار حائر اهمیت است. اما از سوی دگیر دانشجویان دانشگاه پیام نور با کتاب‌های درسی سرو کار دارند و منبعی به عنوان جزوه در اختیارندارند. در نتیجه مجبور به مطالعه بیشتر کتاب‌های درسی هستند و به تبعیت دانش بیشتری نیز به دست خواهندآورد.

اما به طور کلی سطح علمی تا حد زیای به دانشجو بستگی دارد پس اگر فردی درسخوان و جویای علم هستید در هر دو دانشگاه سطح‌علمی بالایی به دست خواهید آورد. برای انتخاب بهترین رشته‌تحصیلی متناسب با شخصیت و استعداد خود می‌توانید از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید تا بررسی شرایط بهترین انتخاب را به شما معرفی نمایند.

ادامه تحصیل در خارج از کشور با مدرک دانشگاه پیام نور و آزاد

با توجه به افزایش تقاضا برای مهاجرت شغلی و تحصیلی، بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند که قبل از انتخاب رشته و ثبت نام دانشگاه پیام نور در مورد اعتبار مدرک آن برای مهاجرت نیز اطلاعاتی به دست آورند.

برای مهاجرت مدرک علمی تمامی دانشگاه های وزارت علوم مورد تایید هستند و دارندگان مدرک دانشگاه پیام نور نیز مشکلی در این مورد نخواهند داشت. البته برخی از کشورها ممکن است سخت‌گیری‌هایی داشته‌باشند اما به طور کلی اکثر کشورها به سطح علمی، معدل، مدرک زبان و... توجه می‌کنند و دانشگاه اولویت کمتری برایشان دارد.

چنانچه قصد مهاجرت تحصیلی و یا شغلی را دارید، بهتر است با افراد متخصص صحبت نمایید تا شما را راهنمایی کنند. توجه داشته‌باشید که عدم کمک گرفتن از افراد متخصص در حین مهاجرت می‌تواند به اتلاف وقت و هزینه زیادی منجر شود و یا حتی ریجکت شدن ویزا را نیز به همراه خواهد داشت. متخصصان مجرب و با تجربه مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

مشاوره ثبت نام دانشگاه پیام نور

در هنگام انتخاب بین ثبت نام دانشگاه پیام نور و یا دانشگاه آزاد به این نکته توجه داشته‌باشید که دانشجویان پیام‌نور نیازی به حضور در کلاس درس نخواهند داشت و به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد شاغل محسوب‌می‌شود. شهریه تحصیل در دانشگاه پیام نور کمتر از دانشگاه آزاد است.

فراموش نکنید که تحصیل بخش بزرگی از زندگی است که بر ابعاد مختلف زندگی تاثیر مستقیم می‌گذارد. پس بهتر است که برای تصمیم گیری‌های مهم در این زمینه از افراد متخصص کمک‌بگیرید. در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشاوران و متخصصان مجرب و با تجربه ای در حال فعالیت هستند که می‌توانند در زمینه تحصیلی شما را به طور کامل راهنمایی‌کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام دانشگاه پیام نور می‌توانید با مشاوران مرکزمشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

سوالات متداول

سطح علمی دانشگاه پیام‌نور و آزاد چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

سطح علمی در هر دو دانشگاه بالاست اما با این حال تفاوت‌هایی دارد که در طول‌متن به طور کامل به آن اشاره شده‌است.

میزان شهریه در دانشگاه آزاد و پیام‌نور چه تفاوتی دارد؟

ثبت نام دانشگاه پیام نور شهریه بسیار کمتری از دانشگاه آزاد دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها